Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Slapp nå av da, propaganda? Vet ikke hva jeg skal svare, og "proppet hodet fullt?" Er vell ikke akkurat for mye forebyggende arbeid der ute i breddeidretten (går ut i fra vi snakker om det siden du nevner unge idrettsutøvere)

Propagandadelen orker jeg ikke engang kommentere, men ser ingen ting galt med at unge idrettsutøvere eksponeres for anti-doping holdninger tidlig.

Som sagt så er forebyggende arbeid fint i breddeidretten, men man blir ikke best i idrett av å ha "gode holdninger", da må man bryte reglene, og det er det jeg vil ha slutt på.

Ift Froome og Armstrong må man også tenke over utviklingen av utstyr og trening. Viktig å merke seg den vitenskapelige måten å tenke trening på som Sky bruker og har stor suksess med. Rytterne vet sin form i tall og hvor mye watt de kan produsere og vet dermed til en hver tid hvor mye de har å gå på.

Det der er svada som Johan Kaggestad og co kommer med for at det skal virke troverdig, akkurat som han gjorde med Lance Armstrong og de norske langrennsheltene. Chris Froome har så vidt sett innsiden av en vindtunnel:

Chris Froome: Dauphine this year is a mini Tour de France | Latest News | Cycling Weekly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er svada som Johan Kaggestad og co kommer med for at det skal virke troverdig, akkurat som han gjorde med Lance Armstrong og de norske langrennsheltene. Chris Froome har så vidt sett innsiden av en vindtunnel:

Chris Froome: Dauphine this year is a mini Tour de France | Latest News | Cycling Weekly

Han har uansett gjort gode forberedelser med laget. Støtter Froome når det gjelder journalister som kun spør om doping og ikke om hvordan de har kommet til det nivået han og laget er på. Viste muskler i Dauphine og viser muskler også nå. Virka nesten friskere enn Wiggins ved et par etapper i ved fjorårets tdf også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minst 18 Tour-ryttere fra 1998 dopet seg med EPO - TV 2 Sporten

Every Tour de France winner listed from Garin to Wiggins | News | guardian.co.uk

2013 - Chris Froome - 40,0 km/h

...

2000 - Lance Armstrong - 39,6 km/h

1999 - Lance Armstrong - 40,3 km/h

1998 - Marco Pantani - 40,0 km/h

1997 - Jan Ullrich - 39,2 km/h

1996 - Bjarne Riis - 39,2 km/h

1995 - Miguel Indurain - 39,2 km/h

1994 - Miguel Indurain - 38,4 km/h

...

Dopere markert med rødt, "dopingfrie" i grønt. Dagens ryttere er på høyere nivå enn den gangen alle var dopet, allikevel skal vi tro at det i dag er et mindretall som jukser. For noe vas.

Bare vent til 2025 når man har fått reanalysert dagens dopingprøver. Det samme i 2040 når man har reanalysert prøvene fra 2025. Det er det samme pisset som går på rundgang, og sånn kommer det til å gjenta seg de neste 50-100 år helt til man skjønner at det ikke går an å bli kvitt det. Det er helt molbo.

inb4 "det var mer motvind, mer friksjon i asfalten og flere oppoverbakker enn nedoverbakker før i tida"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Fuck off eirich :finger: eller hvem det nå var som flyttet posten.

Gundersen™ får lov til å lage en tråd om dopingsak, mens jeg ikke engang kan skrive on topic innlegg i tråden uten at du skal bruke sanksjoner.

Gret meg eit vassdrag Klokov

Det var ikke før du necroet tråden med "Klokov-statistics" ™ og "molbo-pro-dop" at tråden kvalifiserte til merge. Dealen var at du kunne slå deg løs her inne med whatever doprelaterte teorier du måtte ha, men ikke ta over alle andre tråder der du ser ditt snitt til å snike dette inn.

Om du er vilt uenig får du rapportere eller sende en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gret meg eit vassdrag Klokov

Det var ikke før du necroet tråden med "Klokov-statistics" ™ og "molbo-pro-dop" at tråden kvalifiserte til merge. Dealen var at du kunne slå deg løs her inne med whatever doprelaterte teorier du måtte ha, men ikke ta over alle andre tråder der du ser ditt snitt til å snike dette inn.

Om du er vilt uenig får du rapportere eller sende en PM.

Jeg postet link til en dagsaktuell dopingsak. I stedet for å lage ny tråd skrev jeg innlegg i Gundersen sin tråd som omhandlet mye av det samme.

Du er en idiot. Får jeg forum ban nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg postet link til en dagsaktuell dopingsak. I stedet for å lage ny tråd skrev jeg innlegg i Gundersen sin tråd som omhandlet mye av det samme.

Du er en idiot. Får jeg forum ban nå?

Denne tråden handler også om "mye av det samme" og det er ikke slik at tråden ble slettet, den ble flytta/merga hit. Så svaret ditt står seg enda for alle å lese, og i sammenheng med den tråden du orginalt postet det i. Så siden det uansett var en "ny post" iht. at du ikke lagde ny tråd men gikk på mye av det samme så ser jeg ikke skaden skjedd. Alle postene inkludert din er fortsatt her.

Så fortsatte du med å legge ut om hvor anti-doping feilet, at det er molbotilstander osv. Jeg orker ikke diskutere dette med deg, jeg har fått retningslinjer jeg skal følge. Så du får syns hva du vil om meg, men om du måtte ønske en ban så bare fortsett i kjent stil. 3000 + poster, som enten er negativ, om doping eller begge deler. Du MÅ jo som sagt ikke henge her på forumet om du misliker det så sterkt. Vi har vært igjennom dette før. Er du uenig med modereringen får du ta det opp med noen andre mods, hva du syns om meg som person driter jeg i. Jeg flytta tråden din i henhold til hva jeg har fått beskjed om, ikke hva jeg måtte mene som person.

Og stalltips, det er lettere å få aksept og forståelse om du dropper "fuck off" og "idiot" etc. Men det driter jo du i tøffen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fortsatte du med å legge ut om hvor anti-doping feilet, at det er molbotilstander osv. Jeg orker ikke diskutere dette med deg, jeg har fått retningslinjer jeg skal følge. Så du får syns hva du vil om meg, men om du måtte ønske en ban så bare fortsett i kjent stil. 3000 + poster, som enten er negativ, om doping eller begge deler. Du MÅ jo som sagt ikke henge her på forumet om du misliker det så sterkt. Vi har vært igjennom dette før. Er du uenig med modereringen får du ta det opp med noen andre mods, hva du syns om meg som person driter jeg i. Jeg flytta tråden din i henhold til hva jeg har fått beskjed om, ikke hva jeg måtte mene som person.

Og stalltips, det er lettere å få aksept og forståelse om du dropper "fuck off" og "idiot" etc. Men det driter jo du i tøffen ;)

Du har vaksinert deg mot logikk og sunn fornuft på de områdene det avviker fra forumets offisielle standpunkt, og da er idiot svært passende. Det er akkurat som å diskutere med religiøse.

Det må være fint å ha retningslinjer å forholde seg til, da slipper man å tenke selv. "Dette er det reglene sier, det er min mening."

Du har uttalt ganske tydelig flere ganger at du ikke har noenting til overs for doping i organsiert idrett. Samtidig er Jim Wendler din store helt, en mann som i årevis har drevet med doping i organisert idrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Du har vaksinert deg mot logikk og sunn fornuft på de områdene det avviker fra forumets offisielle standpunkt. Det er akkurat som å diskutere med religiøse.

Det må være fint å ha retningslinjer å forholde seg til, da slipper man å tenke selv. "Dette er det reglene sier, det er min mening."

Du har uttalt ganske tydelig flere ganger at du ikke har noenting til overs for doping i organsiert idrett. Samtidig er Jim Wendler din store helt, en mann som i årevis har drevet med doping i organisert idrett :)

For å gjøre dette kjapt:

1) Jeg kan ikke bestemme retningslinjene selv, men jeg kan utvise skjønn og til en viss grad enten se mellom fingrene eller gjøre unntak. Men det er noe vanskelig i ditt tilfelle da du alltid er så forbanna frekk og egentlig putta deg selv i denne situasjonen. Det er ikke jeg som bestemmer innholdet i moderatorrollen jeg gjør frivillig, men Espen. Og ikke kom hit å si at det er som å diskutere med religiøse og fravær av sunn fornuft? Er da ikke lenge siden du påsto at 9/11 var en "inside job".

2) Jim Wendler er ikke mer min store helt en Arnold eller "insert random powerlifter guy". Jeg vært i utgangspunktet vært klar på å skille hva jeg mener om den ideelle situasjon og hva som er den faktiske situasjon. (Gjerne ikke så ekstrem som du skal ha den til) Men jeg kan da se expendables på kino uten å synes det er greit med doping i idrett. Videre har jeg i aller høyeste grad fokusert på breddeidretten de få gangene jeg har orket å gå inn på dette med deg.

Jeg kan godt prøve å møte deg på halvveien i fremtiden, men da får du skjerpe tonen din om du ønsker å bli tatt seriøst. Og hyle på deg en offerrolle. Det er ikke slik at fitnessbloggen er en plattform som skal sikre at alle kan si og gjøre hva de vil, det er til syvende og sist privateid, og for å gjøre en lang historie kort. Om du ikke liker det, kan du henge på et forum som passer dine behov bedre. Men dette igjen dekket Keegil langt mer elegant i en tidligere tråd.

Så du kan bestemme selv hvordan du ønsker det, tilbudet står ved lag. Jeg kan være litt rundere i kantene, om du klarer å roe deg litt ned og bruke denne tråden primært når det dukker opp nye nyheter eller stoff relatert til dopingtatte utøvere m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et regnestykke for å irritere eirich med litt mer fakta.

Every Tour de France winner listed from Garin to Wiggins | News | guardian.co.uk

Touren i år var på 3360 km. I dag vinner "rene" utøvere på 40 km/h, mens Indurain, Riis og Ullrich vant på 39 km/h i en tid da opp mot 95 % av feltet var dopet.

Hvor stor er så forskjellen mellom 39 og 40 km/h over 3360 km?

s=vt

t=s/v

t = 3360/40 = 84 timer

t = 3360/39 = 86 timer

Froome vant med 4-5 minutter ned til nærmeste konkurrent, noe som er ganske mye. Men ikke nok med det, dagens rene syklister hadde slått fortidens EPO-gjennomdopede utøvere med 120 minutter! Det er fantastisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Her er et regnestykke for å irritere eirich med litt mer fakta.

Every Tour de France winner listed from Garin to Wiggins | News | guardian.co.uk

Touren i år var på 3360 km. I dag vinner "rene" utøvere på 40 km/h, mens Indurain, Riis og Ullrich vant på 39 km/h i en tid da opp mot 95 % av feltet var dopet.

Hvor stor er så forskjellen mellom 39 og 40 km/h over 3360 km?

s=vt

t=s/v

t = 3360/40 = 84 timer

t = 3360/39 = 86 timer

Froome vant med 4-5 minutter ned til nærmeste konkurrent, noe som er ganske mye. Men ikke nok med det, dagens rene syklister hadde slått fortidens EPO-gjennomdopede utøvere med 120 minutter! Det er fantastisk det.

Gratulerer :) Både med å bevist irritere med taggingen og droppe dopstatistikken din i noen andres tour de france tråd der det ikke tidligere var prat om det. Er det litt fitnessbloggenferie du er ute etter så kan du heller bare si det. Går utifra du mente å irritere siden du skrev de, da får du også tåle at posten din blir behandlet deretter. På lik linje med hva alle andre tilsvarende ville blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Klokov. Du har fått en hel tråd med masse aktivitet og bra deltakelse fra mange medlemmer på forumet, hvor du kan poste så mye om doping du bare vil. I denne 24 sider lange tråden har du fått ett eneste innlegg slettet. Tror du du får poster slettet og flyttet fordi det er noe feil med faktaene dine? Du blir moderert fordi du skal snakke om steroider overalt, og det er ingen menneskerett å kunne poste om steroider på Fitnessbloggenforumet så mye du vil. Du blir også moderert fordi du er frekk og ubehagelig. Om moderatorene mener diskusjonen er bedre tjent med at du ikke poster om steroider i en tråd, så blir posten flyttet. Det er ikke fordi eirich har en personlig vendetta mot deg. Du har blitt fortalt flere ganger at om du misliker policyene her så har du all verdens muligheter til å finne deg et annet forum. Du vinner ingenting ved å whine, og det vet du. Det faktum at du fortsatt er her kan da virkelig ikke ha noen annen forklaring enn at du rett og slett synes det er rasende festlig å spille offerrollen som den stakkars opplyste som blir undertrykt av den fæle og diktatoriske myndigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Klokov. Du har fått en hel tråd med masse aktivitet og bra deltakelse fra mange medlemmer på forumet, hvor du kan poste så mye om doping du bare vil. I denne 24 sider lange tråden har du fått ett eneste innlegg slettet. Tror du du får poster slettet og flyttet fordi det er noe feil med faktaene dine? Du blir moderert fordi du skal snakke om steroider overalt, og det er ingen menneskerett å kunne poste om steroider på Fitnessbloggenforumet så mye du vil. Du blir også moderert fordi du er frekk og ubehagelig. Om moderatorene mener diskusjonen er bedre tjent med at du ikke poster om steroider i en tråd, så blir posten flyttet. Det er ikke fordi eirich har en personlig vendetta mot deg. Du har blitt fortalt flere ganger at om du misliker policyene her så har du all verdens muligheter til å finne deg et annet forum. Du vinner ingenting ved å whine, og det vet du. Det faktum at du fortsatt er her kan da virkelig ikke ha noen annen forklaring enn at du rett og slett synes det er rasende festlig å spille offerrollen som den stakkars opplyste som blir undertrykt av den fæle og diktatoriske myndigheten.

Jeg postet en dagsaktuell dopingartikkel i den ferskeste tråden som omhandlet lignende tema (dopingsaken i Jamaica) i stedet for å opprette ny tråd. Ja det var et skikkelig overtramp fra min side, ikke rart eirich ble opphisset.

For øvrig litt rart at du er veldig anti-doping og støtter kriminaliseringen, samtidig som du nylig var på fest med hovedpersonen i Europas største dopingsak. Altså, hva faen? Det ser ut som dere mener ting som dere samtidig ikke mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...