Gå til innhold

Svettelukt på senteret...


Rakker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå håper jeg at dere skjønner at innlegget mitt var skrevet med en god dose humor. Men det som er fint, er at jeg ser endel av de reaksjonene jeg forventet. Dere hisser dere opp, og reagerer skikkelig på dette, når det i bunn og grunn er en bagatell.

Dersom noen avskriver meg som person fordi jeg lukta svett den gangen, eller hadde hårete legger den gangen, eller gikk i feil klær eller ikke med nytt nok utstyr eller noe annet ubetydelig som måtte finne på å sjenere dem, ja, så gjør de meg en tjeneste.

Slutt nå vær så forbanna forfengelig. Gi litt mer faen, og lev litt isteden for å irritere deg over alle andre. Jeg lover, det funker ;)

Sånn, da kan vi gå tilbake til det som virkelig betyr noe..

Godt forsøk på å redde deg inn igjen.

Idag da jeg trente var det en kar som luktet helt for jævlig så det rev i nesa fra 2 meters avstand, og jeg sa rett ut at enten får han lære seg å vaske tøyet sitt, eller så får han holde seg til helvete langt unna meg, eller så går det ille.

Gjør hva faen du vil, men så fort du lukter så jævlig at du ødelegger treningen min/andre sin har du gått for langt. Å ha rent tøy er ikke det samme som å være forfengelig, og hvis jeg noen gang møter på deg og du lukter jævlig kommer jeg nok til å be deg om å pelle deg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forsøk på å redde deg inn igjen.

Idag da jeg trente var det en kar som luktet helt for jævlig så det rev i nesa fra 2 meters avstand, og jeg sa rett ut at enten får

han lære seg å vaske tøyet sitt, eller så får han holde seg til helvete langt unna meg, eller så går det ille..

Hva var det som gjorde det så vanskelig for deg å bare ta det opp på en litt ålreit måte? "Eller så går det deg ille" -- Hvis du faktisk sa dette, eller en variant, hadde jeg lett pekt ut den største dusten av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som gjorde det så vanskelig for deg å bare ta det opp på en litt ålreit måte? "Eller så går det deg ille" -- Hvis du faktisk sa dette, eller en variant, hadde jeg lett pekt ut den største dusten av dere.

Jeg er ikke en dust, jeg er en selektiv drittsekk. Og dette var den 8+ gangen jeg sa ifra til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forsøk på å redde deg inn igjen.

Idag da jeg trente var det en kar som luktet helt for jævlig så det rev i nesa fra 2 meters avstand, og jeg sa rett ut at enten får han lære seg å vaske tøyet sitt, eller så får han holde seg til helvete langt unna meg, eller så går det ille.

Gjør hva faen du vil, men så fort du lukter så jævlig at du ødelegger treningen min/andre sin har du gått for langt. Å ha rent tøy er ikke det samme som å være forfengelig, og hvis jeg noen gang møter på deg og du lukter jævlig kommer jeg nok til å be deg om å pelle deg vekk.

Slike som deg, kalles for en premieidiot! Greit, jeg tviler på at du var så frekk i kjeften, men om du var, så skulle jeg likt å være den personen som mottok den "leksa" fra deg. Jeg hadde fått deg latterliggjort for hele senteret og meget sannsynlig ville du blitt bedt om å avslutte medlemskapet ditt på gjeldene gym. Makan til oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man si i fra på en fin måte? Som ikke sårer eller henger ut noen, men som får de til å ta på seg en ren t-skjorte og kanskje dusje litt mer en en gang i uken.

Har to der jeg trener, og når de er på tredemølla er det bare å snu. Forrige søndag måtte jeg bare le. Ti tredemøller. Han ene illeluktende (seriøst, han lukter jo kloakk, du vet den stramme stramme ammoniakklukten??? og trener ofte og lenge). Han sto på en tredemølle, 6 ledige på rad og 3 tredemøller lengst unna var opptatt. En stakkars sjel tok en tredemølle nærmere, sto der lenge nok til å få fart på den og flyttet seg så langt unna som det gikk. Jeg tok en saltime istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man si i fra på en fin måte? Som ikke sårer eller henger ut noen, men som får de til å ta på seg en ren t-skjorte og kanskje dusje litt mer en en gang i uken.

Har to der jeg trener, og når de er på tredemølla er det bare å snu. Forrige søndag måtte jeg bare le. Ti tredemøller. Han ene illeluktende (seriøst, han lukter jo kloakk, du vet den stramme stramme ammoniakklukten??? og trener ofte og lenge). Han sto på en tredemølle, 6 ledige på rad og 3 tredemøller lengst unna var opptatt. En stakkars sjel tok en tredemølle nærmere, sto der lenge nok til å få fart på den og flyttet seg så langt unna som det gikk. Jeg tok en saltime istedenfor...

Jeg tenker at dersom man syns det er ubehagelig å si ifra selv, så kan man ta det opp med betjeningen, så blir det "deres problem". De fleste treningssenter har jo tross alt trivselsregler - og da mener jeg at det er de ansatte som må håndheve dem, ikke medlenne (dersom man syns det er ubehagelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekker på gymmet er faktisk mer irriterende enn illeluktende folk.

Illeluktende folk er svært irriterende.

Det å true noen på gymmet er absolutt ikke en akseptabel oppførsel, uansett om hvor mange ganger personen har luktet vondt.

Hvordan er man drittsekk på et gym, der alle for det meste holder seg for seg selv eller sammen med folka de ankom med? Nærmeste jeg har kommet er folk som ikke rydder av stanga etter seg, og hvor enn egoistisk det er vil jeg ikke si det nødvendigvis gjør en til en drittsekk.

Nå ble ikke stinkeren truet fordi han luktet vondt heller, men fordi han ødela treningen til andre mennesker ved å oppholde seg så nærme andre folk at lukta "rev i nesa". Jeg har opplevd denslags lukt selv, og om personen lukta kommer fra har blitt opplyst om dette flere ganger uten å gidde og gjøre noe med problemet.. vel, da er det i grunn innafor å si i fra at dersom de skal lukte lik og kloakk så får de i allefall holde seg til helsikke unna meg.

Apropo parfyme.. Har ikke blitt plaget nevneverdig av det inne på senteret, men fyyyy f**n så kvalmt det er når man kjører markløft eller squats til man nesten besvimer og *host* evakuerer diverse kroppshulrom, og på vei inn i garderoben føler at man går rett i en solid vegg av billigparfyme! Om jeg noengang faktisk må spy og kommer inn i en Axe-fyllt garderobe i samme øyeblikk som curl-broen står og sprayer seg.. vel.. det er stor sjanse for at jeg ikke anstrenger meg for å unngå og prosjektilspy rett i trynet på fyren.

Som flere påpeker i tråden.. live and let live. Godt poeng, men når svette- eller parfymelukt er så pågående jævlig at man brekker seg er det faktisk et problem. Om noen fant det for godt å gå og daske deg i bakhue hele treninga eller hver gang du kom inn i garderoben, hadde du hatt samme holdning, eller hadde det kanskje plaget deg? For det er nemlig ikke bare å "tenke på noe annet" når sånt blir påtvunget deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke å lese hele teksten ettersom, det meste du skriver er bare noe kverulerende tull.

"Eller så går det deg ille" er i mine øye en trussel.

Lukter en person vondt, så burde man si ifra til personen eller evt. ansatte. Trenger ikke å gi trusler for at person skal forstå hva du mener.

Han sa selv at han var en selektiv drittsekk, så spør han selv da?

Innlegget mitt handlet ingenting om axe gutter osv, det handlet om oppførselen til personen tidligere i tråden..

First off, parfymebiten var bare generelt på et tema i tråden. Dårlig av meg, men gadd ikke bla meg opp etter et passende innlegg å sitere.

Klart, i prinsippet skal man ikke true noen uansett situasjon. Men! Dersom noen har en så intens, pågående svette- eller parfymestank at det gjør meg kvalm og jeg sier i fra til dem på en vennlig, diskrét måte gjentatte ganger uten at det skjer noe.. Det er i grunn å forvente at man før eller siden får en i overkant gretten beskjed om å holde seg på avstand om man absolutt skal stinke høgg og helvete.

Hvor kverulerte jeg forresten? Å omgåes noen som velger å lukte så ille som det vi snakker om er ikke veldig anderledes enn å omgåes noen som velger å daske deg i bakhue eller følge etter deg og skrike deg i øret. Det er plagsomt, det er pågående, og min rett til å gjøre det jeg skal overgår da virkelig en annens rett til å drite i andre menneskers velbefinnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye man skal legge i disse "truslene" - sett i sammenheng med at dette er noe som er skrevet på en særdeles overdreven måte på et fitnessforum. Ofte bruker folk banneord e.l for å sette ting på spissen - ikke fordi de faktisk mener det så forbanna seriøst. Så jeg tror ikke vi skal henge oss så veldig opp i det. Jeg har sett tilfeller av innlegg her inne på forumet som er langt mer støtende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...