Minni M Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 3000 kalorier høres ufattelig mye ut må jeg innrømme, jeg er jo bare en liten jente, haha. Ser for meg at jeg enten må spise godteri/fastfood for å ikke være dødelig mett hele dagen?! Men takk for tips, vet ihvertfall at jeg kan komme meg opp på rundt 2000 til å begynne med. JEg trut faktsik kaloritettt mat som iskrem, sjokolade, kjeks osv er nyttig for deg i en situasjon hvor kroppen trenger alle kaloriene den kan få!. 2500- 3000 høres ekstremt mye ut, men det er det kroppen og hjernen din trnger for å reparere skadene og få deg opp på normalvekt fortest mulig. Skjønner at det er vanskelig for deg både fysisk og psykisk- og 2000 er jo en god start! Bare husk at jo flere kalorier- jo lengre tid tar det før kropp og psyke blir bedre (hjernen lider også under næringsmangel, og underernæring kan gjøre deg enda mer fanget i spiseforstyrrelsen! DEt finnes kaloritett mat som også er sunn! nøtter, avocado, smør, ris, pasta, brød, helmelk, smoothies, juice. Flytende kalorier som milkshakes og smoothies osv er lettere å få i seg. Kutt ned på grønnsaker og magre proteinkilder som skyr- Gir få kalorier på stort volum! Mye av prosessen hander jo også om å få et mer avslappet forhold til mat (og kropp) derfor lurt å "utfordre" deg selv til å spise "ulovlig mat" komme opp i normalvekt og bli frisk! lykke til Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-904219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
project_eat Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vil anbefale deg å ikke telle kalorier, prøve glemme det (det går naturlig etterhvert, man slutter å tenke så mye over det. vanskelig i begynnelsen, men det kommer:) ) Du bør få oppfølging av legen når du øker kaloriene, det er sjanse for noe som heter reærneringssyndrom som kan være ganske farlig. du kan sette opp en matplan som ligger på det kaloribehovet du trenger, så spiser du gjerne mer enn det - men aldri mindre. Glem alt som heter mager ditt og lett datt! project_eat Det siste var lurt, og egentlig så er jeg nok en vandrende kalori-kalkulator, for jeg vet jo hva alt inneholder.. og hvor mye ca jeg forbrenner på alt jeg gjør, så det er i grunnen ingen vits for meg å stresse med å loggføre alt. Men kan uansett prøve å sette opp min egen plan, å regne litt mer på ca. og gå ut ifra "minst dette skal jeg ha". Forresten så har jeg allerede fått bruk for mange av tipsene dine, og i dag har jeg hatt en BRA matdag! Skal til lege i morgen også, såå det blir spennende takk for hjelpa!!!! amen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-905244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papegøye Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Heisann! Nå trenger jeg altså litt hjelp med kostholdet mitt. Først litt fakta: Jente, 26 år, 178 cm og 64 kg. Jeg trener styrke tre ganger i uka + 1-2 økter med intervaller om jeg rekker det. Styrke: Dag 1: Knebøy, strake markløft, hip-thruster, bulgarsk utfall + TRX-øvelser Dag 2: Brystpress, flyes, dips, triceps m/tau, push-up planke, pall-off press, beinhev, rygghev Dag 3: Markløft, chins, stående skulderpress, roing m/manual, face-pull, bicepscurl + mage Så til kostholdet, som ikke er særlig imponerende: Frokost: 30 g havregryn + 30 g proteinpulver + litt mandler Lunch: To knekkebrød + en boks med makrell i tomat Rett før trening (rekker ikke å spise to timer før): Banan eller nøtter Etter trening: Proteinshake Middag: Ofte fisk og grønnsaker, hjemmelagde supper, grov pizza, salater osv. Dessert (alltid): Yoghurt eller frukt, evt en av Kristine Webers oppskrifter. Kveldsmat: Knekkebrød med ost, egg eller leverpostei, frukt eller yoghurt. Jeg jobber i barnehage, og har ikke tid til mellommåltider på dagtid. Det blir derfor lenge mellom frokost og lunch, samt noe kjapt etter jobb og før trening. Jeg er ikke så glad i kjøtt, og må finne andre proteinkilder. Jeg kjenner at jeg ikke helt vet om jeg spiser for mye eller for lite, og hvordan jeg evt kan spise bedre uten at jeg skal måtte bruke så mye tid på matlaging og planlegging. Jeg har gått opp noen kilo dette semesteret (kjenner det på klærne), og vil gjerne ned i fettprosent. Jeg er ellers sterk og jeg eier muskler, men det er klart jeg vil de skal komme frem litt bedre! Jeg mottar alle tips med stor takknemlighet. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-906383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsern89 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Utgangspunkt: Mannemann, 24 år, 190cm, 86kg, trener styrke 4 ganger i uken, ingeniør som sitter for det meste på kontor, forholdsvis tynn med litt muskler og litt vintersvor:p Har trent "av og på" styrke i 3-4 år. Mister motivasjonen fordi fremgangen stopper opp og jeg stagnerer resultatmessig. Har innsett at grunnen til at jeg stagnerer er fordi jeg ikke blir større og tyngre, som igjen er et resultat av for lite mat. Så nå har jeg prøvd å ta grep, og trenger litt innspill på kostholdet! Mål: Å bli stor og sterk! Sånn ser en ideell dag ut: 5mg BCAA 07:00 Trening 5 mg BCAA 08:00: 300g mager vaniljekesam, 50g mandler, 50g valnøtter. (889.5 Kcal, 44.6g protein, 63.95g fett, 30,9g karbohydrat) -4 kapsler med omega3 som ikke er tatt med i regnestykket. 12:00: 500g kylling, 125g fullkornsris (ukokt tilstand), 150g sweet chilisaus. (1474 Kcal, 148.25g protein, 23.67g fett, 168.9g karbohydrat) -I dette måltidet spiser jeg også mye løk, paprika, brokkoli og blomkål som ikke er med i regnestykket. 15:00: Proteinpannekaker 8 egg, 8 spiseskjeer havregryn, 8 spiseskjeer cottage cheese. (1386.16 Kcal, 120.16g protein, 65.84g fett, 70.328g karbohydrat) -Hjemmelaget jordbærsyltetøy som ikke er med i regnestykket. 19:00 Middag som ikke er med i regnestykket. Denne varierer fra dag til dag, og er en "vanlig" middag som f.eks laks, taco, kjøttkaker, torsk osv.. Drikker også veldig mye vann iløpet av en dag;) Summen av alle måltidene utenom middag vil da bli: 3749.66 Kcal, 313.01g protein, 153.46g fett, 270.128g karbohydrat. Hva tror dere? Setter pris på alle råd og innspill:) EDIT: Tidspunktene for måltidene varierer en del, men de over blir ihvertfall spist iløpet av en dag.. Eatingmode96 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-907242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsern89 Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hverken positiv eller negativ respons? Da utfordrer jeg trådstarter eirich til å ta en titt på saken Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-908751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hverken positiv eller negativ respons? Da utfordrer jeg trådstarter eirich til å ta en titt på saken Tjah, det er i alle fall nok mat, mer en nok av alle, og kanskje for mye. Utover det er jeg ikke fan av at folk låser seg til måltider da det ofte er oppskrift på at man slutter med noe da det er for strict. Videre vil jeg si at så lenge du ligger i et overskudd, med ca 2g protein pr kilo kroppsvekt så har treningsprogrammet også veldig mye å si. Så min kjappe og umiddelbare reaksjon var "det er i alle fall mer en nok av alle makroene". Så om det er slitsomt å være så strict på å følge en plan, tenk deg at du skal få i deg et ca antall proteiner pr dag, og la resten av karboen og fettet komme av det tilbehøret du måtte ha til. Da havner man som regel på ca samme antall kcal etter en stund, uten at man må regne på alt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-908763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larsern89 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Tjah, det er i alle fall nok mat, mer en nok av alle, og kanskje for mye. Utover det er jeg ikke fan av at folk låser seg til måltider da det ofte er oppskrift på at man slutter med noe da det er for strict. Videre vil jeg si at så lenge du ligger i et overskudd, med ca 2g protein pr kilo kroppsvekt så har treningsprogrammet også veldig mye å si. Så min kjappe og umiddelbare reaksjon var "det er i alle fall mer en nok av alle makroene". Så om det er slitsomt å være så strict på å følge en plan, tenk deg at du skal få i deg et ca antall proteiner pr dag, og la resten av karboen og fettet komme av det tilbehøret du måtte ha til. Da havner man som regel på ca samme antall kcal etter en stund, uten at man må regne på alt. Takker for tilbakemelding! Godt å høre at det er nok mat. Har faktisk prøvd en stund å gjøre som du sier med å ha fokus på å få i seg nok proteiner, men det har dessverre ikke funket så bra for min del. Skal jeg klare å holde motivasjonen på topp mer enn 3-4 måneder denne gangen, må jeg vite at det jeg gjør kommer til å funke Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HowUDoin Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Utgangspunkt: Mannemann, 24 år, 190cm, 86kg, trener styrke 4 ganger i uken, ingeniør som sitter for det meste på kontor, forholdsvis tynn med litt muskler og litt vintersvor:p Har trent "av og på" styrke i 3-4 år. Mister motivasjonen fordi fremgangen stopper opp og jeg stagnerer resultatmessig. Har innsett at grunnen til at jeg stagnerer er fordi jeg ikke blir større og tyngre, som igjen er et resultat av for lite mat. Så nå har jeg prøvd å ta grep, og trenger litt innspill på kostholdet! Mål: Å bli stor og sterk! Sånn ser en ideell dag ut: 5mg BCAA 07:00 Trening 5 mg BCAA 08:00: 300g mager vaniljekesam, 50g mandler, 50g valnøtter. (889.5 Kcal, 44.6g protein, 63.95g fett, 30,9g karbohydrat) -4 kapsler med omega3 som ikke er tatt med i regnestykket. 12:00: 500g kylling, 125g fullkornsris (ukokt tilstand), 150g sweet chilisaus. (1474 Kcal, 148.25g protein, 23.67g fett, 168.9g karbohydrat) -I dette måltidet spiser jeg også mye løk, paprika, brokkoli og blomkål som ikke er med i regnestykket. 15:00: Proteinpannekaker 8 egg, 8 spiseskjeer havregryn, 8 spiseskjeer cottage cheese. (1386.16 Kcal, 120.16g protein, 65.84g fett, 70.328g karbohydrat) -Hjemmelaget jordbærsyltetøy som ikke er med i regnestykket. 19:00 Middag som ikke er med i regnestykket. Denne varierer fra dag til dag, og er en "vanlig" middag som f.eks laks, taco, kjøttkaker, torsk osv.. Drikker også veldig mye vann iløpet av en dag;) Summen av alle måltidene utenom middag vil da bli: 3749.66 Kcal, 313.01g protein, 153.46g fett, 270.128g karbohydrat. Hva tror dere? Setter pris på alle råd og innspill:) EDIT: Tidspunktene for måltidene varierer en del, men de over blir ihvertfall spist iløpet av en dag.. Sick ass måltid det kl. 12.00! 500g kylling og 125 g UKOKT ris + grønnsaker! du skal i alle fall bli mett ellers, ut i fra mitt utrente øye, så ser dette bar ut for gain. bare du får i deg alt sammen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Jeg er 20 år, 180 høy, veier 69 kg ca og trener annenhver dag (dvs, begynte nå på mandag med mitt nye og bedre liv:p) Jeg tenker svært lite på hva jeg spiser og når jeg spiser.. Jeg spiser når jeg er sulten og ikke når jeg ikke er sulten, kan jo umulig være feil å lytte til kroppen? Jeg har nå bestemt meg for å drite i sukker, men ha litt snop på lørdagen om jeg føler for det. Jeg spiser egentlig ganske lite (tror jeg), men som sagt så spiser jeg når jeg er sulten og jeg orker rett og slett ikke mer enn det jeg spiser! Jeg spiser ca 100 g havregrøt laget med 1 dl melk til frokost, kanskje litt usukret syltetøy på eller en halv banan oppi. Et glass sukkerfri juice hender det også jeg spanderer til frokosten! Ellers så varierer jeg frokosten med et grovt rundtstykke med litt smør, ost og skinke på og et glass melk. spiser endel frukt imellom hovedmåltidene og gjerne en smoothie (ferdigkjøpt, men uten sukker). Lunsjen blir gjerne noe av det samme som til frokost. Middagene er det mamma som lager hehe, og består som oftest av en del grønnsaker, en del poteter og en del kjøtt.. klassisk norsk husmannskost altså! Nå har jeg droppet sausen som pleier å være til. Grønnsakssuppe tilsatt kjøtt er også noe vi pleier å ha til middag! Til kvelds spiser jeg som oftest middagsrester eller et rundstykke! Er jeg helt på ville veier her? Eller må jeg begynne å telle kalorier og antall gram? :S Få i deg mere proteiner - kostholdet ditt består i hovedsak av karbohydrater (havregrøt, rundstykke, frukt, potet, grønnsaker, rundstykke igjen) Eneste måltidet du får i deg greit med protein er jo middagen - ellers er ikke 1dl melk eller ost/skinke på rundstykke noe særlig mer enn 20-30gr med protein, hvis du feks spiser en stor kyllingfilet (200g) til middag er dette 50g protein, altså tilsammen 70g om dagen i beste fall - og du bør ha i deg minimum 140g om dagen. Hvor mye drikker du ila en dag? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Erik Slåtta Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Så flott tråd! Jeg er 160 høy og veier 46 kg. Jeg trener ca 6 dager i uken, med fokus på å løpe mellom 30 - 40 km per uke, og 3 styrkeøkter. Jeg ønsker å holde en lav fettprosent, men å bygge litt musker. Jeg er student og sitter stort sett i ro hele dagen med unntak av sykling til og fra skolen som tar ca totalt 40 minutter. Frokost: 2 eggehviter, spisskål, selleri, brokkoli og tomat, te. Lunsj: Salat med enten torsk/tunfisk eller kylling (tomat, salat, gulrot, spinat, brokkoli) Mellommåltid: Gulrøtter og 1 eple Mellommåltid 2: Gulrøtter og 1 appelsin Middag: Torsk/Scampi eller kylling og masse grønnsaker Kvelds: 1 proteinshake 2 frukt (eple eller appelsin) og brokkoli, evt cottage cheese eller syrnet naturellmelk med bær. Jeg begrenser inntaket av karbohydrater med unntak av grønnsaker og frukt. Hvis du vil bygge muskler, spis mer. Og igjen vil du bygge muskler? Tren styrke, hjelper ikke særlig å bare ro hele dagen og sykle. Begynn å tren litt mer på f.eks. manualer eller benk. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Få i deg mere proteiner - kostholdet ditt består i hovedsak av karbohydrater (havregrøt, rundstykke, frukt, potet, grønnsaker, rundstykke igjen) Eneste måltidet du får i deg greit med protein er jo middagen - ellers er ikke 1dl melk eller ost/skinke på rundstykke noe særlig mer enn 20-30gr med protein, hvis du feks spiser en stor kyllingfilet (200g) til middag er dette 50g protein, altså tilsammen 70g om dagen i beste fall - og du bør ha i deg minimum 140g om dagen. Hvor mye drikker du ila en dag? Endret litt nå, og prøver så godt jeg kan å få i meg nok proteiner! Det er vanskelig, så etter nyttår skal jeg til Sverige å kjøpe proteinpulver! Har også byttet ut kveldsrundstykket med bær, kesam og cottage cheese! Drikker kanskje 3-4 flasker med vann om dagen, men litt mindre de dagene jeg ikke trener! Har og begynt å legge inn en del egg i lunsjene mine! Så skal jeg gå til anskaffelse av tran da fisk ikke er noe jeg spiser Therese 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Er snakk om bonaquaflasker! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-909673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon321 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei. tror denne tråden passer for dette spørsmålet . har 'bulket' (ble litt smått de siste mnd. pga eksamen) i høst. kommet meg på 120bøy 140mark 52,5militærpress og 80benk, alle med 3x5. synes de to siste henger noe etter. regnet ut med kcal kalkulatoren at vedlikehold lå på ca 3200, er 90kg og 183cm. Har litt overflødig fett, som jeg har lyst til å fjerne, men vil det lønne seg i det lange løp og øke litt til i øvelsene (starting strength) og vente med fett reduksjonen? Målet er og bli mer 'stram' og markert til sommeren. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-918102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneKarin Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei! Kan noen sjekke ut dette, jeg får en del blanda tilbakemeldinger på det jeg spiser! Noen sier det ikke er bra, mens andre sier det er det... Jeg vil gjerne bare gjøre det riktig ER dette under en bra diett? (livsstil) Får jeg i meg nok, eller for mye? Jeg er 162 høy og veier nå 80kg. Aktivitetsnivået mitt i det daglige er relativt "lavt", og den appen jeg har, sier jeg skal ha i meg ca. 1700kcal. (se vedlagte bilder) Jeg skal ned i vekt og veien min dit, er å spise sunt og trene en del styrke. Treningen er ofte gruppetreninger; Kettlebells 45min, spinning 30min etterfulgt av styrke 30min. (Styrken går på hele kroppen) og jeg skal prøve meg på slyngetrening igjen. Trener rundt 4 ganger i uka, prøver å øke nå til 5 ganger... Spiste en stund cottage cheese og bær, men pga. at det er et melkeprodukt så er det triggere til migrene merket jeg, typisk når jeg endelig fant noe godt, sunt og ENKELT til frokost.. Så nå blir det "dessverre" havregrøt for det meste, eller en brødskive i ny og ned da ... Men her er i allefall hva jeg spiser sånn ca, og på de vedlagte bildene kan en se hvor mye protein, fett og karbs det blir i løpet av en dag.. Mandag: Havregrøt x Ytrefilet og stappo mi x Nøttebar x Pølsa og fransk brød x kcal: 2143 minus 450kcal på trening Kolonne1 Kolonne2 Kolonne3 Tirsdag: 2 skiver med banan x Biola med frukt x Lasagne, spiste en sVÆR porsjon x 1 skive med egg og laks x kcal: 2227 minus 512kcal på trening Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-921930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei! Jeg prøver å gå ned i fettprosent og bygge muskler! Jeg trener styrke (noen dager ganske tungt) 6 dager i uken, og løper et par ganger i tillegg Prøver å spise lite karbohydrater da jeg er redd det gjør meg feit, hehe:) Men kanskje jeg da spiser for mye proteiner? Er 158 cm høy, veier ca 56kg og er 17 år. Kostholdet mitt ser slik ut ca: 07:15: frokost: to stekte egg i margarin, med en osteskive og kokt skinke på. 10:15-30 og 13:50-30: lunsj 1 og 2 - laks og grønnsaker, kylling og grønnsaker. 16:30: middag (veldig ind. og kommer an på hvordan jeg skal trene) - karbonadedeig og grønnsaker, kanskje en speltlompe ved siden av. Noen ganger speltlompepizza med sukkerfri ketchup, karbonadedeig, lettost, paprika og noe krydder. Føler jeg bare blir mer sliten på trening om jeg spiser mye karbohydrater først. Etter trening tar jeg en shake som det er 32g proteiner i, og 19g karbo. Til kveldsmat spiser jeg havregrøt (ca 50g) med kanskje en halv banan på. Hva tenker dere? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-921949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei! Jeg prøver å gå ned i fettprosent og bygge muskler! Jeg trener styrke (noen dager ganske tungt) 6 dager i uken, og løper et par ganger i tillegg Prøver å spise lite karbohydrater da jeg er redd det gjør meg feit, hehe:) Men kanskje jeg da spiser for mye proteiner? Er 158 cm høy, veier ca 56kg og er 17 år. Kostholdet mitt ser slik ut ca: 07:15: frokost: to stekte egg i margarin, med en osteskive og kokt skinke på. 10:15-30 og 13:50-30: lunsj 1 og 2 - laks og grønnsaker, kylling og grønnsaker. 16:30: middag (veldig ind. og kommer an på hvordan jeg skal trene) - karbonadedeig og grønnsaker, kanskje en speltlompe ved siden av. Noen ganger speltlompepizza med sukkerfri ketchup, karbonadedeig, lettost, paprika og noe krydder. Føler jeg bare blir mer sliten på trening om jeg spiser mye karbohydrater først. Etter trening tar jeg en shake som det er 32g proteiner i, og 19g karbo. Til kveldsmat spiser jeg havregrøt (ca 50g) med kanskje en halv banan på. Hva tenker dere? Hvorfor mener du at karbohydrater gjør deg feit? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-921974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvorfor mener du at karbohydrater gjør deg feit? Er vel mest psykisk, men også fordi at da jeg gikk på diett og skulle spise 140g havregrøt om kvelden, følte jeg det stoppet opp og at jeg ikke ble noe tynnere. Etter jeg sluttet å spise så mye havregrøt har jeg også blitt mindre rundt midjen :-) Og tenker at når jeg ikke føler jeg har behov for så mye karbo så kan jeg holde meg unna. Spiser såklart mer på de dagene jeg trener tyngre og kjenner jeg trenger ekstra påfyll av karbo :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-922055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte S Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei! Kan noen sjekke ut dette, jeg får en del blanda tilbakemeldinger på det jeg spiser! Noen sier det ikke er bra, mens andre sier det er det... Jeg vil gjerne bare gjøre det riktig ER dette under en bra diett? (livsstil) Får jeg i meg nok, eller for mye? Jeg er 162 høy og veier nå 80kg. Aktivitetsnivået mitt i det daglige er relativt "lavt", og den appen jeg har, sier jeg skal ha i meg ca. 1700kcal. (se vedlagte bilder) Jeg skal ned i vekt og veien min dit, er å spise sunt og trene en del styrke. Treningen er ofte gruppetreninger; Kettlebells 45min, spinning 30min etterfulgt av styrke 30min. (Styrken går på hele kroppen) og jeg skal prøve meg på slyngetrening igjen. Trener rundt 4 ganger i uka, prøver å øke nå til 5 ganger... Spiste en stund cottage cheese og bær, men pga. at det er et melkeprodukt så er det triggere til migrene merket jeg, typisk når jeg endelig fant noe godt, sunt og ENKELT til frokost.. Så nå blir det "dessverre" havregrøt for det meste, eller en brødskive i ny og ned da ... Men her er i allefall hva jeg spiser sånn ca, og på de vedlagte bildene kan en se hvor mye protein, fett og karbs det blir i løpet av en dag.. Mandag: Havregrøt x Ytrefilet og stappo mi x Nøttebar x Pølsa og fransk brød x kcal: 2143 minus 450kcal på trening Kolonne1 Kolonne2 Kolonne3 Tirsdag: 2 skiver med banan x Biola med frukt x Lasagne, spiste en sVÆR porsjon x 1 skive med egg og laks x kcal: 2227 minus 512kcal på trening Jeg ville ha økt litt på proteinet til 2 -2,5g pr kg/kroppsvekt og heller redusert litt på karbohydrater. Protein gir bedre metthetsfølelse enn karbo. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-922567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneKarin Skrevet 8. januar 2014 Del Skrevet 8. januar 2014 Tusen takk! Da skal jeg prøve på det ! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-922603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grether Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Hei. Jente 20, 167 cm 60 + kg (ca) Ønsker å redusere fettprosenten. Trener 7 dager i uken (både kondisjon og styrke) Mat i dag (feks, vanlig dag) Frokost: 1 dobbel yoplait med 2 never havregryn, en halv banan, liten neve nøttemiks og noen skjeer mager cc og mager kesam + 1 gl skummet melk + kaffe Lunsj: 1 ekstra grovt rundstykke med skinke og salat ET: 1 banan Middag: 1 stor kyllingfilet, masse grønnsaker og egg Kvelds: 2 speltlomper og et knekkebrød med skinke og lettost og makrell i tomat, 1 proteinshake med 30 gram pulver + skummet melk Snacks: 1 eple, mandarin og banan. ER DETTE OK? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17361-rate-my-diet/page/26/#findComment-923454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.