Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Jeg postet en dagsaktuell dopingartikkel i den ferskeste tråden som omhandlet lignende tema (dopingsaken i Jamica) i stedet for å opprette ny tråd. Ja det var et skikkelig overtramp fra min side, ikke rart eirich ble opphisset.

For øvrig litt rart at du er veldig anti-doping og støtter kriminaliseringen, samtidig som du nylig var på fest med hovedpersonen i Europas største dopingsak. Altså, hva faen? Det ser ut som dere mener ting som dere samtidig ikke mener.

At jeg er veldig anti-doping og har kriminalisering som min fanesak er dine ord. Jeg føler ikke så vanvittig sterkt for dette temaet. Det er helt greit at folk kan gjøre som de vil med sin egen kropp, men jeg ser likevel funksjonen til et forbud. Jeg kjenner helt sikkert folk som doper seg og jeg har ingen intensjon om å melde disse til politiet for det.

Nå gidder jeg ikke være saklig lenger jeg heller. Jeg gir deg et saklig svar på hvorfor du blir moderert, og du svarer med å grave i mitt privatliv. At du kan sitte der anonym bak tastaturet ditt og calle meg ut personlig på den måten er så vanvittig uaktuelt. Du er langt over streken. Mitt privatliv har ingenting med denne diskusjonen å gjøre, og at jeg er på fest med Robert er et testament til at dette gir jeg egentlig rimelig faen i. Det er ikke jeg som flyr i trynet ditt med antidopingpropaganda, så det pisset ditt kan du virkelig spare meg for. Jeg burde bare slette posten din og permbanne deg fordi du er så latterlig usaklig, råtten, freidig og gjennomført skamløs. Det er DET som er problemet ditt, ikke faktaene dine.

Du kan jo begynne med bowling i stedet for styrketrening. Der er det vel ikke så mye doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå gidder jeg heller ikke være saklig lenger heller. Jeg gir deg et saklig svar på hvorfor du blir moderert, og du svarer med å grave i mitt privatliv. At du kan sitte der anonym bak tastaturet ditt og calle meg ut personlig på den måten er så vanvittig uaktuelt. Du er langt over streken. Mitt privatliv har ingenting med denne diskusjonen å gjøre, og at jeg er på fest med Robert er et testament til at dette gir jeg egentlig rimelig faen i. Det er ikke jeg som flyr i trynet ditt med antidopingpropaganda, så det pisset ditt kan du virkelig spare meg for. Jeg burde bare slette posten din og permbanne deg fordi du er så latterlig usaklig, råtten, freidig og gjennomført skamløs. Det er DET som er problemet ditt, ikke faktaene dine.

Det dukket opp på bildefeeden for alle å se, så jeg så ikke helt koblingen til privatliv. Og frekkheten går ikke bare en vei akkurat. Men du eller Espen Espelund må gjerne slette kontoen min. Har fått litt nok jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et regnestykke for å irritere eirich med litt mer fakta.

Every Tour de France winner listed from Garin to Wiggins | News | guardian.co.uk

Touren i år var på 3360 km. I dag vinner "rene" utøvere på 40 km/h, mens Indurain, Riis og Ullrich vant på 39 km/h i en tid da opp mot 95 % av feltet var dopet.

Hvor stor er så forskjellen mellom 39 og 40 km/h over 3360 km?

s=vt

t=s/v

t = 3360/40 = 84 timer

t = 3360/39 = 86 timer

Froome vant med 4-5 minutter ned til nærmeste konkurrent, noe som er ganske mye. Men ikke nok med det, dagens rene syklister hadde slått fortidens EPO-gjennomdopede utøvere med 120 minutter! Det er fantastisk det.

En slik sammenligning krever identiske faktorer: løypeprofiler, vær, vind osv. Så å argumentere for doping ved å kun peke på hastighet holder ikke helt. Men at de har putta i seg litt ekstra til frokost, middag og kvelds er nok ikke helt usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro

Du kan jo begynne med bowling i stedet for styrketrening. Der er det vel ikke så mye doping.

Nåja, skal vel ikke utelukke at det brukes både betablokkere, ritalin og beroligende preparater i toppen der heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, skal vel ikke utelukke at det brukes både betablokkere, ritalin og beroligende preparater i toppen der heller;)

Bare i toppen? Og jeg som trodde jeg endelig hadde funnet forklaringen på hvorfor jeg alltid tapte i barnebursdagene. Nå vel, det er hardt å være clean...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro

Yey, nok en avdanket og selvstendig eksboler som vil ha litt penger av staten for å holde foredrag. I tillegg skal ha ha med seg Cornelius - LOL. Kanskje Cornelius kan levere en liten dopingtest selv - helst håranalyse, med samme han legger ut om hvor mye han er i mot doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, nok en avdanket og selvstendig eksboler som vil ha litt penger av staten for å holde foredrag. I tillegg skal ha ha med seg Cornelius - LOL. Kanskje Cornelius kan levere en liten dopingtest selv - helst håranalyse, med samme han legger ut om hvor mye han er i mot doping.

Mjo, kanskje det, men det hadde vel vært for dumt om en som aldri hadde bolet skulle holde foredrag? En bør jo ha noe erfaring med det for å vite hva det handler om?

Hvem skulle ellers holde foredrag om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo, kanskje det, men det hadde vel vært for dumt om en som aldri hadde bolet skulle holde foredrag? En bør jo ha noe erfaring med det for å vite hva det handler om?

Hvem skulle ellers holde foredrag om dette ?

True dat. Er ikke samme schwung over foredraget av han av de ti/hundretusen som har dopa seg og syns livet er awesome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og likens som på dokumentaren de dedikerte til saken, så ble det bare nevnt i én setning at han også brukte narkotika. I tillegg er det nok langt flere variabler som var med på å skape den sjebnen der. Ikke testosteronderivater isolert. Å tro på det er ekstremt naivt, ignorant og bare en beleilighet uten verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likens som på dokumentaren de dedikerte til saken, så ble det bare nevnt i én setning at han også brukte narkotika. I tillegg er det nok langt flere variabler som var med på å skape den sjebnen der. Ikke testosteronderivater isolert. Å tro på det er ekstremt naivt, ignorant og bare en beleilighet uten verdi.

Mhmm. Er du for eller imot doping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Yey, nok en avdanket og selvstendig eksboler som vil ha litt penger av staten for å holde foredrag. I tillegg skal ha ha med seg Cornelius - LOL. Kanskje Cornelius kan levere en liten dopingtest selv - helst håranalyse, med samme han legger ut om hvor mye han er i mot doping.

Nå, har jeg ikke sett så mye på kroppen til Elander, men man kan bli riktig stor om man har de rette genene til å bygge muskler, og nei jeg er ikke naiv jeg vet om de typiske fake natties selv. Arnold har selv vært ærlig i boken din total recall og sagt at hvis han var 20 år og kroppsbygger igjen idag ville han bruk bol for å bli den beste byggeren. Arnold sa også at det siste året han var natty var i mr universe 1967 her er bilder fra den konkurransen: Yorton_na_zawodach_Mr_Universe_1966.jpg og IMG_0553.jpg Han trente i 4 år uten dop da og var hans siste år uten dop, han var 19 år og jeg ser ingen grunn til å ikke tro på Arnold siden han har vært ærlig om sin dopingbruk siden 1977. Nå prøver jeg ikke å angripe deg eller gå offtopic på noen måte, men hvis Arnold klarte den størrelsen naturlig uten dop med gode gener, hvorfor kan ikke Elander ha klart å nå kroppen sin uten dop med gode gener? Om jeg er for naiv og tar feil, så beklager jeg, men jeg ser ikke hvorfor han må ha tatt dop for å ha nådd den kroppen, det er kanskje også feil å sammenligne Elander med Arnold, men han er den eneste der ute jeg er sikker på har gode gener for muskler med og uten dop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmm. Er du for eller imot doping?

En slik reduksjon av komplekse problemstillinger har liten verdi.

Jeg er for personlig frihet. Jeg er for at fredelige, voksne og opplyste mennesker fritt skal få velge hva de vil tilføre blodbanen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot legalisering av narkotika. Enkelt og greit. Det er tragisk med alt det förer med seg. Värt på flere kurs om narkotika og det er skremmende å höre politi og tidligere narkomane fortelle. Synes det generellt er mye drikking i samfunnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...