Gå til innhold

Jente 13 år, 109kg benk, raw!


GrommiZ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haters gonna hate...

;)

Du må innrømme at det er ganske latterlig å bøye ryggen din som bokstaven U for å redusere bevegelsesbanen ned til 6-7cm for også å si at du "benker 109kg". Er det imponerende at hun klarer å bevege 109kg over 6-7cm? Jada. Er det lov innenfor regelverket i forbundet hennes? Yup. Men hele opplegget er fortsatt ganske latterlig.

inb4 do you even lift

inb4 hurr durr en jente benker mer enn deg

inb4 u jelly

inb4 inb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må innrømme at det er ganske latterlig å bøye ryggen din som bokstaven U for å redusere bevegelsesbanen ned til 6-7cm for også å si at du "benker 109kg".

Jenta er 13 år - hvor langt hun kan komme og og hva hun etterhvert vil satse på er det umulig å si. Hvor mange 10 000 norske jenter på den alderen som går på håndball og synes det er det kuleste i verden, vet jeg ikke - men unge frøken Naumova viser at det finnes andre muligheter. Når hun får den oppmerksomheten som hun faktisk får over hele verden (og da tenker jeg ikke på haters-postinger fra gretne gubber på internettforum) så synes jeg faktisk det er dritkult!

Hun er en flott ambassadør for alle jenter som synes at det å løfte vekter ser litt spennende ut, men som samtidig kanskje tenker at vektrommet kun er for sånne store sterke mannfolk som Kirill W. og sånn, og at de sterke menna sikkert bare kommer til å synes at det er latterlig om de ikke gjør det helt sånn som dem.

Latterlig?

Haters gonna hate...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. Endelig en video som representerer omtrent alt som er galt med styrkeløft. Hadde vært mer perfekt om hun hadde hatt på seg en triple ply benk skjorte i tillegg.

Enig i at det der blir for teit, men at DENNE videoen representerer hva som er galt med styrkeløft... synes jeg er nesten like teit som videoen.

Ganske sikker på at jenta er over snittet sterk med helene i bakken også :) I mine øyne er det imponerende å være ei 13år gammal jente som i det heletatt klarer å løfte 110kg ut av racket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må innrømme at det er ganske latterlig å bøye ryggen din som bokstaven U for å redusere bevegelsesbanen ned til 6-7cm for også å si at du "benker 109kg". Er det imponerende at hun klarer å bevege 109kg over 6-7cm? Jada. Er det lov innenfor regelverket i forbundet hennes? Yup. Men hele opplegget er fortsatt ganske latterlig.

inb4 do you even lift

inb4 hurr durr en jente benker mer enn deg

inb4 u jelly

inb4 inb4

Det er teit å stroppe på seg ski og hoppe ned en jævla bakke.

Det er teit å kjøre som en idiot på skogsveier.

Det er teit å springe flere mil uten grunn.

Det er teit å sparke en ball rundt på en bane.

Det er teit å sitte en god del av dagen foran en firekanta boks, å skrive ned noen ord på et tastatur.

Hver sin kos. Her handler det om å konkurrere, og da gjerne på et verdens nivå. Flytte mest vekt fra a til b, og perfeksjonere det. Hvem faen hadde da ikkje gått opp i en sånn bro om de hadde muligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende på en måte, på en annen måte litt trist...

Er på ingen måte mot at barn skal være aktive å bruke kroppen, men jenta er 13 år, og har tydeligvis drevet med dette en god stund, og jeg greier ikke helt å fri meg fra tanken at dette er ikke noe hun har kommet på selv. Får litt assosiasjoner til østeuropeiske turnere som trenes fra de er små barn, og ikke får tid til å være barn.

For all del, jenta er knall flink, og jeg skulle ønske jeg løfta like bra, men barn burde få lov til å være barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerande løft av ho innanfor reglane som er satt av forbundet.

Ikkje imponert over reglane som er satt av forbundet.

Ho kjem seg nok langt denne jenta.

Men å sjå på løfta synes eg er like spennande som å sjå ein kvartbøy.

Er vel på tide noen oppretter et forbundt som godkjenner små bevegelser i knebøy. Da blir jo alle kvartbøyer utrolige løft. I alle fall hvis jeg skal gå ut fra det folk sier her ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerande løft av ho innanfor reglane som er satt av forbundet.

Ikkje imponert over reglane som er satt av forbundet.

Ho kjem seg nok langt denne jenta.

Men å sjå på løfta synes eg er like spennande som å sjå ein kvartbøy.

Og ligge i bra spenn gjør man sterkere + mindre sjanse for skader. win-win. Kvartbøy kan virkelig ikke sammenlignes med benkpress og bra spenn. Hun går jo hele veien ned, rumpa er nedi, hode og øvre rygg er nedi. I knebøy må hoften under knær.

Kortere løftebane kan man også få med unormal brei beinstilling i knebøy - men det vil uansett ikke bli godkjent før hoften kommer under knær. Men kvartbøy er noe annet + at det er mer skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...