Gå til innhold

Er mobil viktigere en et bra sexliv??


J.N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg anser meg selv som fryktelig mobilavhengig, men jeg tar den når den ringer (når jeg ikke dusjer, har sex, spiser etc), svarer på meldinger når jeg ser at jeg har fått de og spiller candy crush når samboeren har lagt seg. Ser nå at jeg kanskje ikke er så ille likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen min er på mobilen konstant, men av en eller annen grunn tørker hun aldri opp bæsjen når app-POU har bæsjet på seg, det er det jeg som må gjøre..

"Mist/kast" mobilen hennes i en bøtte med vann. Og kjøp en gammel mobil med svart/grønn skjerm og ingen mulighet for app eller facerape!

Så skal du se at livskvaliteten din og samboeren blir bedre (etter abstinensene har roet seg :-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sånn for å påpeke. Undersøkelsen har blitt utført slik:

Hvor viktig er god helse for deg? Hvor viktig er et godt sexliv for deg? Hvor viktig er et godt sosialt liv for deg? Hvor viktig er mobilen for deg? Hvor viktig er det å være veltrent for deg? etc etc

Den har ikke blitt utført slik:

Hva er viktigst: mobil eller sex???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unga mine slår hodet sitt i fortvilelse når jeg spør "hvor er "veggen" på facebook?" Og seriøst : Det er sant. Jeg aaaaner overhodet ikke hva en vegg i et virtuelt rom er . Jeg har ikke vært på facebook siden ifjor høst en gang - og lurer jeg hvordan folk jeg kjenner har det, så kjøper jeg en six pack, hiver meg inn i bilen, og kjører dit for å snakke. Altså, bevege kjeven opp og ned osv. Facebook eksisterer ikke for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å påpeke. Undersøkelsen har blitt utført slik:

Hvor viktig er god helse for deg? Hvor viktig er et godt sexliv for deg? Hvor viktig er et godt sosialt liv for deg? Hvor viktig er mobilen for deg? Hvor viktig er det å være veltrent for deg? etc etc

Den har ikke blitt utført slik:

Hva er viktigst: mobil eller sex???

Klar over det:) , men det er fortsatt skremende at en mobil kan bety så mye for en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar over det:) , men det er fortsatt skremende at en mobil kan bety så mye for en person.

Hvorfor er det skremmende?

Edit: okei, jeg kan skjønne at det kan være overdrevent hvis noen bruker timesvis på mobilen hver dag. Men jeg vil fortsatt si at jeg ville rangert det å ha mobil som viktig. Den er jo veldig god å ha hvis man vil ha tak i noen som ikke er i umiddelbar nærhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det skremmende?

Edit: okei, jeg kan skjønne at det kan være overdrevent hvis noen bruker timesvis på mobilen hver dag. Men jeg vil fortsatt si at jeg ville rangert det å ha mobil som viktig. Den er jo veldig god å ha hvis man vil ha tak i noen som ikke er i umiddelbar nærhet :)

Mobilen – den ultimate kilden til sosialisering, er de siste årene blitt selve nøkkelen til å være et menneske med flust av venner. Et av hovedsymptomene på mobilavhengighet, er rastløse fingre som altfor ofte farer søkende over skjermen, og gjerne beveger seg som om de skulle sendt en melding hvis mobilen ligger alene et sted – har du opplevd det?

Det verste som kan skje er at du glemmer mobilen hjemme. Da må du forberede deg på utallige blikk fra folk som ser rart på deg der du sitter uten mobil – og enkelte trekker nok paralleller til «Breaking Amish», TV-serien som handler om folk som lever som om det var år 1950. Det som er enda verre, er å prøve å få kontakt med vennene dine der de sitter supersosiale på Twitter, eller når de ser gårsdagens episode av Paradise hotel. Aller helst mens du sitter og trykker på din egen mobil.

Hvordan tror dere tilværelsen hadde vært uten mobil? Vel, det finner vi dessverre aldri ut av, så vi trenger ikke bekymre oss for hvor mye mer sosial verden hadde blitt.

Det aller beste trikset for å vise at du er en mobilbruker, er å legge den i baklommen. Det er enda bedre om baklommen er så liten at mobilen stikker litt ut. Da får alle med seg hvis du har et spesielt kult merke, og mange glemmer helt at tyver kan snappe den med seg.

Forleden dag satt jeg ved siden av en voksen dame på bussen, og ante fred og ingen fare. Mens jeg satt og leste et blad, i motsetning til de andre som hadde mobilen stappet opp i fjeset uten å blunke en eneste gang i løpet av bussturen, begynte plutselig damen å snakke til meg. Jeg svarte henne høflig tilbake, men hun snudde seg mot meg og flyttet seg vekk. Det var da jeg så hun hadde ørepropper på seg, og det viste seg at det ikke var meg hun prøvde å snakke med. Som sagt, man blir mye mer sosial og sammensveiset med mobiltelefoner!

Ja, mobilen har mange positive sider. Ta for eksempel en sen vinterkveld når du er på vei hjem fra filmkveld, der varsler fra mobilen var mye mer interessant en den romantiske komedien. Du går alene ute, og når du tror du ikke kan bli mer paranoid, ser du en person komme mot deg. Hva gjør du da? Jo, du tar mobilen opp, og later som om du snakker med noen.

Jeg har kun én ting å si; Pass på mobilen din, du aner ikke hvor forferdelig det er å komme seg ut døren for å snakke med folk i virkeligheten! Dere er herved advart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det skremmende?

Edit: okei, jeg kan skjønne at det kan være overdrevent hvis noen bruker timesvis på mobilen hver dag. Men jeg vil fortsatt si at jeg ville rangert det å ha mobil som viktig. Den er jo veldig god å ha hvis man vil ha tak i noen som ikke er i umiddelbar nærhet :)

Hvor mange bruker den kun til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det skremmende?

Edit: okei, jeg kan skjønne at det kan være overdrevent hvis noen bruker timesvis på mobilen hver dag. Men jeg vil fortsatt si at jeg ville rangert det å ha mobil som viktig. Den er jo veldig god å ha hvis man vil ha tak i noen som ikke er i umiddelbar nærhet :)

Jeg ville svart at sex var mer viktig....... Altså høyere på skalaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville svart at sex var mer viktig....... Altså høyere på skalaen

Men det var aldri en problemstilling. Journalisten har skapt den sammenlikningen for å få folk til å reagere. Det var sannsynligvis snakk om en 5-punkts skala som gikk fra "ikke viktig" til "viktig", og en hel haug med forskjellige ting. Man kan godt diskutere hvorvidt det er oppsiktsvekkende at så mange svarte at mobilen var viktig, og hvorvidt det er oppsiktsvekkende at ikke alle svarte at sexlivet var viktig. Men det å sammenlikne de to basert på den undersøkelsen blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...