Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til hvit fisk er smør, sitron, dill og bacon perfekt :)

Ellers er det best med fersk fisk, og ikke ihjelstek/kok/bak den til den blir tørr og jævlig. Skal flake og være lett å skille med gaffelen. Litt bacon og potet ved siden av og litt smør, sitronsaft og dill over.

Hørtes nydelig ut :)

Sisst jeg lagde ble det ovnsbakt torsk i hermetikk tomater og tomat purre og løk med potet båter til..

Fikk en liten sånn "nedtur" for det smakte mer som en smakløs bacalao...

Så etter det fikk jeg den litt på avstand...

Hvilke andre lyse fisker har vi som er godt?

Hørtes nydelig ut :)

Sisst jeg lagde ble det ovnsbakt torsk i hermetikk tomater og tomat purre og løk med potet båter til..

Fikk en liten sånn "nedtur" for det smakte mer som en smakløs bacalao...

Så etter det fikk jeg den litt på avstand...

Hvilke andre lyse fisker har vi som er godt?

Utenom torsk er jo både Kveite og sei vanlige lett tilgjengelig fisk som ikke krever store kunnskaper for å få bra.

Anbefaler stekt kveite med tsatziki og ovnsbakte poteter. Himmelsk. Steker den bare som koteletter

Jeg bruker smeltet smør med purreløk, som setter en god smak. Skjærgårdskrydder er også godt på torsk. Husk at fisk ikke skal koke, men trekke såvidt det er. Jeg koker opp lettsaltet vann, setter ned til veldig lav varme og legger oppi ferdig tinte fiskebiter. Så er det bare å la fisken trekke til den når en kjernetemperatur på rundt 55 grader. Fisken skal flake, som eirich sier.

Noe annet som også er veldig godt på hvit fisk er balsamico eddik. Ikke av den billige lettflytende varianten, men finn en som er nesten så seig som lys sirup. Jeg fikk tak i denne i går:

Vinaigre balsamique de Modène supérieur, Oliviers&Co

Dyr, men absolutt verdt pengene. Sjekk om du kan prøve før du kjøper. Denne eddiken er ikke syrlig, men smaker mye som solbærsaft. En slik balsamico kan også brukes på f.eks jordbær! :)

Dette urtesaltet er også veldig godt til fisk:

Mélange Sel & Herbes pour Poisson, Oliviers&CO

Takk for svar :) Jeg skal gå til innkjøp av både krydder og balsamico (meny har sikkert masse å by på der)

Har søkt litt på nettet selvfølgelig etter hva som kan settes sammens, men det står så å si det samme på

hver å en side.

Men hva kan være godt til som ikke er så "vanlig" å ha til hvit fisk?

Sånn som når jeg oppdaget at det beste tilbehøret til lam var sellerirot, steike det var godt.

Annonse

Takk for svar :) Jeg skal gå til innkjøp av både krydder og balsamico (meny har sikkert masse å by på der)

Har søkt litt på nettet selvfølgelig etter hva som kan settes sammens, men det står så å si det samme på

hver å en side.

Men hva kan være godt til som ikke er så "vanlig" å ha til hvit fisk?

Sånn som når jeg oppdaget at det beste tilbehøret til lam var sellerirot, steike det var godt.

Jeg ELSKER mos = blomkål,brokkoli og potet gjerne med en dæsj smør. Salt og pepper er et must!:)

Ovnsbakte poteter er også digg!

Jeg får ikke torsken til å smake godt..

Hva er deres beste oppskrifter på tilbehør og tilberednings måte?

Trenger sårt inspirasjon for jeg holde på å gi opp hele fisken.

Er det annen hvit fisk dere heller fåretrekekr å hva har dere av tilbehør da?

Har en knall oppskrift som jeg bruker mye. Bruker mest sei her, men det er vel litt hipp som happ.

Surr litt løk i panna, tilsett en boks hakkede tomater og la det koke litt inn, legg fisken på toppen og krydre den med salt, pepper, oregano og timian og la den ligge der til den er gjennomstekt, helst under lokk. Jeg pleier å spice opp med litt hakka hvitløk og chili :) Pleier å servere det over ris.

Annonse

Jeg støtter forslaget med pesto - både rød og grønn. Ovsbakt torsk i en form med hvitløk, tomater og brokkoli, også tar du på pestoen de siste minuttene av steketiden. NAM :)

Nachos med torsk i stedet for kjøtt er faktisk også kjempedigg!

Guacamole er faktisk også en veldig kul kontrast til hvit fisk. Jeg har spist det til både ovnsbakt pangasiusfilet, torsk og sei - uvante smaker å kombinere, men veldig godt :) Guacamole lager du enkelt selv av avocado, litt krydder og philadelphia/kesam.

Å EN TING TIL hvor kjøper dere denne olje sprayen som jeg ser på mange bilder som har bare 1kcal eller noe sånt, frey light? eller noe??
på meny eller ebay.co.uk

Jeg liker torsk med olivenolje eller avokado til, den må ha fett til for ikke å bli for tørr, synes jeg, og jeg liker å blande den med egg for å lage fiskeburger. Nå får du sunne fiskeburgere i mange butikker med nesten kun fisk i, av hvit fisk + litt laks i merket jacobs og den nye det reklameres for med 80% fisk.. Rå grønnsaker som agurk,tomat og gul løk er godt til. Og rosenkål er digg.

og ovnsbakt fisk i fløte eller rømme sammen med tomatpure og masse løk, og gjerne en potet inni ovnen også for den som ikke spiser lavkarbo. det viktigste til hvit fisk er smør eller olivenolje, synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...