Gå til innhold

Skryt litt! Hvilket løft er du mest stolt av?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før prolaps var min store stolthet 175kg x12 i markløft (nei det var ikke markløft som gav meg prolaps).

Nå et år etter er jeg litt stolt av at jeg letta 180kg x5 når jeg kan telle på en hand hvor mange markløft-treninger jeg har hatt det siste året :thumbsup: Og det med 20-25kg mindre kroppsvekt enn for ett år siden :D

Ellers

+50kg i chins

+60kg x2 i dips

8 reps med 72kg manual i hantelroing

140kg x3 i foroverbøyd roing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig litt flere, men ser det er andre som "skryter " så da har vell jeg også lov :p:D

200 kg x 1 i benkpress

260 kg x 1 i knebøy

230 kg x 1 i markløft ( når jeg var 17 år )

160 kg x 8 i nedtrekk

100 kg x 8 i franskpress

140 kg x 8 i skulderpress

630 kg x 10 i beinpress

150 kg x 8 i leg extension

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dyp bøy eller? Sjelden noen tar mer i bøy enn mark.

Ser ofte folk ta mer i bøy en mark faktisk :) Se eksempel på Carl Yngvar Christensen, sist tok han vell 410 kg i bøy og 363 kg i mark :) Men alle er nå forskjellige , jeg sliter med korsryggen og da klarer jeg mye mer i Knebøy en Markløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ofte folk ta mer i bøy en mark faktisk :) Se eksempel på Carl Yngvar Christensen, sist tok han vell 410 kg i bøy og 363 kg i mark :) Men alle er nå forskjellige , jeg sliter med korsryggen og da klarer jeg mye mer i Knebøy en Markløft :)

At styrkeløftere tar mer i bøy enn mark er vel oftest pga. draktene de bruker. Det er mye mer å hente i draktene i bøy. Tror det er ganske sjelden de tar mer i raw bøy enn raw mark, selv om det er sikkert unntak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jo , godt poeng der :) kan nok stemme det :) men uansett så er vell alltids folk forskjellige , selv om mesteparten sikkert er sterkere i mark ;)

Er vell noe med at de ikke får lov og berøre lårene med stanga, derfor blir det noe begrense iforhold til feks strongman der det bare gjelder og få vekta opp.

Har også hørt at pga størrelse på forside lår så må de "velge" om de skal være sterkest i bøy eller mark, men hvor seriøst det var vet jeg ikke :p

Hos de fleste på treningssenter så er nok mark det de er sterkest i, gjelder hvertfall for meg og alle jeg trener sammen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...