Gå til innhold

Post ditt beste matbilde


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beste matbilde® er det nok ikke, men jeg slenger ved de første jeg fant ;)

Fluff!

post-36-14440824847853_thumb.jpg

Kakeoppskriften som jeg bomma skikkelig på. Men jeg reddet den med litt "trylling", så den ble ikke så verst likevel. Marsipan/mandelkjeks med sjokolade inni:

post-36-14440824848539_thumb.jpg

Plutselig en dag fikk jeg det for meg at jeg ville lære meg å bake sånne tøffe kaker med fondant. Dette er et bilde av et kakestykke tatt fra den kaken. Jeg innrømmer litt bruk av photoshop, men det var fordi mamma hadde brukt tallerken sin til andre kaker før hun spiste denne. Tallerken var derfor helt tilgriset av masse kakerester, og det tar seg som regel ikke ut på bilde - at hun ikke kunne ta hensyn til det! :p

post-36-14440824851967_thumb.jpg

Når det kommer til bruk av bildene, så spør meg først. Ikke at jeg tror at noen vil bruke mine bilder, men det ble oppfordret til å skrive noe om det var tillatt eller ei :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskrift? :D

3 egg

4dl soyamelk

ca. 2 dl hvetemel

2 toppede ss kokosmel

1 toppet ss fiberhusk

stevia/sukrin/splenda etter smak. jeg bruker stevia

næringsinnhold:

Ca 700cals

Ca 43g protein

Ca 70g Carbs

Ca 27g Fett

+ En del fiber fra kokosmelet og fiberhusken.

Dette er uten bringebærsyltetøyet og de frosne bærene. Jeg bruker Lerum sitt bringebærsyltetøy som er uten tilsatt sukker. Og frosne bær fra Rema 100 :) Så det blir vell kanskje 800cals tilsammen.

Tenker også å prøve i finne et alternativ til hvetemelet. Tenker mandelmel eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 egg

4dl soyamelk

ca. 2 dl hvetemel

2 toppede ss kokosmel

1 toppet ss fiberhusk

stevia/sukrin/splenda etter smak. jeg bruker stevia

næringsinnhold:

Ca 700cals

Ca 43g protein

Ca 70g Carbs

Ca 27g Fett

+ En del fiber fra kokosmelet og fiberhusken.

Dette er uten bringebærsyltetøyet og de frosne bærene. Jeg bruker Lerum sitt bringebærsyltetøy som er uten tilsatt sukker. Og frosne bær fra Rema 100 :) Så det blir vell kanskje 800cals tilsammen.

Tenker også å prøve i finne et alternativ til hvetemelet. Tenker mandelmel eller noe slikt.

Jeg ville nok også byttet ut hvetemel, om det så bare var til sammalt hvete. Men det er flere alternativer man kan erstatte det med, og mandelmel er en av dem. Personlig syntes jeg mandelmel blir litt tørt og emment, men en blanding av flere melsorter, tror jeg hadde gjort susen. Kanskje også litt cottage cheese, for å gjort røren saftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...