Gå til innhold

Bulk or cut ???


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gjøre dette ganske kort og godt...;) Er gutt 16. 180 cm, 68,5 kg. Saken er den at jeg ikke helt vet om jeg bør ligge i et svakt kcal overskudd, eller underskudd. Hva synes dere? Slow clean "bulk" eller "cutte " mer- ( målet er sixpack)

post-12329-1444092809526_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skal gjøre dette ganske kort og godt...;) Er gutt 16. 180 cm, 68,5 kg. Saken er den at jeg ikke helt vet om jeg bør ligge i et svakt kcal overskudd, eller underskudd. Hva synes dere? Slow clean "bulk" eller "cutte " mer- ( målet er sixpack)

Jeg veier 4 kg mer enn deg, er jente og 5 cm kortere.

Spis mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei regel for vekt på menn dersom man ikke er veldig trent er høyde (i cm) - 100. Du veier 12-13kg for lite til å i det heletatt tenke på sixpack. Legg deg som nevnt lengre opp ~500kcal i overskudd, få i deg proteinene dine, og tren i vei!

Forresten.. du er 16, og vil aldri på noe tidspunkt i ditt liv ha mer hormoner i kroppen -altså bedre vekstvilkår- enn du har nå. Dette er tiden for å spise som en bjørn før den skal i dvale, og trene som om livet sto på spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes du er alt for ung til å begynne å tenke cut/bulk allerede. Ihvertfall når du faktisk er så tynn som du er, så er jo tanken på cut nesten litt skummelt. Men når det er sagt, så har du en super forbrenning og kan fint spise store mengder sunn mat. Gjør du dette i kombinasjon av trening så vil du få større muskler og du vil se mere markert ut. Jeg kan garantere deg at du vil trives mye bedre med det resultatet enn om du nå velger å "cutte"! :)

Go big!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg bak de andre.

Jeg kommer fra den andre enden av skalaen, veier nå 90 kilo, og jeg skal ned til 85 i første omgang, og muligens begynne å spise mer og få mere kjøtt på kroppen da.

Om jeg hadde vært i din possisjon, under 70kilo, så hadde jeg kjørt på med et godt overskudd på treningsdager, og rundt vedlikehold på fridager. Med din forbrenning er det bare å peise på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjæl 184 og veier 78. Tror ikke det finnes en sjel som vil se på meg og tenke noe annet enn at jeg er "slank".

Nei, du vil kanskje ikke være Tyler Durden før sommeren, men du vil se bedre ut hvis du kommer deg opp noen kilo. (og du vil være nærmere ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sixpack ene og alene som er målet ditt?

Du burde absolutt spise mer.. Å øke i styrke og muskelmasse vil gi deg mye mer glede enn å trene for å få sixpack. Legg deg i et moderat overskudd (500kcal), og øk inntaket etterhvert som vekta stopper opp og kroppen din krever mer energi.

Ønsker jo selvfølgelig å være sterk i hele kroppen også;) , men sixpack er jo på en måte blitt hovedfukuset...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Spis mer, tren hardt, sov, repeter. Om målet ditt er økt muskelmasse er det siste du skal gjøre å ha ordet "cut" i hodet ditt. Du kan fint øke uten å bli bælfeit også. Bulking er ikke 0 eller 100%, og overskudd er ikke det samme som å spise 7000kcal med sukkerspinn hver dag ;)

Spis, tren og kos deg! Så snakkes vi ang problemstillingen din sommeren 2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...