Gå til innhold

Svettelukt på senteret...


Rakker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stiller alltid i rent treningstøy på trening. Jeg blir jo plaget av lukta sjøl også, om jeg trener i brukt treningstøy. Synes for øvrig det er en del fjåsete kommentarer hentet inn fra folk som ikke har noe med saken å gjøre i den artikkelen der. Har selv avbrutt treningsøkter i sal/spinningsal fordi folk lukter for ille. Har også opplevd på EVO at folk har forpestet lufta på hele senteret, riktignok på Oscars gate, så at folk blir bortvist kan i visse tilfeller være helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le litt. Beklager.

Nå skal jeg fortelle litt om meg selv, og det er mulig det er sjokkerende nyheter for deg. Kanskje du synes jeg er en ufyselig person, men det er helt greit.

Jeg er en av de som ikke dusjer hver dag. Jeg har brukt samme treningsklær flere ganger. Jeg er en av de som ikke bruker sminke på trening og jeg er en av de som SVETTER. *gisp høres fra publikum*

Er det et sted her i verden jeg tillater meg selv å se ut som en dass, så er det på treningssenteret. Og hvorfor det, spør du deg kanskje? Hvorfor vil jeg ikke gå i de nyeste treningsklærne med de fresheste matchene skoene og øretelefoner som står i stil? Nei, jeg skal fortelle deg hvorfor.

Jeg er ikke på treningssenteret for å bli lagt merke til! *sjokk brer seg over tilhørerene* HÆ ? Nei, jeg er på treningssenteret for å trene. Jeg går inn på treningssenteret med intensjon å bli rødere i trynet enn de rosa joggeskoene mine. Jeg går inn på treningssenteret for å oppnå puls til jeg nesten besvimer og jeg har ikke noe imot at klærne er gjennomvåte når jeg er ferdig.

Jeg er en av de overvektige blubbene som slubber rundt på senteret og puster og peser mens jeg løfter vekter jeg aldri drømte om at jeg kunne røre. Jeg er en av de som står i kø for å komme til på knebøystativet og spør pent om jeg kan ta imellom deg når du koser deg på benkpressbenken.

Når jeg ser på meg selv i speilet, så er det ikke for å sjekke at utringningen er stor nok, eller at maskaraen ikke renner, det er for å se at knærne ikke går foran tærne og at ryggen er rett. Det er ikke for å sjekke at magen er snurpet inn til enhver tid, jeg er der for å bli kvitt den. Det er for å se at rumpa og brystet stikker ut, og at bevegelsesbanen er riktig. Det er ikke fordi jeg synes jeg ser fantastisk deilig ut, eller for å sende blikk til han klumpete fyren som har kjøpt en stringtruse i 5XL og bruker den som overdel.

Jeg er på treningssenteret for å trene.

Hvis du er den av dem som ikke er der for å trene, så er det ditt problem. Jeg tar ikke ansvar for hva du måtte finne på å lukte, se, eller føle mens du er der. Har du tid til å speide, lukte og føle mens du er på treningssenteret, ja så tørr jeg påstå at du ikke gjør jobben din. Selvfølgelig lukter det når man slenger på seg t-skjorta fra gårsdagens fotballtrening, men hva i alle dager gjør du oppi trynet på en som trener så du i det hele tatt har muligheten til å lukte dette? Hvorfor er du ikke opptatt med dine egne repetisjoner og intervaller? Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg går ikke rundt å lukter på folk når jeg er på trening.

At noen lukter svette på et treningssenter, det er ikke noe jeg legger meg ned å griner for. Livet går videre folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å ta på deg rent tøy i alle andre anledninger så kan du ta på deg en vasket t-skjorte når du trener. Det er motbydelig med de som stinker gammel svette og jævelskap. Ja selvfølgelig skal du svette på trening, men det lukter ikke, det er svetten fra forrige gang som stinker!

Skjønner ikke at det ikke sier seg selv, skal du ut blant folk får du virkelig forholde deg til normen om å ikke stinke dritt.

Det beste er jo at han syns det var ydmykende å bli fortalt dette i enerom på senteret, men tydeligvis synes at det å stå frem på vg.no (for tiden hovedoppslag) er HELT greit. Vask alt treningstøy på 60 grader; Gammel svette stinker...

Dette er også helt utrolig, enerom var flaut, VG derimot!

Og til slutt, EVO kan gjøre hva de vil, det er ikke en menneskerett å trene på EVO, så om de ønsker at du ikke stinker så kan du enten ikke stinke eller GTFO :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå at de var en smule hårsåre når de gikk så langt som å kaste han ut, det skal sies. Det finnes også flere måter å si en ting på. Når det er sagt, så er det en smule sært å rykke ut i media når du føler at det var veldig ydmykende, spesielt når han sier at han tar det med knusende ro, da blir det litt meningsløst. Nå vet liksom alle hvem han er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er verst ??? De som lukter litt vondt eller de som har dynket seg i parfyme før trening? Sistnevnte skaper mer problemer for meg enn førstnevnte problem!!

Tjaaa, der er jeg ikke helt enig (for min del). Jeg synes at ALT FOR mye parfyme også er en pest og en plage. De to scenarioene er ubehagelige på hver sin måte, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at BÅDE for mye parfyme og for mye svettelukt er en plage. Er jo helt opp til hver enkelt hva som er verst, og vi trenger jo ikke måtte velge en da begge forekommer.

Men som med singletforbudet og andre ting, folk får gjøre hva de vil, men da må de tåle å bli snakket til om det ikke er i tråd med senterets ønsker/retningslinjer. Så får man rope svette-facisme og what not, men det hjelper ikke. Det er senteret som bestemmer hvordan de ønsker å ha det. Du har jo tross alt skrevet under på at du skal følge de retningslinjer som er gitt.

Og at det skal være noe problem å ha en ren t-skjorte på seg som ikke stinker gårsdagens intervaller er for meg uforståelig. Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes nå at de var en smule hårsåre når de gikk så langt som å kaste han ut, det skal sies. Det finnes også flere måter å si en ting på. Når det er sagt, så er det en smule sært å rykke ut i media når du føler at det var veldig ydmykende, spesielt når han sier at han tar det med knusende ro, da blir det litt meningsløst. Nå vet liksom alle hvem han er :p

De har jo ikke kastet ham ut av senteret, men bedt ham gå fra trening den ene gangen fordi det tydeligvis var for sjenerende. Det må være helt greit.

Det som ikke kommer frem er måten det ble gjort på. Her kan man kanskje si at dersom han ble lest teksten midt på senteret med 20talls tilskuere, så er det kanskje ikke den beste måten å håndtere det på (selv om selve handlingen - å be noen om å gå når de stinker gammel, sur svette- er innafor). Dersom han ble spurt om å komme inn på kontoret, eller det for øvrig ble tatt "under fire øyne" så ser jeg NULL problemer med at EVO gjorde det de gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at BÅDE for mye parfyme og for mye svettelukt er en plage. Er jo helt opp til hver enkelt hva som er verst, og vi trenger jo ikke måtte velge en da begge forekommer.

Og at det skal være noe problem å ha en ren t-skjorte på seg som ikke stinker gårsdagens intervaller er for meg uforståelig. Men men...

(y):D:rolleyes:

SANT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo ikke kastet ham ut av senteret, men bedt ham gå fra trening den ene gangen fordi det tydeligvis var for sjenerende. Det må være helt greit.

Det som ikke kommer frem er måten det ble gjort på. Her kan man kanskje si at dersom han ble lest teksten midt på senteret med 20talls tilskuere, så er det kanskje ikke den beste måten å håndtere det på (selv om selve handlingen - å be noen om å gå når de stinker gammel, sur svette- er innafor). Dersom han ble spurt om å komme inn på kontoret, eller det for øvrig ble tatt "under fire øyne" så ser jeg NULL problemer med at EVO gjorde det de gjorde.

Slik jeg oppfattet det, så følte han at han ble kastet ut. Jeg sier ikke at jeg synes fremgangsmåten fra EVO var noe problem, det å ta det under fire øyne er en ryddig måte å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellige synsvinkler her.

1) Var dette et enkelttilfelle, så er dette etter min mening ikke greit. Da har treningssentereret overreagert så det holder.

2) Var dette noe som har vært et problem lenge, er det mer forstålig at treningssenteret gir beskjed til vedkommende. Spesielt hvis det kommer klager. Treningssenteret bør her ha observert vedkommende over en lengre periode.

I min verden har jeg dette synspunktet:

Ja, det er helt greit å svette på trening. Folk er forskjellige og andre svetter mer enn andre, men svetter jeg mye vet jeg at dette er en bra treningsøkt. Svetter jeg lite, begynner jeg å lure. Folk bør generelt svette mer, ser man på de dårlige resultatene enkelte får av utallige treningsdager i uka.

MEN: Om det var tilfelle at vedkommende gang på gang kommer i den samme trøya/klærne, og svetter mye, så vil det normalt oppstå lukt. Svetter man mye, og vet dette (noe de aller fleste gjør), bør man ta litt hensyn. Ta f. eks med et håndkle, ikke gå i de samme treningklærne flere ganger etter hverandre osv. Jeg personlig reagerer ikke på det. Jeg kan observere at en svetter litt, evt. at en lukter litt av en trøye som ikke akkurat er nyvasket, men alle er ikke som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Uansett hva folk mener/gjør. Så har EVO gjort det rette. Når det står i reglement "rent treningtøy og ikke sjenerende lukt osv"... Så dukker fyren opp i en "gammel trenings genser" fra dagen før.

Når en PT KAN lukte at "Her er noe uten om den vanlige svettelukten" allerede på en persons oppvarming. Da bør vedkommende få beskjed.Det ble tatt under 4 øyne, noe som er den greie måten å gjøre det på for alle.

EVO har gjort det eneste rette, det er ingenting å klage på.

Det at folk bør "svette" mer. Er en helt annen sak. Men kommer ikke på trening som en stink bombe, uansett om det er parfyme eller svette!Hadde det derimot vært mer rasistisk rettet typ " asiatere/persere" osv, som ofte har sin "egen" lukt grunnet oppvekst/mat vaner osv.. Så kan det diskuteres hvorvidt det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som er imot at en svetter på trening, men man er imot at det svettes på trening i de samme klærne dag etter dag. Ny t-skjorte og en liten dusj per dag, problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...