Gå til innhold

Anine.

Medlemmer
  • Innholdsteller

    93
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Anine.

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei, Beklager å trekke opp en veldig gammel tråd, men lurer på hvordan dette endte til slutt Groenhaug? Altså det problemet du hadde med brystryggen. Jeg sliter med akkurat det samme nå, fikk det etter å ha gjort dips.
  2. Ja, jeg tenker også at det er totalen som teller, og selv om jeg holder kosen til middagen og litt etterpå merker jeg at nå som kroppen min er såpass sulten går det lett "over styr" på disse fredagene, og jeg spiser meg sprekkmett (føler meg så ekstremt tung, oppblåst og vannete dagen etter, men gjør likevel deg samme hver fredag...) For eksempel i går havnet jeg på over 4000 kalorier med mye mer karbohydrater enn jeg pleier (typ 200 gram), men også et høyt fettinntak (langt over 100 gram.) Selv om jeg i utgangspunktet tenker at det overskuddet på rundt 1500 kcal bare øker det gjennomsnitt
  3. Jeg har dessverre erfaring fra en gang tidligere at jeg la på meg mye fett over kort tid da jeg brått gikk fra å spise i underskudd til ikke å tenke over mengder og bare gikk etter sult, og det ønsker jeg ikke at skal skje denne gangen, det er derfor jeg ønsker å ta den mer "kompliserte" veien og øke gradvis. Jeg sier ikke at jeg skal ligge på 1600 kcal over lang tid, men jeg tenker at jeg må starte et sted, og heller øke uke etter uke. Jeg føler ikke selv at jeg har møtt alle velmente råd med motstand og vist frykt for det som er lurt, fornuftig eller sunt å gjøre, så det er jo
  4. Det kunne jeg selvsagt gjort, men det er jo nettopp det jeg ikke ønsker da jeg er redd for at det å øke inntaket med 700-800 kalorier over natten vil gjøre at jeg legger på meg masse fett, og det vil jeg helst unngå Nei, jeg er enig i at cravingsen nok vil gi seg etterhvert, men foreløpig merker jeg bare at det å innføre litt mer mat gjør at jeg vil ha enda mer. Altså, når jeg ligger på ca 1600 kcal istedenfor de mellom 1400 og 1500 jeg har gjort lenge, er jeg fortsatt så sulten at jeg har lyst til å fråtse i alt jeg finner på kjøkkenet. Når jeg kommer høyere på kaloriene vil det
  5. Hei. Jeg har et problem jeg lurer på hvordan jeg skal løse. Situasjonen er at jeg har ligget for lavt på kaloriene over for lang tid (tror jeg). Har egentlig ikke følt noe problemer med det verken i form av slitenhet eller sult, men nå de siste par ukene har jeg hatt konstant cravings på absolutt alt av mat. Har hatt et par-tre heftige matorgier der jeg har hevet innpå med alt jeg kan finne til jeg har fått fysiske smerter fordi jeg har vært så mett (riktignok ikke junkfood i form av godis etc, men dog.) Jeg trener mellom 6 og 9 økter i uken der 5-6 er styrke og resten rolig kardio i
  6. 168 cm, 21 år, 60 kg. Trener 5-6 ganger i uken. 3-4 styrkeøkter, 1-2 utholdenhetsøkter. Du har vel rett, problemet er at jeg ikke forstår hva jeg kan gjøre for å kvitte meg med det jeg ønsker å kvitte meg med. Jeg vet selvfølgelig at det ikke går an å punktslanke, og folk sier alltid at man må ha tålmodighet, og så vil fettet slippe etterhvert, men når jeg har ligget 500 kcal under vedlikehold i flere måneder, og det eneste som skjer er at jeg blir helt ripped i overkroppen, mens nærmest ingenting slipper på underkroppen, da blir jeg bare frustrert... Vet liksom ikke hvor jeg skal begy
  7. Hei. Jeg har vært på "diett" i ca 3-4 uker nå, og har i denne perioden holdt proteininntaket høyt hver dag, men har variert inntaket av karbohydrater og fett, dvs lavt inntak av fett de dagene jeg har vært høyt på karbohydrater, og lavt inntak av karbohydrater de dagene jeg ligger høyere på fett. Har ganske lav fettprosent på overkroppen, og dette er vel egentlig mest et prøveprosjekt for å se om jeg faktisk klarer å kvitte meg med fettet på underkroppen etter hvert også. Tidligere har jeg prøvd å ligge 500 kcal under vedlikehold (uten å tenke makroer) over lenger perioder, men da har
  8. Takk for fint svar Så hvis jeg skal lavt ned må jeg omtrent gå på en "ekstremdiett?" Jeg klarer liksom ikke helt å godta at jeg ikke får til dette på en "vanlig" måte, som i mine øyne er å ligge ca 500 kcal under vedlikehold. Gjorde det i hele januar og halve februar, og har ligget nærmere 600-700 kcal under siste halvdel av februar og hittil i mars. Har som sagt mistet litt fett på overkroppen, men underkroppen skjer det ingenting med. Hvordan er det fysisk mulig når jeg ligger i underskudd? Jeg vil helst ikke ligge så lavt som 1450-1600, da jeg prøvde å gjøre det over lenger tid i fjor gikk
  9. Hei. Jeg vet at det sannsynligvis finnes en million lignende tråder i dette forumet, så om det "passer dårlig" med enda en, får eventuelt noen moderatorer bare slette den. Grunnen til at jeg starter en ny er fordi jeg føler at akkurat dette med kosthold er så individuelt at jeg gjerne skulle fått noen helt konkrete råd rettet mot meg, uansett hvor egoistisk det høres ut. Kort sagt er målet mitt å gå ned i fettprosent, som så mange andre. Har ikke så veldig mye fett på overkroppen (selv om jeg gjerne vil ha vekk noe derfra også,) det er underkroppen som er det største problemet mitt. De
  10. Hei, vet at det er lenge siden du postet dette innlegget, men skulle gjerne spurt om et par ting ettersom jeg sliter med de samme problemene, om du har tid til å svare! Jeg ser at du skriver opp knebøy som et eksempel på en øvelse som kan inngå i et program der man forsøker å bli sterkere i rumpa og forhåpentligvis etter hvert kvitt smertene, problemet mitt er at det egentlig først og fremst er knebøy jeg får vondt av (tror jeg.) Det er ingen tvil om at mobiliteten min er dårlig, og jeg forsøker å jobbe med den, men synes det er vanskelig når jeg merker at ulike mobilitetsprogrammer ofte
  11. Har trent mye knebøy og markløft, strakmark, ettbeins knebøy, bulgarske utfall, beinpress og kickback. Har kjørt litt forskjell antall sett og repetisjoner de tre beindagene, mellom 3 og 5 sett og mellom 6 og 15 repetisjoner. Har økt, ikke 10 kilo i uken, men i snitt 2,5 kilo per økt, noen ganger har jeg kjørt flere økter på samme belastning hvis det har vært spesielt tungt eller jeg har følt for å optimalisere teknikken litt før jeg går videre.
  12. Hei. Vil gjerne sparke litt liv i akkurat denne tråden, fordi jeg nå har trent omtrent et år siden jeg opprettet den, og fortsatt sliter jeg med akkurat de samme problemene. Jeg er så frustrert, og forstår ikke hva det er jeg gjør galt. Har fått masse framgang på overkroppen, og det kan se ut som jeg bygger muskler forholdsvis lett der, i alle fall i forhold til underkropp. Når det gjelder rumpe og lår, står det rett og slett BOM STILLE, og jeg merker at det tærer ganske mye på motivasjonen. Misforstå meg rett, jeg LIKER å trene, og jeg synes det er bra at det har skjedd noe med overkroppe
  13. Jeg vet, jeg har moderert meg nå de tre siste ukene, så er ikke like ille nå, men er så klart synd å se at jeg har ødelagt 4-5 måneders trening. :/
  14. Hei. Jeg lurer på om man lettere legger på seg dersom man har ligget på en visst kaloriinntak lenge, og så at man plutselig begynner å spise veldig mye mer over en periode? Jeg spør fordi jeg over en periode på 4-5 måneder lå ganske stabilt på 1800-1900 kalorier. For å være en jente på 167 cm, rundt 60 kg og trening 5-6 ganger i uken synes jeg ikke det virket så veldig ufornuftig å ligge på det kaloriinntaket da jeg ville ned i fettprosent, men tydeligvis likte ikke kroppen det, fordi jeg fikk masse helseproblemer. Poenget er uansett at jeg gikk fra å spise 1800 til sikkert 2300 kalori
  15. Ved å gå til legen. Har vært der flere ganger i det siste. Hun sier at slike plager kan komme og gå. Blodprøvene mine utenom glutenprøven var helt fine.
×
×
  • Opprett ny...