Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

- Er ikke glad i cottage cheese med bær(som jeg føler alle spiser) eller annet søtt, men ELSKER knekkebrød/rugbrød med cottage cheese, skinke og paprika. Spiser også alltid cottage cheese ved siden av kyllingfilet og annet kjøtt/laks om vi har det til middagen.

DETTE! Er så enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Har ikke lest igjennom tråden så godt, men en ting som mange reagerer på at jeg gjør er å helle litt lettmelk i kaffekoppen og tilsette kanel. Blir nesten som en cappuchino, så kan da ikke være så sært, men tydeligvis;) Men folk i bygda her synes det er sært når jeg spør etter quinua da forresten, for det vet de ikke hva er engang.. Men de synes jo ratatoille er sært også.. Er fra byen, så er nok vant til større utvalg;)

Ellers er jeg vel ganske så normal i kosten!

PS! Liker forresten ikke biff, tomatbønner eller bacon. Det er rimelig sært, sier folk. Elsker derimot roquetfort, ridderost og fetaost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

- Må tisse RETT før jeg spiser. Om jeg tissa ti minutter før - det spiller ingen rolle. Det må skje rett før :p Ganske upraktisk noen ganger, heh.

- Liker i grunn best å først dele opp all maten, for så å spise den med gaffel. Drittkniv.

- Om jeg er småsulten rapper jeg ofte en "go'morgen-yoghurt"-skje og kjøper en cottage cheese som jeg spiser el naturell fra boksen!

- Har ketsjup på det meste.

- Tacoen må faktisk legges på lefsa i riktig rekkefølge. Og nei, rømme og salsa skal ikke overlappe hverandre.

- Er nødt til å dele opp epla. Det må være krise om jeg spiser eplet helt!

- Og ja, til sist - jeg HATER ribbe. Til familiens fortvilelse i julen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Må tisse RETT før jeg spiser. Om jeg tissa ti minutter før - det spiller ingen rolle. Det må skje rett før :p Ganske upraktisk noen ganger, heh.

- Liker i grunn best å først dele opp all maten, for så å spise den med gaffel. Drittkniv.

- Om jeg er småsulten rapper jeg ofte en "go'morgen-yoghurt"-skje og kjøper en cottage cheese som jeg spiser el naturell fra boksen!

- Har ketsjup på det meste.

- Tacoen må faktisk legges på lefsa i riktig rekkefølge. Og nei, rømme og salsa skal ikke overlappe hverandre.

- Er nødt til å dele opp epla. Det må være krise om jeg spiser eplet helt!

- Og ja, til sist - jeg HATER ribbe. Til familiens fortvilelse i julen :whistle:

Og IKKE legge på ingrediensene i tortillaen i en fast rekkefølge er jo bare unormalt :) Følger en fast rekkefølge på tacoen og fajitasen. Ja tilogmed når ribba skal inn i lefsa må alt gå etter protokollen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Må tisse RETT før jeg spiser. Om jeg tissa ti minutter før - det spiller ingen rolle. Det må skje rett før :p Ganske upraktisk noen ganger, heh.

Sa du OCD? :p

Har tydeligvis en sær matvane, her er det null orden når både ribbe, rømme og salsa skal i lefsa :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Haha, artig ide Lily!

En av de særeste vanene jeg har er muligens at om jeg lager mat spiser jeg alt, uansett mengde og konsekvens, eller at om jeg åpner noe spiser jeg det opp uansett.

Eksempel:

Ladge 3 kg pinnekjøtt, tenkte jeg kunne ha litt liggende i noen dager. Nope.

Kjøpte 50 pizza , type små Ristorante-pizzaer..Tenkte jeg hadde pizza ganske lenge da. Prøv i 2 uker.

Kjøpte 5 esker gainer-bars, planla å ta en etter trening. Gikk i snitt 5 om dagen til 400 kcal pr stk.

Min mor kommer på besøk med nok hjemmelagde knekkebrød til å mate en hær på marsj. Frem med smørpakken, og ned med dem på et par timer.

Jeg har også arvet/lært meg til en ekstrem hamstre-mentalitet, så når det er tilbud på noe jeg liker kan jeg finne på å kjøpe mer enn jeg kan bære. En gang kjøpte jeg 90 kg kalkun på Rema, og innså det var ingen måte å få dem hjem på siden jeg gikk..Måtte ringe etter to biler.

Hahahahaha, takk for en ekstrem latterkule :) Kjøpe 90kg kalkun uten en måte å frakte det på, fordi det er tilbud. Hysterisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...