Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Nazistene er vel høyreekstremister?

Fordi det har arbeiderpartilærerene dine på skolen lært deg? Eller fordi du mener at nazistene ønsket en minimal stat, lite regulering og høy personlig frihet samt å opprettholde maktfordelingsprinsippet?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha sett "gavmildheten" til regjeringen i det siste så mener jeg at Norge trenger forandringer.

Nye veier og et bedre helsetilbud trenger Norge sårt nå. Istedet for å gi bort flere milliarder til andre land så kan de heller ta vare på sin egen befolkning.

Hvordan skal ett land fungere når man ikke klarer å ta vare på sin egen befolkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det har arbeiderpartilærerene dine på skolen lært deg? Eller fordi du mener at nazistene ønsket en minimal stat, lite regulering og høy personlig frihet samt å opprettholde maktfordelingsprinsippet?:D

Ingen ekstreme partier vil passe inn i de tradisjonelle modellene vi har. Vi så jo på Sovjet som en kommuniststat, selv om den ikke passer inn i modellen til Kommunismen.

Nazi-Tyskland investerte tungt i Østerriket og Tjekkoslovakia for å få i gang industrien der. De presset Frankriket ut av Rhinenland. Staben var "Kristne", systemet var hierarkisk, de innførte proteksjonisme og de var sterkt nasjonalistiske.

Dette er ikke en del av ideologien til venstresiden, så å kalle de venstre blir også feil i følge de tradisjonelle modellene vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er programmet til venstre.

Finn de punktene du liker i oversikten øverst og scroll deg ned for innsyn

http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf

Vil bare påpeke at dette er et forslag til valgprogram.

Det har vært fylkesmøter denne helgen hvor valgprogrammet har vært på agendaen for enighet om alle punkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett "gavmildheten" til regjeringen i det siste så mener jeg at Norge trenger forandringer.

Nye veier og et bedre helsetilbud trenger Norge sårt nå. Istedet for å gi bort flere milliarder til andre land så kan de heller ta vare på sin egen befolkning.

Hvordan skal ett land fungere når man ikke klarer å ta vare på sin egen befolkning?

Da må du stemme FrP. Mer til Norge og mindre til andre land fordi vi har det så fælt.

2000x2000Byggefelt.jpg

slum5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må du stemme FrP. Mer til Norge og mindre til andre land fordi vi har det så fælt.

Hvorfor sender ikke du halve lønnen din til fattige barn i andre land om du bryr deg så mye om de? Jeg har ikke noe imot at Norge hjelper andre land men for guds skyld så kan de bruke pengene på å oppgradere sykehjem.

Jeg lurer på om du har sett enkelte sykehjem? Noen av rommene ser ut som fengselsceller og maten er heller ikke noe å skryte av.

Oppgradering av sykehus, veier og sykehjem før vi sender penger til andre land. Det at regjeringen ber Ahus spare 350 millioner selv og sender over 3 milliarder til midtøsten blir feil.

Om vi skulle følge din tankegang så kan ingen som har det bedre enn andre klage fordi andre har det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender ikke du halve lønnen din til fattige barn i andre land om du bryr deg så mye om de? Jeg har ikke noe imot at Norge hjelper andre land men for guds skyld så kan de bruke pengene på å oppgradere sykehjem.

Jeg lurer på om du har sett enkelte sykehjem? Noen av rommene ser ut som fengselsceller og maten er heller ikke noe å skryte av.

Oppgradering av sykehus, veier og sykehjem før vi sender penger til andre land. Det at regjeringen ber Ahus spare 350 millioner selv og sender over 3 milliarder til midtøsten blir feil.

Om vi skulle følge din tankegang så kan ingen som har det bedre enn andre klage fordi andre har det verre.

>sykehus

>midtøsten

Ved å stemme noe annet enn FrP, som vil innskrenke bistand, sørger man for at skattepenger blir brukt til å hjelpe fattige barn i andre land.

Jeg måtte være nøye i utvelgelsen av illustrerende bilder hvis det skal være mulighet for at de ikke blir slettet av moderatorer som mener at virkeligheten bør sensureres. Tror disse bildene er "innenfor". Er bare å google "Gaza dead" for de som lurer på hvor sykehusene har mest å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>sykehus

>midtøsten

Ved å stemme noe annet enn FrP, som vil innskrenke bistand, sørger man for at skattepenger blir brukt til å hjelpe fattige barn i andre land.

Jeg måtte være nøye i utvelgelsen av illustrerende bilder hvis det skal være mulighet for at de ikke blir slettet av moderatorer som mener at virkeligheten bør sensureres. Tror disse bildene er "innenfor". Er bare å google "Gaza dead" for de som lurer på hvor sykehusene har mest å gjøre.

Vet du hva? Om du ikke skjønner hvorfor det kan være upassende med bilder av døde barn på et treningsforum så får du enten engasjere deg på et annet forum eller slutte å klage over at vi er så slemme å sensurerer deg! Resten av debatantene i tråden klarer fint å få fram sine poenger uten barnelik. Dette gidder jeg ikke engang åpne for diskusjon rundt. Deal with it

-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna vil støtte landets rikeste med 12 milliarder kroner.

...

At Høyre pleier sine rike støttespillere er ikke rart. Til sammen bidro noen av Norges rikeste, alt fra gamle shippingfamilier til nyrike finansmilliardærer, med mangfoldige millioner i Høyre-kassa.

http://www.na24.no/article3569282.ece

- Høyre gir millioner i skattelette til milliardærene

- Milliardærene donerer millioner til Høyre

- Høyre lurer vanlige folk til å tro at dette kommer dem til gode

Det er ganske lett å se hvordan ting henger sammen. For noen av oss. I mellomtiden har Høyre 39,1 % oppslutning på meningsmålingene. Folk er lettlurte altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna vil støtte landets rikeste med 12 milliarder kroner.

...

At Høyre pleier sine rike støttespillere er ikke rart. Til sammen bidro noen av Norges rikeste, alt fra gamle shippingfamilier til nyrike finansmilliardærer, med mangfoldige millioner i Høyre-kassa.

http://www.na24.no/article3569282.ece

- Høyre gir millioner i skattelette til milliardærene

- Milliardærene donerer millioner til Høyre

- Høyre lurer vanlige folk til å tro at dette kommer dem til gode

Det er ganske lett å se hvordan ting henger sammen. For noen av oss. I mellomtiden har Høyre 39,1 % oppslutning på meningsmålingene. Folk er lettlurte altså.

Du er klar over at formålet med denne skatteletten er ikke slik at Reitan og gutta skal slippe skatt? Skjønner at venstre raddiser tror det, men visjonen med dette er for å gjøre det lettere for små/mellomstore bedrifter slik at vi kan skape flere grundere i Norge. Dette skal også komme småsparerene til gode. En bekjent av meg mista foreldrene sine, hun bor i huset og lever av arven midlertidig mens hun tar utdannelse. Er det rimelig at hun skal måtte betale formueskatt etter Arveavgift etc?

Nei! Det blir bare feil og grusomt belastende. Hvis man ikke har hjerne til å skjønne at disse skattene er idiotiske så er det ikke håp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at formålet med denne skatteletten er ikke slik at Reitan og gutta skal slippe skatt? Skjønner at venstre raddiser tror det, men visjonen med dette er for å gjøre det lettere for små/mellomstore bedrifter slik at vi kan skape flere grundere i Norge. Dette skal også komme småsparerene til gode.

Det er det de sier er hensikten, for å få velgere. Det som faktisk skjer er noe helt annet.

Jeg er for U-hjelp og fritt palestina, ikke misforstå meg. Desverre går mye av støtten som blir gitt til palestina område rett i henda på Fatah og Hamaz, derfor støtter jeg ikke hjelp i de områdene før vi får fjernet dem. Derfor er jeg imot dette argumentet ditt.

Man kan kritisere Hamas for flere ting, men de er i hvert fall bedre enn fienden USA+Israel.

Her er kloke ord fra Noam Chomsky, "World's top public intellectual" i 2005.

tumblr_mdsnl71rKG1qj171uo1_500.png

tumblr_mdkuv0wAbr1rl9eufo1_500.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=q5tcCCADSZ4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Om du hørte uttalelsen til Høyre så jobbet de sammen med økonomer for å finne ut hvordan man fortsatt skulle få ut penger fra de rikeste slik at de ikke blei nullsaktteytere.

2: Bare fordi jeg ikke støtter Fatah eller Hamaz så er jeg ikke for Zionisme. Isreal startet beefen og bør stanse den, men jeg liker ikke at palestina får penger i sin nåværende form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna vil støtte landets rikeste med 12 milliarder kroner.

...

At Høyre pleier sine rike støttespillere er ikke rart. Til sammen bidro noen av Norges rikeste, alt fra gamle shippingfamilier til nyrike finansmilliardærer, med mangfoldige millioner i Høyre-kassa.

http://www.na24.no/article3569282.ece

- Høyre gir millioner i skattelette til milliardærene

- Milliardærene donerer millioner til Høyre

- Høyre lurer vanlige folk til å tro at dette kommer dem til gode

Det er ganske lett å se hvordan ting henger sammen. For noen av oss. I mellomtiden har Høyre 39,1 % oppslutning på meningsmålingene. Folk er lettlurte altså.

Etter loven stiller staten aller først i køen som kreditor her i landet. Ved utgangen av 2012 hadde 5,4 prosent av befolkningen betalingsanmerkninger, en oppgang på 3,8 prosent fra året før, justert for befolkningsvekst. (©NTB)

Kanskje greit med skattelette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvem er det som betaler formueskatt i Norge i dag? Debatten om formueskatt dreier seg i stor grad om de 100 hundre rikeste, men det er altså betydelig flere som rammes av skatten. Og så gjelder den ikke utenlandske eiere, det betyr at du får ulikheter i dette, sa Solberg.

Solberg: - Høyres forslag til nedtrapping av formueskatten vil gjøre at gründere og eiere av små- og mellomstore bedrifter slipper å betale formueskatt. Småsparere som i dag må betale formuesskatt på bolig og banksparing vil også slippe formuesskatt,

Er ikke noen stor høyre fan jeg heller, men små bedrifter kan også være fremragende!

Skal vi ha høyre, må vi også ha venstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...