Gå til innhold

Tråden for sære matvaner!


Lily

Anbefalte innlegg

[ATTACH]50125[/ATTACH]

spiser dette så og si hveer dag..kylling med salat, grillkrydder og maasse ketchup :p alle andre syns det er rart da, men jeg syns det er dødsgodt..kunne lett spist bare salat med ketchup og..av og til tar jeg bare noen agurkskiver med ketchup :p

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehm, eh, what.. hæ? o_O Leste jeg rett - salt på is? Okei, der tror jeg at mageinnholdet mitt vrengte seg litt.. det er det rareste jeg har hørt om!

Du leste helt riktig! :cat:

Is har en søt smak, og det "motsatte" av søt er salt. Tilsetter man salt til noe søtt, så fremheves smaken. Har prøvd salt oppi yoghurt også, og det gikk det også. Litt salt og litt søtning (y)

Når det er sagt, så er det ikke noe bra med for mye salt. Så hvis ting smaker godt i utgangspunktet, så er det jo strengt talt ikke nødvendig med ekstra smak. Men akkurat på is så er det liksom en nødvendighet :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (for tiden :p ) veldig fan av løk. Dvs. jeg deler opp en løk i to eller fire deler, og resten tar løken seg av, fordi den er bygd opp av lag. Da ender det opp som mange løkskiver. Putter løkskivene i mikro'n i 4 til 6 minutter, slik at den sterke smaken forsvinner og forvandles til en søt smak. Serveres med ketchup :p Jupp, jeg er sær. Men utrolig hvor kreativ man blir når man blir sulten og løk var det eneste jeg fant i kjøleskapet som jeg følte jeg kunne bruke ;)

skrell løk, kok den noen minutter, så oppi stekepanna med litt sukker.= karamelisert løk og en sikker vinner til f.eks biff:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrell løk, kok den noen minutter, så oppi stekepanna med litt sukker.= karamelisert løk og en sikker vinner til f.eks biff:)

I know, det er så godt! Har gjort det flere ganger, dvs jeg slenger bare løken i stekepanna med litt vann. Så lar jeg vannet koket inn til løken akkurat er blitt mør. Deretter putter jeg oppi sukrinmelis, og lar det karamelliseres :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know, det er så godt! Har gjort det flere ganger, dvs jeg slenger bare løken i stekepanna med litt vann. Så lar jeg vannet koket inn til løken akkurat er blitt mør. Deretter putter jeg oppi sukrinmelis, og lar det karamelliseres :love:

Det hørtes faktisk litt godt ut, dette må jeg prøve ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is har en søt smak, og det "motsatte" av søt er salt. Tilsetter man salt til noe søtt, så fremheves smaken. Har prøvd salt oppi yoghurt også, og det gikk det også. Litt salt og litt søtning (y)

Sånn er det også når man lager sjokolade btw, Lily :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havre i vann > peanuttsmør > most banan > bløtkokte egg > en dæsj ekstra klissete jordbærsyltetøy = EPIC CHEATMEAL!! herregud det er godt!:happy:

Jeg kan følge opp med enda en jeg:D pannekake > ett godt lag med skinke > ost > klissete jordbærsyltetøy > og selvsagt peanuttsmør! Farlig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke så sær på maten etter å ha lest denne tråden :)

Noen av mine greier:

  • Speilegg kan aldri stekes med hel plomme, den må knuses med en gang egget havner i panna.
  • Sjokolade må være kald (fra kjøleskapet)
  • Ketchup kun på påmmfri, aldri ellers
  • Liker ikke kanel, ikke engang på risengrynsgrøt
  • Søtt+salt = æsj
  • Ost skal selvsagt høvles på den store siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Speilegg skal stekes med hel plomme, og plommen skal spares til slutt, for så å gå sist inn i gapet, er så digg å knuse plommen mellom ganen å tunga ^^
  • Om jeg har vaniljesaus, så kan jeg finne på å blande det med alt mulig rart av frukt, grønsaker etc etc og gomle det i meg :p
  • Ellers hadde jeg en ting når jeg var singel og skulle lage mat.. Tok det jeg fant og blanda det. Endte opp med enormt mye rart til middag, Pasta på pizza, Potetmos+ølpølse+grønnsaker+ost i ildfastform og i ovn og mye annet rart :p
  • Nykværnet pepper på ferske jordbær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speilegg skal stekes med hel plomme, og plommen skal spares til slutt, for så å gå sist inn i gapet, er så digg å knuse plommen mellom ganen å tunga ^^
Hadde jeg ikke klart å få i meg om jeg prøvde engang!

Er det mulig?! :eek:

Nå er vel kanskje jeg litt sær, som bruker ca en spiseskje kanel på hver grøtporsjon.. :whistle:

Kanel ødelegger jo den gode smaken av grøt og smør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er sært jeg, men havregryn med cottage cheese og et smørøye med margarin i midten minner meg om risengrynsgrøt.

Ellers "craver" jeg ofte på syltede grønnsaker. På "innvandrersjapper" og i Sverige selger de disse store boksene med pickles av forskjellige typer grønnsaker. Alt i fra gulrøtter, kål, tomat og div er i disse (finnes vel forskjellige typer). Spiser det ofte som en snack ens og alene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarbrød havre/spelt med masse peanøttsmør, så blåbær syltetøy(u sukker) og en banan. Rull sammen og nyt!

fit2fat2fit sin smoothie: STOOR neve "fersk" spinatblader, banan, peanøttsmør, melk og isbiter. Nydelig frokost!

Og selvfølgelig glutenfrie vafler fra toro. kutt ut smøret, hiv litt bakepro i, stek, og så blåbær syltetøy igjen:)

Kunne levd på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Where to begin?

Da jeg fikk påvist melk- og glutenallergi som femåring begynte de sære matvanene mine å snike seg på. Jeg var allerede kresen i matveien, erstatningene for mat med melk og gluten smakte bedrageri, og jeg så ut til å leve på riskaker med ketchup og salami. Nektet å spise det meste. Mat som allerede var fri for melk og gluten smakte høgg. Alt som gikk ned kjeften min var rødt og smakte ikke annet enn ketchup.

Nei særhetene fra 90-tallet får jeg ta en annen gang eller aldri.

Jeg, som mange av dere, må bruke det samme bestikket og serviset. Så lite i størrelse som mulig.

Etter lang innleggelse for spiseforstyrrelser (ironic, huh), forandret matvanene mine seg enormt! ALT må spises opp. Jeg kan ikke la det ligge igjen en smule på tallerkenen. Det hender det blir litt tråkig på restauranter, hvor jeg ikke kan kontrollere porsjonsstørrelsen selv. Her for ikke så lenge siden bestilte jeg en kyllingsalat, og det fulgte med FIRE forbanna brødskiver. Med gluten altså. Jeg lot først være å spise dem. "Det er greit, du tåler dem ikke!" Men etter å ha spist opp salaten, fikk jeg så knusende dårlig samvittighet at jeg spiste brødskivene. Med smør attpåtil. Åhh... Psykiatere fucker opp huer totalt. Under innleggelse måtte jeg spise en million matvarer jeg tidligere hatet. "Det er ingenting som heter likerikke" Det er egentlig noe alle burde lære seg, for jeg liker alt nå (Eller tolererer alt nå)

Jeg må skjære opp maten i partallbiter. Det må ligge igjen en bit av hver matvare ved slutten av måltidet. Når jeg spiser de siste bitene hver for seg, må jeg spare den beste til slutt. Som regel kyllingen/fisken.

Jeg kan med stor sikkerhet si at jeg er en av de verste kryddermisbrukerne i landet. Må ha krydder, masse krydder, all slags krydder, påfyll, påfyll, påfyll. Folk tror jeg er gal. Bruker lett opp et glass hvitløkskrydder under ei uke. Tre-fire dager som regel. Siterer lillesøsteren min: 'Hvis du ikke hadde spist så mye hvitløk, kunne du hatt kjæreste nå!'

Jeg spiser ikke så mye sære kombinasjoner av matvarer som jeg gjorde da jeg var liten, men jeg har bare sære måter å spise på. Alltid det samme.

Krydder, masse krydder.

Men jeg liker at jeg spiser litt rart. It makes me special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...