Gå til innhold

Er mobil viktigere en et bra sexliv??


J.N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når brukte jeg mobilen min sist? Forrige uke en gang. Sendte vel en melding hjem tror jeg....Mobilen min ligger stort sett på kjøkkenbordet. Nå er jeg på jobb, og mobilen ligger fortsatt der. Sex har jeg vel stort sett 5-6 dager i uka, så på min prioriteringsliste kommer mobilen desisdert sist. Etter både oppvask og å bytte ut kattesanda. Om vi hadde hatt noe sånt..Hva skal jeg med mobil til, som gjør livet mitt bedre enn det er? Ønsker jeg å spille spill, så er da FIFA eller Mob Of The Dead Alcatraz langt mer spennende en Sandy Crush eller hva faen det heter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt å gjøre noe med. Dette har ofte mye med hormon nivået i kroppen. Testosteron er "sexhormonet", og menn har langt mer av det enn kvinner. Så at de generelt har et større ønske etter det er ikke rart. Noen kvinner har veldig lave nivåer av testosteron som gjør at de ikke har så stor sexlyst. Mange kvinner opplever dette blant annet i overgangsalderen.

Å gi kvinner testosteron er heller ikke uproblematisk. Man kan få uønsket vekst av hår, mer grovere stemme osv. Å gi en kvinne testosteron kan fungere godt om man gir nok mengde med østrogen i forhold. Men så må man finne den perfekte kombinasjonen!

Østrogen er da også et "sexhormon" som øker lysten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes da aseksuelle mennesker som sikkert ville være uenig med deg.

Helt sikkert, men instinktene har vært med oss siden tidenes morgen, og mobilen...eller rettere sagt, smartphone elle iphone, for det er jo det som det er snakk om her, ikke mobilen som sådan, den har vært med oss en kvart generasjon. Så den ligger neppe i noen av oss. Tipper den trigger samme sted i hodet som sprit, heroin og sukker gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge mine har alle mast om androids og sånn siden de var 12. Jeg har konsekvent sagt nei, og kjøpt dem de "vanlige" utgavene. Når de er 18, bestemmer de selv, og det første eldstejenta gjorde de hun fikk råd, var å kjøpe en Galaxy et eller annet. Men det var visst ikke såååå morsomt etter den første mnd...Hun bruker den nå stort sett til tre ting: Meldinger, tlf og musikk. No facebook. Dessuten nyforelsket, så jeg tror kanskje ikke mobilen betyr så mye akkurat der når det gjelder denne tråden, men poenget er: Unger vil ha så mye idag, og vi har penger nok til å gi dem det. Jeg ville oppdra dem til å bruke huet i stedet for mobilen, og så langt har det funket. Nå er nest eldste 18, og har egentlig ikke lyst på smartphone lenger, hun ser ikke behovet (som var sååååå stort for 2 år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok sexlysten har mye mer enn med hormoner å gjøre. Livsinnstillingen og en positiv holdning til det meste og evnen til å ønske det nye og ukjente (bortsett fra mobiltekonologi :D ) velkommer er viktig, tror jeg :giggle:

Det har mye med hormoner å gjøre. Det kan man ikke unngå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østrogen er det som hemmer testosteron og dermed senker sexlysten.

Wikipedia begs to differ.

"The relationship between hormones and female sexual motivation is not as well understood. Estrogen and progesterone typically regulate motivation to engage in sexual behaviour for female mammalian species. In particular, estrogens have been shown to correlate positively with increases in female sexual motivation, and progesterone has been associated with decreases in female sexual motivation.[6] The periovulatory period of the female menstrual cycle is often associated with increased female receptivity and sexual motivation.[6] During this stage in the cycle, estrogens are elevated in the female and progesterone levels are low. At this time, mating can result in female pregnancy."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Just wow.

......satt på spissen om det var uklart.

Neida, jeg liker sex jeg. Mobil er helt greit, men syns ikke det skal ta plassen til viktigere ting; kjærlighet, venner, sex, barn, forhold, nødvendige gjøremål, aktivitet/trening, jobb, interesser etc. Jeg er kanskje litt gammeldags, men jeg tror ikke det er så sunt med for mye teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wikipedia begs to differ.

"The relationship between hormones and female sexual motivation is not as well understood. Estrogen and progesterone typically regulate motivation to engage in sexual behaviour for female mammalian species. In particular, estrogens have been shown to correlate positively with increases in female sexual motivation, and progesterone has been associated with decreases in female sexual motivation.[6] The periovulatory period of the female menstrual cycle is often associated with increased female receptivity and sexual motivation.[6] During this stage in the cycle, estrogens are elevated in the female and progesterone levels are low. At this time, mating can result in female pregnancy."

Les denne du :)Kvinner, testosteron og sexlyst - DinSide.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...