Gå til innhold

Post ditt beste matbilde


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo laget den selv :) brukte 6 timer på den og skal ALDRIG lage en sånn kake igjen :p hehehe.. for det var VANSKLIG! :p Vet ikke hvor mange stygge ord som kom ut av min munn den dagen.. hehe:rofl:

Jeg lagde nettopp en slik kake selv (vel, det ver strengt talt i oktober), og jeg syntes det var kjempegøy! Jeg bega meg ikke ut på det vanskligste, men jeg var forholdsvis fornøyd med resultatet siden det tross alt var første gang!

Du burde prøve Ida Marie, jeg tror du vil klare det ganske bra. Bare beregn deg god tid, fordi det tar lengre tid en man tror. Dog skal det sies at jeg brukte mest tid på innholdet. Det skulle være sukkerbrød, men jeg tror det er noe rart med stekeovnen vår, så jeg fikk det aldri til. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk glutendrittet, så har jeg mistet all tro på alt som heter god bakst...... Klarer ikke lage noe som smaker godt! Men... Ett stolt moment i min tidligere hvetemel-periode må være disse muffinsene her som jeg lagde på bursdagen min. Fikk oppskrift, instruksjoner og ble holdt oppsyn med av en venninne :) Og det gikk strålende! Nammm

post-866-14440825481596_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde nettopp en slik kake selv (vel, det ver strengt talt i oktober), og jeg syntes det var kjempegøy! Jeg bega meg ikke ut på det vanskligste, men jeg var forholdsvis fornøyd med resultatet siden det tross alt var første gang!

Du burde prøve Ida Marie, jeg tror du vil klare det ganske bra. Bare beregn deg god tid, fordi det tar lengre tid en man tror. Dog skal det sies at jeg brukte mest tid på innholdet. Det skulle være sukkerbrød, men jeg tror det er noe rart med stekeovnen vår, så jeg fikk det aldri til. :p

Link link, bilde, oppskrift:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk glutendrittet, så har jeg mistet all tro på alt som heter god bakst...... Klarer ikke lage noe som smaker godt! Men... Ett stolt moment i min tidligere hvetemel-periode må være disse muffinsene her som jeg lagde på bursdagen min. Fikk oppskrift, instruksjoner og ble holdt oppsyn med av en venninne :) Og det gikk strålende! Nammm

[ATTACH=full]3171[/ATTACH]

JEg får ikke puste!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter jeg fikk glutendrittet, så har jeg mistet all tro på alt som heter god bakst...... Klarer ikke lage noe som smaker godt! Men... Ett stolt moment i min tidligere hvetemel-periode må være disse muffinsene her som jeg lagde på bursdagen min. Fikk oppskrift, instruksjoner og ble holdt oppsyn med av en venninne :) Og det gikk strålende! Nammm

[ATTACH=full]3171[/ATTACH]

Laget du disse selv?????

Ser jo ut som de kommer direkte fra Cake Boss eller.no :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk glutendrittet, så har jeg mistet all tro på alt som heter god bakst...... Klarer ikke lage noe som smaker godt! Men... Ett stolt moment i min tidligere hvetemel-periode må være disse muffinsene her som jeg lagde på bursdagen min. Fikk oppskrift, instruksjoner og ble holdt oppsyn med av en venninne :) Og det gikk strålende! Nammm

[ATTACH=full]3171[/ATTACH]

Haha, og DER har vi et av de mest FEMININE matbildene jeg har sett! Knallbra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde nettopp en slik kake selv (vel, det ver strengt talt i oktober), og jeg syntes det var kjempegøy! Jeg bega meg ikke ut på det vanskligste, men jeg var forholdsvis fornøyd med resultatet siden det tross alt var første gang!

Du burde prøve Ida Marie, jeg tror du vil klare det ganske bra. Bare beregn deg god tid, fordi det tar lengre tid en man tror. Dog skal det sies at jeg brukte mest tid på innholdet. Det skulle være sukkerbrød, men jeg tror det er noe rart med stekeovnen vår, så jeg fikk det aldri til. :p

lagde du med sukkerpasta eller?

Var denne som ble komplisert for meg. den var steinhard å jobbe med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagde du med sukkerpasta eller?

Var denne som ble komplisert for meg. den var steinhard å jobbe med :(

Ja, jeg lagde den av sukkerpasta eller fondant som det heter så fint. Siden den var steinhard, varmet du den pittelitt i microen på svak varme og/eller knadde den godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter jeg fikk glutendrittet, så har jeg mistet all tro på alt som heter god bakst...... Klarer ikke lage noe som smaker godt! Men... Ett stolt moment i min tidligere hvetemel-periode må være disse muffinsene her som jeg lagde på bursdagen min. Fikk oppskrift, instruksjoner og ble holdt oppsyn med av en venninne :) Og det gikk strålende! Nammm

[ATTACH=full]3171[/ATTACH]

Hææ? Bestevenninnen min har glutenallergi, og det finnes MASSE bakst som er godt da! :) Nå går det mest i julekaker da, men har du hørt om ole brum-kake? Jeg smakte en himmelsk god slik kake hos henne en gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ? Bestevenninnen min har glutenallergi, og det finnes MASSE bakst som er godt da! :) Nå går det mest i julekaker da, men har du hørt om ole brum-kake? Jeg smakte en himmelsk god slik kake hos henne en gang:D
Ja kaker osv går greit :) syns det er mer vanskelig å lage gode boller, brød og rundstykker selv. Kanskje jeg bare trenger å øve mer.. Men oi den kaken har jeg ikke hørt om! Takk for tips, kanskje jeg skal prøve meg litt fram :D og julebakst uten gluten er ikke noe jeg har prøvd før, så det hørtes veldig greit ut :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja :) Ja, det er litt verre! Kaker og sånt er jo stort sett bare å ha sukker i, så smaker det godt ;) Ikke at det er så sunt, men det velger man jo selv :) Jeg kan høre med henne om oppskriften!. I går lagde vi potetmelstopper, har du smakt det? Det er margarin, sukker, vaniljesukker, bakepulver og potetmel, thats it! Veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...