Gå til innhold

skrape

Medlemmer
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av skrape

  1. skrape

    .

    Jeg har drevet med boksing og grappling siden januar hos en liten klubb i Harstad. Flytter til Oslo nå snart, og lurer på om noen har noen anbefalinger på hvor det er bra å drive med kampsport der? Jeg er best på boksing, men liker MMA også. Har ingen ambisjoner annet enn å drive med det som hobby ved siden av bygging. Så, erfaringer fra bokse- eller MMA-klubber i Oslo, anyone?
  2. skrape

    Dokumentar-tråd!

    Sjekk ut dokumentarene til Morgan Spurlock! Han kombinerer seriøsitet og humor på en underholdende måte! De jeg har sett og som han er mest kjent for er: Supersize Me Mansome Where in the World Is Osama bin Laden? http://www.youtube.com/watch?v=ZR-07EWSr2E The Greatest Movie Ever Sold Alle disse ligger på Netflix En annen dokumentar som jeg anbefaler, og som er relevant for treningsinteresserte (altså alle her inne), er I Want to Look Like That Guy: http://www.youtube.com/watch?v=6Xu1hNgAp2E
  3. Jeg er altså mann, 170 cm høy og 23 år gammel. De siste årene har vekten variert mellom 55-70 kg. I skrivende stund veier jeg 62 kg, og er på en moderat bulk. Målsetningen er da selvfølgelig økning i muskelmasse og minst mulig økning i fett. Vedlikeholdsinntaket mitt er på ca 2500 kcal. Har tidligere vært på en mindre moderat bulk (fra juli 2012 til april 2013) og spist etter PF med 3000-3500 kcal på treningsdager og 2300-2500 kcal på treningsfrie dager. Det medførte en økning i fettprosent fra ca 8-10 % til 15-20 % og en skuffende mengde muskler. Altså, musklene kom nok de, men i det tem
  4. Joda vi har et verneombud på jobb, og kunne sikkert sagt ifra. Men nå har det seg sånn at jeg flytter til Oslo om en ukes tid for å studere, så da gidder jeg rett og slett ikke tenke noe mer på det. Det er jo flere treningsglade mennesker på jobben, så det er alltids noen der å rakke ned på. Evig syklus det der. Gammel treningsglad ungdom slutter, ny treningsglad ungdom inn. Jeg er ihvertfall glad jeg ikke skal jobbe i dagligvarebutikk fra 20-årene og ut resten av livet. Jeg skal ut i den store verden for å realisere meg selv, så kan de triste menneskene som lever på å rakke ned på andre bare
  5. Jeg har forsøkt meg noen ganger på å "slenge tilbake", men jeg er ikke så veldig god på å komme med noe fornuftig å si in the heat of the moment. Man blir liksom litt tatt på senga når man sitter der og passer sine egne saker, og så plutselig skal man måtte svare for seg på hvorfor man spiser det og det. En gang nylig svarte jeg noe sånt som "kan jeg ikke bare få spise det jeg vil uten å komme med en forklaring? hvordan hadde du følt det om noen skulle spørre hver eneste dag hvorfor du spiser brødskive med ost?" Men det endte bare med at den personen og de andre rundt var enige i at ingen
  6. På jobben min trenger man ikke å "flashe" livsstilen og matvalgene i trynet på kollegene før man får tyn. Jobber på en svær dagligvarebutikk med et stort pauserom der det vanligvis er mange ansatte samlet til enhver tid. Til lunsj liker jeg å spise f.eks brødskiver med cottage cheese og syltetøy, eller tunfisk og egg, og jeg tar gjerne en skyr til "dessert". Jeg setter meg stortsett alltid bevisst lengst mulig unna de jeg vet slenger slibrige kommentarer angående matvalg, men slipper ikke unna av den grunn. Hos oss ropes kommentarene på tvers av pauserommet, og det virker alltid som verstin
  7. Tja, det der virket jo som om det dreide seg mest om skulderen. Det jeg kjenner er et slags støt som kommer i det underarmen kommer i kontakt med biceps, og som går fra biceps og nedover underarmen til fingrene.
  8. De to siste gangene jeg har trent armer har jeg kjent noe rart som jeg ikke helt vet hva er. Når jeg har gjort reverse curls samtidig som det allerede er ganske mye pump i armene, har jeg kjent at idet jeg når toppen av repetisjonen, og bicepsen er helt strammet, så kjennes det ut som jeg treffer en nerve eller noe, og så kjenner jeg et slags støt gjennom hele armen. Dette skjer kun med høyrearm. Jeg synes dette har vært ekkelt, og er nysgjerrig på om noen andre har opplevd det samme, og evt kan fortelle meg hva dette er, og om det er et tegn på at man er i ferd med å skade seg etc?
  9. 2800-3500 kcal avhengig av dag Mann 22 år 170 cm Vekt: har ikke veid meg på snart én måned. Da lå den på 57 kg, tipper jeg veier 60-62 kg nå Trener styrke 3-4 ganger i uken. Danser salsa 2 ganger i uken. Spiller fotball 1 gang i uken. Er ganske sikker på at jeg går opp i vekt, det ser i hvertfall sånn ut på magen.. Hver dag er vel en spisedag. Spiser mye cottage cheese, tunfisk, brødskiver, peanøttsmør, bagels og kylling nå for tiden.
  10. -Brokkoli -Cottage Cheese -Havregryn -Kyllingfilet -Brød (inkl. pålegg)
  11. Nydelig lørdag i Trondheim; perfekt dag for oppkarbing! Woho :)

  12. Den eneste måten å finne reell maxpuls på, er å gjøre en maxpuls-test. Utregninger er basert på gjennomsnitt etc., men betyr ikke at svarene man får er gjeldende for alle. En sånn utregning går f.eks ut på å ta 220 - (alder). Etter en sånn utregning ville min maxpuls blitt 220-21= 199. Men jeg har kjørt en maxpulstest på mølla, og kommet fram til at den var på ca 195/196. En slik maxpulstest trenger ikke være så ulik en intervalløkt. Kjør en oppvarming, deretter 3-4 økende belastninger med aktive pauser imellom. Etter siste belastning, så "går du helt ned i kjelleren", og tar ut alt du har
  13. De utføres vanligvis på denne måten: 3-4 minutter oppvarming på 60-70 % av HFmax. 1 intervall: 4 minutter på 80-90 % av HFmax. Deretter 3 minutter aktiv pause på 60-70 %. 2 intervall: 4 minutter på 80-90 %. Deretter 3 minutter aktiv pause på 60-70 %. 3 intervall: 4 minutter på 80-90 %. Deretter 3 minutter aktiv pause på 60-70 %. 4 intervall: 4 mintter på 80-90 %. Deretter 3 minutter nedvarming på 60-70 %. Tok et emne på NTNU som heter idrettsfysiologi, der Hoff og Helgerud var forelesere, og de var veldig ivrige i å snakke om effektiviteten av 4x4 intervaller. Intervallene
  14. Lørdag = oppkarbing :)

×
×
  • Opprett ny...