Gå til innhold

Rate my diet!


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Kan hende jeg må bli enda flinkere til å prioritere proteinene?

Eneste ernæringsfysiolog tipset meg om på siste møte var å spise mer sunt fett. Kjenner ikke helt at det alene gir meg så mye :p

Ida Dahl

Er nok noe i det ernæringsfysiologen din tipset deg om. Mer fett vil holde energien oppe lengre og du vil kanskje kunne gå litt lengre mellom måltidene også. Fett fra ost har f.eks en god egenskap til å forsinke fordøyelsen og gi deg energi lenge. Nok fett er dessuten veldig viktig for hormonbalansen i kroppen.

Men generelt vil jeg anbefale deg å høre på ernæringsfysiologen din. Er ikke så mange her inne som har erfaring med de spesielle problemstillingene i forhold til kostholdet som kommer etter en GBP operasjon.

Forøvrig gratulerer med veldig bra vektnedgang. Veldig bra at du har begynt med styrketrening og virkelig tar tak i en ny livsstil (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det å kjøre treningen under fasten altså ved 06:00 tiden før jobb, har kjørt et par styrke økter men da har jeg tatt en proteinshake etter, hvordan er det med kondisjon, er det noe kroppen trenger etter kondisjon for å oppnå optimale resultater med tanke på magefett som skal bort?

Hvis du trener fastende og du ikke skal spise rett etter økta så kan det være en fordel å innta BCAA for å bevare muskelmassen i den katabole fasen fram til du får i deg næring. 5 gram før og 5 gram etter trening vil være passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heihei!

Håper på å kunne få litt hjelp med kostholdet her :)

Jeg føøler selv jeg har ok peiling på kosthold men jeg får det ikke heelt optimalt.

Meg:

Jente, 24 år, 161 cm, 60 kg, 27% fett (i mai 2013). Ønsker vektnedgang, fettprosentreduksjon, aller helst sistnevnte.

Jeg trener 5-6 ganger i uken (helkroppsstyrke x3, intervall x3 ++).

Spiser etter periodisk faste og ca. etter en matplan som er publisert her på fitnessbloggen.

M1: 150 g magert kjøtt

50 g byggris

1 skyr

1 banan

M2: 300 g mager kesam

150 g blåbær

50 g havregrynsgrøt

M3: 125 g laksefilet

masse salat (ruccola, frisee)

1 ss lett rømme

2 egg

Nokså nøyaktig blir dette 1500 kalorier, er dette nok, for mye eller for lite?

En annen ting: på kvelden når jeg legger meg blir jeg ekstremt sulten - vil det hjelpe å innta mer karbohydrater til siste måltid?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å lage en liten matplan som broren min kan følge. målet hans er primært vektnedgang, men styrke er også en prioritering

Dette er noenlunde hvordan en vanlig dag for han kan se ut.

Frokost: cocopops 30g og 5dl lett melk fra tine.

Måltid 2: kesamvanilje 300 g m/blåbær 50g 400 kcal

måltid 3: 200g karbonadedeig + 50g ris + 100g brokkoli 500 kcal

måltid 4: proteinshake 50g + cashewnøtter 50g 506 kcal

måltid 5: tre brødskiver 246 kcal

makro: 1909 kcal, 67 g fett, 136g proteiner, 187g karbohydrater

blir dette for lite? han veier vel rundt 90-100kg og er rundt 180 høy. 15 år.

Hva burde legges til, evt trekkes fra?

Jeg har ikke lagt til middag enda, da det vil variere, jeg får forandre litt på det dag til dag. :) Kan legge til at han har hypertyreose om det gjør en forskjell.

Oddis Kristin Charm noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Håpet noen kunne hjelpe meg her, sliter med å vite om jeg får i meg nok proteiner osv..

Meg: Jente 18 år. 172.8 cm høy og veier nå 55 kg. Målet er å gå opp i vekt på en trygg måte.

Frokost: 2 brødskiver. 1 med kesam + 2 kalkunskinker ( + agurk, salat og paprika.) En med mager leverpostei. Etter en stund spiser jeg en skyr.

Lunsj: Tre brødskiver. Varier mellom kalkunskinke, leverpostei, smøreost og makrell i tomat.

Mellom måltid : 1 nektarin, 1 skyr + en kroneis (elsker is!)

Middag: Her varierer det mye, alt i fra kylling til fisk. Har mye grønnsaker og spiser potet. Spiser det jeg får servert, men spiser som regel ting uten saus, tar heller kesam til.

Kveldsmat: Varierer alt i fra 6 speltlomper med mye pålegg i, til havregrøt med mye melk og cottage cheese. Til brødskiver med mye pålegg. Kommer an på hva jeg har lyst på. Noen ganger spiser jeg en yoghurt og litt mer frukt ekstra. Har også begynt å drikke YT kakao for å få opp energiinntaket.

På fredager unner jeg meg alltid en baguett. :)

Jeg prøver å spise 2400 kcal man-fre. Lørdag prøver jeg å kose meg med litt mer, søndag ligger jeg på rundt 2000 kcal..

Jeg trener styrke man, ons og fre i 1t. Jogger 1t tirsdag og torsda (noen ganger gerilja intervaller på slutten)

Nå i ferien har jeg jobbet i butikken hos mamma. Det er mye løfting av tunge ting. Blir mye trasking rundt om kring, og sitter veldig sjeldent. Sitter vel i 7 tiden, da er det hviling.

Problemet mitt er at jeg føler jeg må spise mindre når jeg skal begynne på skolen og sitte mer. Men jeg veit ikke. Målet mitt er å bygge muskler og gå opp på en sikker måte. Og får jeg i meg nok proteiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med å få en del kritikk, men slenger innpå her likevel :p teller ikke noe kalorier, bare spiser etter det jeg kjenner kroppen trenger, og følger litt biorythm diett. har veldig ulike dager i forhold til jobb osv, men dette er ca sånn jeg tenker det blir i dag. Kan også nevne jeg slitter litt med uregelmessig blodsukkerstigning, så må spise litte mindre og oftere. er 20 år, ca 165 høy og rundt 55-60 kg. Trent styrke i ca to år, og nå har jeg fem styrkeøkter med 30-40 min kardio etterpå fem ganger i uken, pluss den kardioen jeg vil/har tid til utenom. Målet er vell egentlig å få bevare/øke muskelmasse, men få ned fettprosenten litt.

-"Frokost" ca 11.30 (etter morgenkardio)- en halv boks mager cc, en liten skyr + 10 g protein i kaffe

-MM 14.00: to små skyr + proteinkaffe

-Middag før trening(sikkert om en times tid): rundt 200-300 g torsk, 2-4 speltlumper + proteinkaffe

-etter trening: 3-4 riskaker + liten skyr

-kvelds: 200-300 g kyllingkjøttdeig med salat+ en halv mager cc (og sikkert noe mer om jeg er mer sulten)

Spiser i tillegg ubegrenes med rå grønnsaker, veldig glad i å knaske på det :p Er klar over at det er lite fett og karbo, men jeg føler det funker for meg..fett har jeg alltid spist lite av, ingen såkalte fettkilder jeg er noe glad i, og karboen kutter jeg ned på for jeg følte det gjor meg så sulten..men de dagene jeg føler det trengs fyller jeg på med ekstra karbo om kvelden, og har spisedag lørdag/søndag/begge, der jeg spiser litt friere og har gjerne ett freemeal (derfor jeg følte jeg hadde energi til en god runde morgenkardio i dag, god dose is til kvelds):p såå hva syns dere? dette var egentlig bare sånn ca jeg tenker det blir, ser litt lite ut så tenker det gjerne blir litt mer mat og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er altså mann, 170 cm høy og 23 år gammel. De siste årene har vekten variert mellom 55-70 kg.

I skrivende stund veier jeg 62 kg, og er på en moderat bulk. Målsetningen er da selvfølgelig økning i muskelmasse og minst mulig økning i fett.

Vedlikeholdsinntaket mitt er på ca 2500 kcal. Har tidligere vært på en mindre moderat bulk (fra juli 2012 til april 2013) og spist etter PF med 3000-3500 kcal på treningsdager og 2300-2500 kcal på treningsfrie dager. Det medførte en økning i fettprosent fra ca 8-10 % til 15-20 % og en skuffende mengde muskler. Altså, musklene kom nok de, men i det tempoet jeg holdt på, økte fettprosenten såpass fort at det rett og slett var lite motiverende å fortsette på samme måte.

Valgte derfor å kjøre en enkel cut (fra april 2013 til juli 2013), der jeg kom meg ned på 11-12 i fettprosent. Fra nå av og på ubestemt tid er jeg altså på en moderat bulk; når jeg sier moderat mener jeg sammenlignet med kalori-inntaket jeg lå på under forrige bulk.

Jeg trener et program som jeg har satt sammen selv men som stort sett følger prinsippene til PHAT; 3 dager i uken med lett eksplosiv trening inkludert hypertrofi + 2 dager i uken med tung lavrep styrke. Altså består uken min av 5 treningsdager og 2 hviledager.

En typisk hverdag for meg kan se slik ut:

Frokost: (400-500 kalorier, 35-40 gram protein 20-25 gram fett, 5-10 gram karbs)

2-3 egg

100-200 gram cottage cheese med 1 skje syltetøy og 1 skje peanøttsmør

Lunsj: (500-600 kalorier, 40-45 gram protein, 20-25 gram fett, 30-40 gram karbs)

2-3 skriver rugbrød

2 egg

50 gram leverpostei

1 boks tunfisk eller en hel pakke (100 gram) kjøttpålegg som f.eks roastbiff

Agurkskiver og 1 tomat

Middag/Post Workout: (500-600 kalorier, 60-65 gram protein, 5-10 gram fett, 30-50 gram karbs)

300 gram kyllingfilet eller strimlet svinekjøtt

En halv pakke (250 gram) frosne wokgrønnsaker

En halv pose woksaus

1 maistortillalefse eller et hamburgerbrød

Mellommåltid: (400-450 kalorier, 30-35 gram protein, 35-40 gram karbs, 5-10 gram fett)

Havregrøt av 40-50 gram havregryn med vann

100-200 gram cottage cheese, 1 skje syltetøy og 1 skje peanøttsmør

Evt en halv frukt (f.eks banan eller pære)

Kvelds: (500-650 kalorier, 40-50 gram protein, 20-30 gram fett, 30-40 gram karbs)

2-3 skiver rugbrød

50 gram leverpostei

2-3 egg

1 boks tunfisk

Agurkskiver og 1 tomat

Totalt ca:

Kcal: 2300-2800 (hvorav nedre del av spekteret representerer treningsfrie dager mens øvre representerer treningsdager).

Protein: 200-235 gram

Fett: 70-100 gram

Karbs: 130-180 gram

Dette er bare et eksempel på hvordan en dag kan se ut. Matvarene jeg spiser er selvfølgelige ikke de samme hver eneste dag. Det fins noen gjengangere, som egg, havregryn og cottage cheese, som jeg spiser nesten hver dag, mens andre ting som kylling, karbonadedeig, svinestrimler etc kan variere fra dag til dag. Hvilke matvarer jeg spiser den enkelte dag kommer selvfølgelig også litt an på om det er trening eller treningsfri den dagen. Hvis jeg har treningsfri spiser jeg f.eks litt mer fettholdig mat, og kan da finne på å spise f.eks ost eller rømme, mens på treningsdager blir det litt mindre fett og litt mer karbohydrater. Når det gjelder timing tenker jeg litt biorytmisk.

Er det noe obvious som jeg ikke har tenkt på som jeg bør prøve å implementere i dette opplegget mitt?

Vet jo at det ikke fins noen magiske matvarer som vil avgjøre om jeg bygger mer muskler eller legger på meg mindre fett, men fins vel alltids noen gode tips der ute til noe jeg bør tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ei 20 år gammel jente som er student. Jeg trener fullkroppsprogram 3 ganger i uken, med fokus på baseøvelser (markløft pyramide en av øktene). Jeg har tidligere prøvd meg på 2-splitt og 3-splitt, men føler jeg får trent best med å trene hele kroppen 3 ganger i uka.

Er 1.57 m lang og veier mellom 53-55 kg (veier meg sjelden)

Jeg spiser etter periodisk faste, og har spisevindu på 12-22 i ukedagene og litt variabelt i helgene.

Jeg har satt meg opp følgende matplan (er vanemenneske);

Lunsj: en boks tunfisk i vann blandet med ketchup uten sukker og grønnsaker(tomat, agurk, gulrot osv) +2 hardkokte egg+håndfull nøtter

Middag: kyllingwok, fiskwok, taco etc+avokado - serverer gjerne potet og søtpotet ved siden av også.

Før trening: xtravol

Etter trening: en scoop beef protein fra carnivor blandet med vann

Kvelds: smoothie av kokosmelk, bær, frø

Skal nevnes at pga problemer med mage og tarm, så spiser jeg paleo med litt fete melkeprodukter av og til. Spiser sjelden frukt, da jeg blir veldig sugen av dette og kan spise for mye av det og dermed få vondt i magen - men bær går fint :)

Ser dette greit ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jente. 26 år

vekt: ca 68,5

fett%: 21,8

bmr: 1600

mål: ned i fett%, selv om jeg gjerne skulle sett 65 tallet på vekta ;b

jeg lurer på om jeg burde passe på makroene mine, eller om jeg kan tenke at jeg skal ha i meg mye proteiner, en del sunt fett, og "lite" karbo...prøver og ikke tenke så mye på kalorier, selv om jeg "vet" hva det meste inneholder......vet at jeg ikke spiser mine "bmr- kalorier" på enkelte dager, men har jo denne spise dagen da ;)

er også interessert i generelle synspunkt på "dietten" min...mengde, innhold osv..

eks på min dag i dag:

frokost: 200 g cc med 1 neve bær og kaffe

etter trening: 1 boks tunfisk, med ca 1 dl kesam, syltagurk, 50 g cc

"lunsj": 1 boks tunfisk, ca 1 dl kesam, litt tomat puree, 200 g kokte grønnsaker av alle slag

middag: ca 200 g kjøttdeig, 200- 300 g kokte grønnsaker av alle slag

dessert: 1 dl kesam med fun light gele

etter dette er jeg mett, uten å føle behov for kveldsmat, noe som er ulikt meg. skulle jeg trene på kvelden, eller føle sult, så holder det med et egg eller 2.

ellers går det mye i sei, supper, kylling, egg, cc, og laks.

har 1 spisedag i uka.

trener fullkropp 2-3 ganger i uka, og cardio 3 ganger i uka.

takk for innspill =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 100g Havregryn 1dl ekstra lett melk og 30g rosiner.

Mellommåltid: 50g shake

Lunsj: Eggehvitte-omelett med 2 eggehvitter, spinat, 100g kalkunkjøtt/Tunfisk

mellom: Liten skyr yoghurt

Middag: 1 Kylling-filet og 50 fullkorn-ris

Kvelds: 100g shake + 1 kokt egg

Jeg er 30, veier 105kg og ønsker å gå ned til 85.

Trener styrke hver dag utenom søndag og (prøveR) å trene kardio hver morgen før styrketrening.

Jeg vil ikke miste styrke, men samtidig gå ned i fettprosent, er det lurt å ta monohydrate ? Og evt. hvor mye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt input på treningsplanen og kosthold.

Hovedmålet mitt er å redusere fettprosent, men fortsatt øke i styrke. I dag veier jeg 76,6kg, er 168cm, 30år.

Jeg ønsker å trene "minst mulig" med mest mulig effekt. Inntil 2 uker siden trente jeg bare styrke, 3 ganger i uken. Jeg ønsker å trene opp kondisjonen, og ønsker å starte med gruppetrening for å få ting variert.

Her er planen:

Kondisjon

0-2 økter 30 min joggeturer

1-2 korte tabataøkter på spinningsykkel

Krav Maga x 2 i uka

Styrke - Helkroppsprogram x 3, Starting strength

Jeg sliter litt med kostholdet, og har prøvd å lage en kostholdsplan. og trenger tips. Jeg ønsker ikke å spise for mye karbohydrater.

Oppsettet jeg tenkte er :

2 gram protein per kg

maks 100-120g gram karbohydrater daglig

Fett? kanskje 1g per kg

2000kcal på treningsdager og 1600-2000kcal på treningsfrie dager, eller ikke telle kalorier.

Ser dette greit ut? Er 2,5g protein bedre enn 2g eller? Hvordan kan man kombinere kondisjon med styrketrening slik at jeg sparer tid? Er Starting strength et godt valg, eller er RYP bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 25år. 188høy, 91,3KG (morgenvekt i dag) ca 9-10% kroppsfett (har en billig fettklype :()

Konkurerer i -91Kg vektklasse i kampsporter

Trener styrke 3-4 ganger i uken

Muay Thai/MMA 3-4 ganger i uken

Combat Conditioning (blanding av sirkeltrening/høyrep/utholdenhets trening)

Før morgentrening: 5g Bcaa, 5g L-Glutamin, PWO.

Morgentrening: 60min Styrke, Høyrep Høyintensitet.

Etter morgentrening: 30g Whey Protein, 30g Kasein, 30g carbs

Frokost (1 time etter morgentrim) : 100g havregryn, 30g Whey Protein, 30g Kasein, 20g Rosiner, 4DL lettmelk,

Lunsj: 200g Kyllingfilet (ovnsbakt) + 300g Brokkoliblanding, 70g kokt ris

Mellommåltid: 3egg + 54g kokt skinke, 4g Smør

Før trening: 10g Sloow Carbs, 5g L-Glutamin, PWO

Etter trening: 30g Whey Protein, 30g Kasein, 30g Carbs

Middag: 300g Kylling Filet(ovnsbakt), 400g Grønnsaksblanding, 87,5G Kokt Ris.

Mellom måltid2: 2 egg + 21g kokt skinke

Mellom måltid3: 1 boks mager kesam

Før senga: 20g Whey Protein, 20g kasein, 20g Night Charge + ZMA.

i følge mine beregninger skal dette ende opp på ca:

366G Proteiner, 326G carbs, 83g Fett fordelt på 3553Kcal ( minus 1912kcal på 120min Muay Thai) = 1641 realistiske kcal?

(forbrenner virkelig treningen min så jævla mye energi? eller er myfitnesspal appen helt på bærtur?)

Har den siste måneden følt at kroppen tviholder på det siste lille fettet.

har eksperimentert litt med å gå ned til ca 100g Carbs 3 dager i uken og opp ca +150-200 ekstra i proteiner uten å følte det ga noen annen effekt enn dårlig trøkk og lite energi. i og med at jeg trener såpass mye som jeg gjør så føler jeg heller ikke at jeg kan gå så særlig mye mer ned på kcal(er kanskje dramatisk lavt allerede? har gått ned ca 100kcal i uken den siste halvannen mnd jevnlig for å prøve å bli skikkelig ripped) jeg bør nok heller kanskje gå opp litt til? Utfordringen er at det er snakk om såpass mengder mat her at jeg til tider blir kvalm av mengdene jeg må trøkke i meg.

hver lørdag har jeg "spisedag" der jeg tillater meg å kose meg å gå litt godt i pluss:D

Om noen har noen forbedringsforslag tas det imot med stående ovasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo allerede et veldig høyt proteininntak, så trenger du ikke å tenke på.Hvor lenge har du spist som nå? Har du opplevd noen vektoppgang? 2100kcal høres noe lite ut for en med din høyde og vekt, men det er jo først og fremst vekta som forteller om det er det :)

Hei igjen!

Ikke opplevd noen vektoppgang mens jeg spiser som dette, så tror du har rett i det du sier at det er lite. Spørsmålet videre er vel egentlig bare hvor mye høyere jeg egentlig burde gå - dette kunne ikke ernæringsfysiolog svare meg på heller. Starte på 200-300 kcal mer?

Er nok noe i det ernæringsfysiologen din tipset deg om. Mer fett vil holde energien oppe lengre og du vil kanskje kunne gå litt lengre mellom måltidene også. Fett fra ost har f.eks en god egenskap til å forsinke fordøyelsen og gi deg energi lenge. Nok fett er dessuten veldig viktig for hormonbalansen i kroppen.

Forøvrig gratulerer med veldig bra vektnedgang. Veldig bra at du har begynt med styrketrening og virkelig tar tak i en ny livsstil (y)

Merker selv at kroppen fungerer bedre med større inntak av fett, men har fortsatt en tendens til å kræsje etter trening. Hadde håpet også dette skulle bedre seg ved større inntak av fett.

Hva er det som gjør at fettet fra osten spesielt forsinker fordøyelsen?

- og takk for gratulasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ikke opplevd noen vektoppgang mens jeg spiser som dette, så tror du har rett i det du sier at det er lite. Spørsmålet videre er vel egentlig bare hvor mye høyere jeg egentlig burde gå - dette kunne ikke ernæringsfysiolog svare meg på heller. Starte på 200-300 kcal mer?

Jeg har nok ikke noe bedre svar enn ernæringsfysiologen din, da jeg ikke vet hvor mye mengder mat du kan tåle. Men jeg tenker at det å innta 300kcal mer fordelt over flere måltider burde gå bra. En ekstra avocado og et egg, f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke noe bedre svar enn ernæringsfysiologen din, da jeg ikke vet hvor mye mengder mat du kan tåle. Men jeg tenker at det å innta 300kcal mer fordelt over flere måltider burde gå bra. En ekstra avocado og et egg, f.eks.?

Det vil ikke være noe problem å øke mengden utover dagen. :) tusen takk for tilbakemeldingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg har bare et lite spørsmål angående et kostholdsoppsett jeg har fått av en personlig trener/ernæringsfysiolog på treningssenteret mitt. Jeg er generelt superskeptisk til at andre skal legge opp noe for meg, så jeg vil egentlig bare spørre dere her inne om dette høres "rimelig" ut. Jeg er 168 cm høy og veier ca 61 kilo, har en fettprosent på 13,4 som ble målt idag. De siste månedene har jeg nok drevet en smule rovdrift på kroppen ved å ligge litt for lavt på kaloriene, og har merket den siste måneden at kroppen har sagt fra om det på forskjellige måter. Dette var jeg også helt ærlig om med han på senteret mitt, som mente at hvis jeg skal ligge på ca 13 i fettprosent (eller lavere) må jeg også være flinkere med maten enn jeg har vært nå. Jeg trener alt fra 5 til 7 ganger i uken, og akkurat nå er det variasjon mellom styrketrening på overkropp og svømming, da jeg har en hofte som gjør at jeg ikke får trent underkropp i noe særlig grad. Uansett, det han har satt opp til meg, er:

Frokost

50 gram havregryn med 50 gram bær

2 egg

2 tomater

Lunsj

150 gram av kjøtt, fisk, skalldyr, kylling, egg osv.

300 gram forskjellige grønnsaker (med avokado)

+ olivenolje for fettets skyld

Middag

Lunsj

150 gram av kjøtt, fisk, skalldyr, kylling, egg osv.

300 gram forskjellige grønnsaker (med avokado)

+ olivenolje for fettets skyld

Frokost

50 gram havregryn

2 egg

2 tomater

Han sa også jeg kunne ha to mellommåltider med for eksempel 1 liten boks cottage cheese med en frukt, noe kesam med frukt, litt nøtter o.l.

(+ en spisedag i uken)

Jeg sa jeg synes dette ser litt ensformig ut, da, men han mente jeg kunne variere det på mange forskjellige måter, og det er visst ikke noe i veien for at jeg for eksempel har litt tomatpure, hakkede tomater, løk osv sammen med karbonadedeig for eksempel, noe som for meg gjør det litt mer spennende enn bare å spise stekt karbonadedeig hvertfall.

Jeg har virkelig IKKE lyst til å gå opp i fettprosent, så målet med dette er altså å holde seg her/senke fettprosenten, men gjøre det på en bedre måte enn bare å ligge superlavt på kaloriene. Jeg vet ikke hva dere tenker om det jeg/han har skissert for meg her i forhold til den målsetningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jente, 29 år, 1,63cm høy, vekt 78-80kg.

Trener 5 dager i uken på RYP grunnprogrammet, skal nå gå over til Fettforbrenningsprogrammet.

Målet mitt er en plass mellom 55-60 kg, har gått ned noen cm siden jeg tok ordentlig tak i treningen for et års tid siden, men med tanke på all treningen er resultatene relativt skuffende. Har en kosekveld hver fredag med gjerne en sjokoladeplate og noe chips. En typisk Mandag-Fredag er slik:

Frokost: 06:00 Omelett med 3 eggehvite on 1 egg, eller 1/4 cup havregryn med 3 skjeer, ca 45ml? protein.

Snack: 1 boks makrell i tomat (den store avlange)

Lunsj: 1stk kyllingbryst med grønnsaker (har begynt å konsekvent grille kyllingen og rå brokkoli og gulrot).

Snack: 1 banan

Trening

Snack: Proteindrink (300ml vann med 3 skjeer, ca 45 ml?)

Middag: Kjøtt med grønnsaker og 50 gram ris eller pasta

Snack: 1/2 vanilje kesam med en håndfull valnøtter (har nettopp kuttet ned fra en hel boks med kesam) eventuelt gresk yoghurt med valnøtter og honning, eller mager kesam med sukkerfritt syltetøy.

Har gjennom dagen gjerne 2-3 kaffekopper, 1,6-2 liter vann, hjemme går det i Fun light saft.

I helgene er det ikke fullt så kontrollert, da er en typisk frokost gjerne 1-2 skiver, to egg, bacon, sopp eventuelt bakte bønner. Spiser ikke snacks så ofte som i ukedager, middag er som regel det samme, lunsj blir gjerne en salat med kylling f.eks.

Å ha minst 20 kg som mål er mye og synes selv kostholdet mitt er veldig bra, men tydeligvis er det likevel ikke det. Noen som ser feilen jeg gjør?

Hilsen desperat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente 29 år. 52 kg og 157 cm høy.

Vil ned i fett prosent

Spiser tre måltid for dagen ca.

Stort sett kjøtt, grønnsaker og salat. Noe frukt

aldri brød,pasta eller ris

Sliter med å gå ned i fettprosent likevel

Har en kose dag da med mye snop og alkohol i helgene

Trener kondisjon og litt styrke, (rolig med styrke nå for jeg vil ha vekk fettet først)

TIPS????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...