Gå til innhold

Et innvendig korsett


Anbefalte innlegg

Slik jeg tolker artikkelen handler dette om å ta vekk fokuset på å få den perfekte kroppen.

Uten at jeg har undersøkt noen data eller artikler er det kanskje slik at jenter har gått fra å ønske å se ut som catwalkmodell til å se ut som fitnessmodell under konkurranse. Ingen av delene er sunt.

Det er helt legitimt å prøve å rette fokuset mot et sunt kosthold og styrketrening. Man bør således informere om de positive sidene ved en kombinasjon av kosthold og styrketrening.

Artikkelen skriver ikke noe nedlatende om fitness som konkurranse, og det er så vidt jeg kan se ingen som helst kritikk mot de som driver med fitness. Artikkelen ønsker bare å informere om at for de fleste bør ikke målet være å se ut som fitnessutøvere.

Å bli fitnessutøver er noe man sikkert blir interessert i over tid. De færreste som driver med fitness begynte vel med det som et mål første dagen de satte sin fot i et treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli fitnessutøver er noe man sikkert blir interessert i over tid. De færreste som driver med fitness begynte vel med det som et mål første dagen de satte sin fot i et treningssenter.

Dette er jo akkurat dette for er endret? At i dag dropper nybegynnerene saltimer og spinningtimer, og går rett på vektene og baseøvelser. De er 17 år gamle, og vil bli bikinifitnessutøvere. Helst i løpet av et år.

En ting er jo bloggerne, men når også Tone Damli Aaberge sier "Ej elska muskla!" i Elixia-filmen, så blir fokuset enda større.

Og - jeg forstår godt at det er skummelt, jeg har trent bra (fullkropp, 3 ggr uka) i snart et år, er godt overvektig, og har vha treninga gått ned 1,5 klesstørrelser og merker stor forandring på kroppen, men kun 5 kilo i vekt. Det første som skjedde var at jeg gikk opp 2 kilo! Hvis ei 65 kilo tung jente ikke får den forventa nedgangen i vekt, og ikke har fått med seg dette med muskelvekt/fettvekt, så gunner hun kanskje enda hardere på - mer trening, mindre mat, for hun gjør jo noe feil siden hun ikke raser ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, men det er jo litt forskjell, men veldig lite. Handler mye om farger, posering, klær ++og. Hadde begge stått ved siden av hverandre og tatt bilde i samme bikini så hadde ikke forskjellen vært stort. I alle fall ikke hvis de hadde hatt på seg klær. De er like tynne..

Er du seriøs nå..? Hadde det ikke vært for at jeg har lest mye annet fornuftig du har skrevet hadde jeg avskrevet deg som enten dum som en stolpe, eller som et troll, men jeg vet du ikke er noen av delene. :S

Jamie Eason er 157cm og veier ~50-51kg, altså en BMI på 20,7.

Kate Moss er 168-170cm og veier 48-50kg (internett har litt delte meninger), altså en BMI på 16,6-17,7.

I tillegg kommer den helt fullstendig blindende åpenbare forskjellen i hva kroppsmassen består av. Fact: Jamie Eason er sterk, slank og i det nedre sjiktet av "Normalvektig". Fact: Kate Moss får antagelig samme måling med fettklype (i mm, ikke prosent), men er undervektig.

Rent objektivt sett er det absolutt null tvil om hvem som har kroppen som fungerer best til daglige gjøremål, for ikke å snakke om hvordan ståa vil være for stakkars Moss når hun blir eldre og de nærmest ikke-eksisterende musklene hennes krymper og det (etter BMI-en å dømme) antagelig svekkede skjelett blir enda svakere grunnet alder.

Rent subjektivt sett er det selvsagt forskjeller i hva en finner attraktivt, men generelt sett er symmetri og en kropp som ser ut som om den blir tatt vare på attraktivt. Det faller på sin egen urimelighet at menn skulle ha utviklet seg til å foretrekke damer som er så utmagrede at de ikke lengre kan løfte på ungene sine når de har fylt 4. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er at om vi alle hadde våknet opp med det vi anser som "drømmekroppen" i morgen tidlig, hadde vi fort gått fra euforisk lykkerus,- til og tenke "hva nå".......Hva skal man egentlig med en kropp som UTSEENDEmessig er perfekt? Hva kan jeg gjøre bedre enn hva jeg kan i dag dersom magen blir så "rutete" jeg drømmer om, puppene så struttende som de en gang var og biceps og sprettrumpe jeg bare kan drømme om....?

Jeg vil mest sannsynlig ikke kunne gjøre NOE bedre,- ikke bli bedre mamma, kjæreste eller arbeidstaker for sjefen min. Ei heller vil jeg bli en bedre venninde, datter eller samfunnsborger..Så kanskje vi burde alle tenke litt mer,- den dag jeg oppnår drømmekroppen,- (gjelder de som har et konkret utseendemessig mål, fremfor styrke/utholdenshetsmål) hva skal jeg GJØRE med den da, som kan gjøre livet mitt BEDRE enn det er i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo akkurat dette for er endret? At i dag dropper nybegynnerene saltimer og spinningtimer, og går rett på vektene og baseøvelser. De er 17 år gamle, og vil bli bikinifitnessutøvere. Helst i løpet av et år.

En ting er jo bloggerne, men når også Tone Damli Aaberge sier "Ej elska muskla!" i Elixia-filmen, så blir fokuset enda større.

Og - jeg forstår godt at det er skummelt, jeg har trent bra (fullkropp, 3 ggr uka) i snart et år, er godt overvektig, og har vha treninga gått ned 1,5 klesstørrelser og merker stor forandring på kroppen, men kun 5 kilo i vekt. Det første som skjedde var at jeg gikk opp 2 kilo! Hvis ei 65 kilo tung jente ikke får den forventa nedgangen i vekt, og ikke har fått med seg dette med muskelvekt/fettvekt, så gunner hun kanskje enda hardere på - mer trening, mindre mat, for hun gjør jo noe feil siden hun ikke raser ned i vekt?

Leste du alt jeg skrev eller siste setning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er at om vi alle hadde våknet opp med det vi anser som "drømmekroppen" i morgen tidlig, hadde vi fort gått fra euforisk lykkerus,- til og tenke "hva nå".......Hva skal man egentlig med en kropp som UTSEENDEmessig er perfekt? Hva kan jeg gjøre bedre enn hva jeg kan i dag dersom magen blir så "rutete" jeg drømmer om, puppene så struttende som de en gang var og biceps og sprettrumpe jeg bare kan drømme om....?

Jeg vil mest sannsynlig ikke kunne gjøre NOE bedre,- ikke bli bedre mamma, kjæreste eller arbeidstaker for sjefen min. Ei heller vil jeg bli en bedre venninde, datter eller samfunnsborger..Så kanskje vi burde alle tenke litt mer,- den dag jeg oppnår drømmekroppen,- (gjelder de som har et konkret utseendemessig mål, fremfor styrke/utholdenshetsmål) hva skal jeg GJØRE med den da, som kan gjøre livet mitt BEDRE enn det er i dag?

Vel, om du føler at du har oppnådd et mål, så er det ofte en så god følelse i seg selv at du blir glad og lykkelig av det, og DET vil nok DEFINITIVT gjøre deg til en bedre mamma og kjæreste. Mestring og følelsen av å nå et mål kan gjøre mye med det mentale deg.

Men jeg håper ikke at kona mi får "ruter" på magan. Damer med "ruter" er for harde til at jeg blir...eh, hard :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste du alt jeg skrev eller siste setning?

Ønsker du at jeg skal hive inn, "Ja, jeg er helt enig med deg, men" før kommentaren inn, så gjerne det! Svarte bare på det jeg mener er en endring nå i forhold til før - at fitnesskonkurranser er noe mange har som mål fra dag én i vektrommet. Håper iofs at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du ærlig og oppriktig at en kvinne som har markant mellomrom mellom låra når hun står med knærne samlet ikke er grovt undervektig..? Selvsagt kan en være så hjulbeint at knærne ikke berører hverandre når en står med føttene sammen, men det tok jeg høyde for i svaret mitt.

Huh...?

943472_500424436678881_1943929071_n.png

Tynn? Ja. "grovt undervektig"? Ikke i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh...?

943472_500424436678881_1943929071_n.png

Tynn? Ja. "grovt undervektig"? Ikke i nærheten.

Det var et veldig merkelig eksemplar. Faktisk såpass at jeg vil påstå det er ganske hinsides airbrushet nettopp med tanke på ungjenter og ting som hvor viktig tynne lår er. Se på magemusklene, som utvilsomt er ganske flotte. Se så på låra, som antagelig er tynnere enn leggene mine. Man skal helst se ut som om man tar vare på kroppen sin, og det der.. vel, tenk deg hvor mye kraft som er igjen i de låra og armene når hu blir eldre.

3303730-portrait-of-an-elderly-woman-in-wheelchair-giving-the-thumb-up-sign.jpg

Mmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, ok dude.

Lov å sette ting på spissen er det ikke? Særlig når du bruker ét bilde av én person med mellomrom mellom låra som ikke ser halvdød ut for å argumentere for at å strebe etter mellomrom mellom låra er like legit som å jobbe for sterke, flotte lår..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du ærlig og oppriktig at en kvinne som har markant mellomrom mellom låra når hun står med knærne samlet ikke er grovt undervektig..? Selvsagt kan en være så hjulbeint at knærne ikke berører hverandre når en står med føttene sammen, men det tok jeg høyde for i svaret mitt.

Får litt inntrykk av at du bare er ute etter å kverulere. Er du uenig i at Feeders og deres medvillige partnere utviser syk oppførsel..? F.eks. kvinner som går inn for å bli verdens feteste, og mannen som fórer dem titusentalls kalorier om dagen i form av alt fra en konstant strøm av junkfood til gainer-shake administrert med bong/trakt..?

Jeg er 65kg fordelt på 175cm, har altså en BMI godt innenfor normalen. Har aldri fått høre at jeg er hjulbeint, og har aldri hatt SF. Mellomrommet mellom låra har jeg alltid hatt, uten at jeg har hengt meg opp i at det er verken pent eller stygt. Turn off- javel, mulig det. Sykelig undervektig- ikke akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne_
Er du seriøs nå..? Hadde det ikke vært for at jeg har lest mye annet fornuftig du har skrevet hadde jeg avskrevet deg som enten dum som en stolpe, eller som et troll, men jeg vet du ikke er noen av delene. :S

Jamie Eason er 157cm og veier ~50-51kg, altså en BMI på 20,7.

Kate Moss er 168-170cm og veier 48-50kg (internett har litt delte meninger), altså en BMI på 16,6-17,7.

I tillegg kommer den helt fullstendig blindende åpenbare forskjellen i hva kroppsmassen består av. Fact: Jamie Eason er sterk, slank og i det nedre sjiktet av "Normalvektig". Fact: Kate Moss får antagelig samme måling med fettklype (i mm, ikke prosent), men er undervektig.

Rent objektivt sett er det absolutt null tvil om hvem som har kroppen som fungerer best til daglige gjøremål, for ikke å snakke om hvordan ståa vil være for stakkars Moss når hun blir eldre og de nærmest ikke-eksisterende musklene hennes krymper og det (etter BMI-en å dømme) antagelig svekkede skjelett blir enda svakere grunnet alder.

Rent subjektivt sett er det selvsagt forskjeller i hva en finner attraktivt, men generelt sett er symmetri og en kropp som ser ut som om den blir tatt vare på attraktivt. Det faller på sin egen urimelighet at menn skulle ha utviklet seg til å foretrekke damer som er så utmagrede at de ikke lengre kan løfte på ungene sine når de har fylt 4. :dry:

Ja,men nå er stor forskjell veldig relativt. Jeg har sett både glamourmodeller, fitnessjenter uten bol i veldig god form og motemodeller, og likheten er at de alle er VELDIG tynne. Med klær er de nesten helt like. Noe variasjoner i mht høyde, silikon og muskelmasse, men fremdeles større likheter seg imellom enn i forhold til Kari Normann som bruker str. 42. For å ikke snakke om de som virkelig er overvektige. Skalaen av verdens kvinner er stor, og ulike varianter innenfor str. 34/36 er ikke "stor forskjell" i mine øyne. Alle modelljenter er heller ikke spiseforstyrrede og skrøpelige, de fleste har bare alltid vært tynne. F.eks Lovely Liller | Digge oppskrifter uten sukker, melk, egg og gluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...