Jump to content

Luke skywalker

Members
  • Content Count

    122
  • Joined

  • Last visited

About Luke skywalker

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/20/1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. http://www.tv2.no/2015/10/16/nyheter/kroppsbygging/nm/toppsaker/7509450 Dopingstest på NM? Hva er dette for noe galskap?
  2. http://www.aftenposten.no/100Sport/sprek/Ny-forskning-Det-var-lettere-a-ga-ned-i-vekt-pa-80-tallet-enn-na-613980_1.snd Det skulle mindre til å holde vekta i gamle dager... viser ny forskning.
  3. Kan du utdype dette? Tilføre energi i hvilken form ?
  4. Når jeg trente til halvmaraton i 2008 så kan jeg ikke huske at jeg hadde noe spesielt overskudd, og når jeg trente thaiboksing så kan jeg bare huske at jeg følte meg ødelagt. Den eneste gangen jeg kan huske at jeg virkelig fikk overskudd var når jeg prøvde meg på diett første gang. Da var jeg oppe ca. 0600 hver dag og jogget en rolig 30 min tur. Etter å ha dusjet følte jeg meg fresh hele dagen og hadde ikke den vanlige trøttheten etter lunsj.
  5. Når jeg har lest eller hørt om folk som har kommet i gang med trening etter mange år med inaktivitet så blir det ofte nevnt: "Jeg har så mye overskudd nå, og mye mer energi". Jeg har stort sett alltid holdt meg aktiv, primært med styrketrening de siste årene, men jeg syns liksom aldri at jeg har hatt noe ekstremt overskudd som følge av trening. Er det slik at grunnen til at inaktive folk går fra å føle seg elendig til å føle seg bedre, og det er dette som er den store "energiboosten"? Eller er utholdenhetstrening en del av dette å ha dette overskuddet (er feks. Marit Bjørgen på amfetaminkanin energibølgen)? Jeg innbiller meg at det er litt som med ernæring: når du først har møtt kroppens behov for næringsstoff, så får du ikke noe effekt med å pøse på med ekstra protein/vitmaminer etc. Men ligger du i underskudd på noe så har det en klar negativ effekt på ytelse og restitusjon. Finnes det forskning på dette? Har dere noen interessante anekdoter rundt tematikken? BluebearWebcoaching Therese
  6. Når jeg er tung og på mitt sterkeste er jeg feit... Når jeg har lav fettprosent og ser bra ut i speilet føler jeg meg liten og svak. Etter mye tankevirksomhet har jeg kommet fram til at jeg foretrekker chubby og sterkere.
  7. Dette er noe av det kuleste jeg har sett på lenge... Jeg klarer liksom å identifisere meg så mye mer med Gilberg og co. enn de svære monstra fra USA. Takk for et kult innlegg!
  8. Sikkert på grunn av den fliken med naken hud nederst... HAWT!
  9. Litt off topic men jeg la merke til at TS og Kari73 skriver at de må jobbe for å nå trivselsvekt..men hvis det er et slit og en opplever heftig sult så kan det vel strengt tatt ikke kalles trivselvekt? Personlig så har jeg funnet ut at jeg trives bedre med å holde sulten borte og styrken oppe framfor å følge nøye med på hva jeg spiser. Jeg tror det ideelle må være å finne en balanse hvor du klarer å holde deg i en aktivitet du liker slik at du føler deg vel, så får heller fettprosenten og vekta være deretter. Jeg er 184 høy og trives godt på 100 kg +. Var nedi 90 kg for ca. et år siden, men det var dette med sult og for min del betraktelig redusert styrke.
  10. Husk på at vi verste fall så er det mulig å etterutdanne seg.. Selvom det ikke føles som aktuelt kan det være det mest fornuftige når man får tenkt gjennom det. Og med etterutdanning så mener jeg ikke nødvendigvis ¨å bygge på noe man allerede har, men å bytte bransje helt. Som en avsporing så er dette et godt eksempel på at man skal prøve å sette pris på ting når man har de! Lykke til videre
  11. Ha ha... du følger opp. Du er bra Pinglo.
  12. Som en kommentar så er FFMI på 25 grensa basert på sceneform. Ved en høyere fettprosent så er det sannsynlig med en høyere FFMI grense. For mer referanse: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/whats-my-genetic-muscular-potential.html Som et eksempel er styrkeløfterne i 120+ klassen (hvis man går ut i fra at de er rene). CYC veier vel 163, og er 1.88m høy. Til og med på en fettprosent på 40 (et meget høyt anslag) vil han ligge på en FFMI på 27,7. Og dette har en sammenheng med at kroppen justerer ned egenproduksjon av hormoner betraktelig når man kommer ned mot 10% fett og lavere.
  13. Personlig så syns jeg at MP burde gå mot mindre masse for å skille mer mellom CBB og MP. Bilde over er av Lee Labrada, han konkurrerte i Mr Olympia på 80 tallet.. Sprøtt hvordan utviklingen har blitt, idag så kunne han kanskje ha hevdet seg i MP.
  14. Ja det kommer jo tydelig fram i det jeg skriver at det er greit å lyve. Jeg har det inntrykket at det forekommer tilfeldig sex der begge parter er inneforstått med at det bare er en one night stand. Er dette greit eller?
×
×
  • Create New...