Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg er så sær, men jeg er veldig kresen og prøver å late som jeg ikke er det. Ellers finner jeg ofte en ting som jeg henger meg helt opp i og spiser syke mengder av. For eksempel kikerter og knekkebrød. En pakke knekkebrød varer til nøds to dager. Kikerter har jeg i tomatsuppe, i potetstappe og vedsiden av egentlig alle middagsretter. Baker kikert-kake gjør jeg også.

Ellers liker jeg ikke vanlige ting som egg, skalldyr, tomat, dressinger og oljer, ting med rar konsistens(for eksempel sopp, krokanis, krem eller rømme), også er det flere kaketyper jeg ikke liker. Liker egentlig bare sjokoladekake(helst uten glasur) og gulrotkake. Liker ikke så godt bacon heller(er sjelden jeg tør å si dette høyt).

Og på riskremen min har jeg karamellsaus, ikke rød saus. Klarer ikke spise det hvis ikke vi har karamellsaus. Og jeg spiser med bittesmå skjeier, og søler alltid på hele meg og hele bordet, og du kan banne på at jeg mister bestikket på gulvet iløpet av måltidet.

Okei, jeg er kanskje litt sær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=":))' date=' post: 432873, member: 9488&quot]

Ellers liker jeg ikke vanlige ting som egg, skalldyr, tomat, dressinger og oljer, ting med rar konsistens(for eksempel sopp, krokanis, krem eller rømme), også er det flere kaketyper jeg ikke liker. Liker egentlig bare sjokoladekake(helst uten glasur) .

Det særeste her, er at du ikke spiser GLASUR. Jeg kan maule glasur helt til jeg blir kvalm!:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det særeste her, er at du ikke spiser GLASUR. Jeg kan maule glasur helt til jeg blir kvalm!:love:

Haha jeg takler litt glasur, men det er jo det andre på kaken som er best! Kaker som har glasur på toppen + et lag inni.. nei det klarer jeg ikke:cautious:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg ser egentlig på meg som ei jente som liker all type mat, og en liste over mine sære matvaner og kombinasjoner ville blitt altfor lang. Så kan heller lage en liste over mat jeg IKKE er begeistret over :dead:

  • Gele! Og egentlig all mat/dessert med den konsistensen der. Nei, ikke engang sjokoladepudding (og vaniljesaus er ekkelt btw!) Prøvd å lage gele med funsaft da, men konsistensen gir meg brekninger:sick:
  • Fiskekaker
  • Fiskeboller (og den hvite sausen..:wtf:)
  • Joikakaker
  • Tilslørte bondepiker
  • Sånn eggesmør man spiser til fisk..
  • Fiskegrateng (lærte å like det i påskeferien da, men KUN farmor sin)
  • Eplekake uten epler? Lille-meg ønsket alltid eplekake uten epler. De hadde jo så rar konsistens og smakte så søtt og "vått" og var enda mer i veien enn rosinene i bollene.. Pelte de ut, men snille-farmor lagde noen ganger eplefri eplekake kun til meg:angelic:
  • Rødt kjøtt
  • Krokanis
  • Myke fersken og nektariner. De må være harde, da er de digg:hungry:
  • Er egentlig ikke så glad i typisk norsk middag selv om jeg skulle ønske jeg kunne si det motsatte:(
  • Også er det kanskje sært å ikke ha smakt melkesjokolade, brus eller godteri på type 100 år. Det smaker sikkert godt da menne..

Tror jeg fikk med meg det meste nå og ellers spiser jeg ALT. Alt - all mat og alt av maten (stor magesekk:shy:). Jeg elsker å eksperimentere og smake nye smaker. Tar litt av ditten, sammen med datten. Får høre det av venner og familie skal jeg si dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke ketchup eller sennep.

Og heller ikke smør. Så pølsene og hamburgerne har alltid vært ganske plaine, samme med brødskiva ;P

En periode lagde jeg skiver som så sånn ut: skive, agurk, gulost, pesto, agurk eller paprika ;) Nå er forskjellen at jeg ikke bruker pesto lenger (hvorfor slutta jeg med det egt, det som er så godt?!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kenneth Vassli
Er det?:cautious: In dat case, I'm normal!:dry:

Dette er da normalt vell :p ?

ost i suppa, også kan man ha ferskt brød med ost oppå som duppes nedi suppa :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Vassli
Slek må du ikkje sei. Det er ikkje kverdagskost for meg:p

Dette er igrunn noe man spiser for skjeldent..

Må sette det på "to eat" lista mi. Slik at jeg kan ha dette når jeg kommer hjem fra sjøen igjen.. Dog litt under tre uker til enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...