Gå til innhold

Din favoritt frokost/lunsj/kvelds?


aaasn

Anbefalte innlegg

Står vel alt i overskriften. Tenkte man kunne få noen tips og inspirasjon fra andre, greit å teste ut nye ting iblant! kjør på

Min favoritt fortiden er forresten havregryn, melk, cottage cheese, banan, jordbær og sukrin blandet sammen. Er så himmeeelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg er litt kjedelig meeeen:

- Knekkebrød med syltetøy og brunost med melk til

- Grovt brød med hardkokte egg og litt majones

- Omelett med kyllingskinke

- Salat med egg, oliven med fetaost, kyllingskinke og mais

- Skive med salatblad, ost, krydret kyllingfilet (faen meg beste pålegget evver) og paprika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske kjedelig i matveien, men jeg elsker cottage cheese på knekkebrød, kombinert med hva slags pålegg. Helst kylling eller kalkun med paprika, men banan eller syltetøy er også HIMMEL. Har prøvd meg på disse havregrynpannekakene, syns de er helt grei så lenge jeg har et tonn sukrin i :happy: Yoplait med masse musli, rosiner og VARME bær, mmmm.

Ellers liker jeg en skikkelig usunn toast med feit ost, skinke og krydder, alt for sjelden jeg lager det da jeg får sånn mageknip etterpå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske kjedelig i matveien selv, og gidder ikke lage gourmetmåltider kun til meg selv. Har spist tunfisk med én halv kg brokkoli, CC, egg og avokado til lunsj hver dag i et par mnd nå. Tunfisk blir byttet ut med kyllingfilet og annen fisk i ny og ned... :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til en veldig god og ekstremt billig middag - Pasta med tunfisk i tomatsaus.

Selvkomponert rett. Oppskrift til én person:

Finhakk en halv løk og et par fedd hvitløk. Stek på middels varme i gryta i noen minutter til den er blank

Ha i 200g tomatpuré, 1-2 dl vann og en buljongterning (kjøtt- eller grønnsaksbuljong)

Når tomatsausen småkoker, ha i 1 boks tunfisk i vann (drenert) og rør om noen ganger.

Smak til med salt, pepper og evt tabasco hvis du liker det litt spicy (det gjør jeg). Du kan også ha oppi noen skjeer med Sambal Olek (Thai chili pasta - kjøpes på innvandrerbutikker)

Server sammen med fullkornspasta (ca. 70-80 gram er nok hvis du er en person)

Smaker dødsgodt og hele retten koster neppe mer enn 10-15 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo prøve denne middagen, jeg ELSKER DEN!

Kjøp inn:

1 boks kokkosmelk

1 boks Hermetiske tomater

1 boks creme fresh

1 stk sitron

1 glass paprikapulver

1 glass carrypasta

1 stk vårløk

300 g kylling

1 stk Paprika

1 stk rødløk

1 stkBrokkoli

ha halve boksen med kokkosmelk oppi en bolle ( om du har en blender er dette bedre)

Tilsett en hel boks med hermetiske tomater,

halv boks med creme fresh,

1/4 sitron

5 ts rød carrypasta

paprikapulver ( smak deg fram) Miks så alt dette sammen til du får en middels tykkflytende saus.

Skjær opp kylling i biter alt etter eget ønske, stek dette med så lite olje som mulig.

Skjær opp paprikaen, løken og eller vårløken i biter, stek så dette med bitte litt olje, så det ikke blir svidd smak.

Kok brokkolien, men ikke for mye, da blir den vassen, og næringen forsvinner.

Når alt er stekt ferdig og tilrettelagt, så blander du alt sammen i en stor stekepanne og lar dette godgjøre seg i noen minutter.

Og vips, en god og sunn rett som du ikke angrer på du lagde (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Et lag gresk yoghurt, litt honning og blåbær eller banan - legg dette lagvis over hverandre. verdens beste frokost, uten tvil.

eller bare gresk yoghurt da, fordi det er verdens beste produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost, lunch, middag er bare ord. Jeg spiser måltider uavhengig av hvilken tid det er. Dette er vel noe av det jeg spiser fortiden som er litt utenom kyllingfilet og ris.

Ristet fjellbrød med aioli og eggerøre ala Herr Ramsays opplegg.

Laks med pesto og tagliatelle

Tomatbønner med grillpølse, veggies, og krydder (spisskummin, cayenne, salt)

Ellers blir det pizza i mange varianter og kyllingfilet i forskjellige varianter.

brie-jpg.89986

579709_10151474400901220_1238543532_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...