Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

komfor.jpg

Komforsonen er den kjedelige på stedet hvil sonen representert av AP. I den magiske sonen ligger Venstre, og Høyre for den saks skyld.

Det er på tide at dette landet går fra godt til fremragende!

Det er viktig at det synes innad også, for oss folket. Mange land tror jo vi er perfekt, og det er ikke så rart slik vi blir fremstilt. Mye takket være oljen ligger vi økonomisk bra til, men sett bort i fra oljen: Er vi samlet?

Min mening på spørsmålet er at vi er alle stengt inne i denne komforsonen, uforent. Jeg ønsker oss alle ut til det magiske, samlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er klar over at formålet med denne skatteletten er ikke slik at Reitan og gutta skal slippe skatt? Skjønner at venstre raddiser tror det, men visjonen med dette er for å gjøre det lettere for små/mellomstore bedrifter slik at vi kan skape flere grundere i Norge. Dette skal også komme småsparerene til gode. En bekjent av meg mista foreldrene sine, hun bor i huset og lever av arven midlertidig mens hun tar utdannelse. Er det rimelig at hun skal måtte betale formueskatt etter Arveavgift etc?

Nei! Det blir bare feil og grusomt belastende. Hvis man ikke har hjerne til å skjønne at disse skattene er idiotiske så er det ikke håp for deg.

arveavgift er et fint ord for likplyndring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er programmet til venstre.

Finn de punktene du liker i oversikten øverst og scroll deg ned for innsyn

http://www.venstre.no/files/sentralt/program2013/stortingsvalgprogram_2.utkast.pdf

Godt mulig jeg følger deg og stemmer Venstre (y). Et av få parti som holder seg unna folks privatliv.

Venstre vil:

- Endre norsk narkotikalovgivning etter modell fra reformene i Portugal

- Styrke Narkotikaprogrammet med domstolskontroll slik at flere rusavhengige kan få behandling i stedet for fengsel

- Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge

- Oppheve sexkjøploven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig jeg følger deg og stemmer Venstre (y). Et av få parti som holder seg unna folks privatliv.

Venstre vil:

- Endre norsk narkotikalovgivning etter modell fra reformene i Portugal

- Styrke Narkotikaprogrammet med domstolskontroll slik at flere rusavhengige kan få behandling i stedet for fengsel

- Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge

- Oppheve sexkjøploven

Lol :D

Bak alle punktene der: I+was+merely+implying+_eda8646ea1b0f194dfda3af5ad1aa758.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig jeg følger deg og stemmer Venstre (y). Et av få parti som holder seg unna folks privatliv.

Venstre vil:

- Endre norsk narkotikalovgivning etter modell fra reformene i Portugal

- Styrke Narkotikaprogrammet med domstolskontroll slik at flere rusavhengige kan få behandling i stedet for fengsel

- Fjerne forbudene mot organisert poker og proffboksing i Norge

- Oppheve sexkjøploven

Jo er bra med frihet i venstre sin politikk, men også like mye disiplin skal til for at det skal fungere.

Ikke disiplin eller frihet, men disiplin OG frihet

frp=disiplin

ap=disiplin, falsk frihet(diktatur)

dlf=frihet

sp=disiplin, med litt frihet

sv=disiplin, med litt frihet

krf=disiplin

H=disiplin og frihet

V=disiplin og frihet

Skille da på H og V er personlighet,et par saker og som du sier,Konstantinovs; privatlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min kommune er det Høyre som styrer (bergen).

og her gjøres det mye rart.

For et paradoks den dagen vi kunne lese om at eiendomsbaronene skålte i champagne fordi eiendomsskatten ble tatt bort, samtidig som vi leste om alle de barneskulene som var gjennområttene.

Ellers synes jeg flere av partiene blir for urealistiske?

Skattelette + ingen bompenger= Bedre sykehjem og veier? And the logic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune er det Høyre som styrer (bergen).

og her gjøres det mye rart.

For et paradoks den dagen vi kunne lese om at eiendomsbaronene skålte i champagne fordi eiendomsskatten ble tatt bort, samtidig som vi leste om alle de barneskulene som var gjennområttene.

Ellers synes jeg flere av partiene blir for urealistiske?

Skattelette + ingen bompenger= Bedre sykehjem og veier? And the logic?

Effektivisere verdens mest ineffektive byråkrati som sysselsetter 1/3 av Norges befolkning og droppe utbetalinger på 19.000 kr til kjente jihadister som jobber for å spre psykosene sine trygt innenfor Norges landegrenser = en god del penger.

Jeg skjønner enkeltes forvirring rundt dette, men ingen land i Europa har i nærheten av like mye penger som oss, not even close, og alikevel har bortimot samtlige bedre vei og jernbane, og de fleste slår oss på utdanning.

I tillegg kommer den merkelige holdningen der penger til helsevesen ansees som tapt, en ren utgift. Å få unna behandlingskøer og få folk tilbake i jobb sparer statskassa for trygd og sykepenger, i tillegg til at alle som kommer i jobb igjen bidrar til det økonomiske fellesskapet. I tillegg.. hvem skal behandle alle de tusenvis av menneskene i kø? Jo, folk som jobber og betaler inntektsskatt, moms, vegavgift, osv. Godt investerte penger blir ikke borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell... det er forbannelsen med å ha mye penger. Offentlig nybygging var vell aldri så høy som i etter krigsårene... og da stod det ikke sprekt til. Nå er vi loaded så det holder, da skal det litt til å holde trøkket oppe. Spesielt når vi har problemer med å svelge unna det som skal bygges i tilknyttning til olje industrien.

For min egen del så har jeg egentlig hatt det godt under ap sitt styre ... Har aldri hatt problem med barnehage plass, det har vært rimelig og skattetrykket direkte på lønnsposen har vært tålelig. Mor har hatt mamma perm, og jeg har hatt pappa perm. Veiene i nærområdet er helt ok, det investeres og bygges nytt. Kanskje ikke perfekt men det får meg rundt. Jeg har tatt utdanning på videregående og høyere uten at det har kostet meg stort.

Når en ser på den totale pakken så er norge et unikt land å bo i. Dog er det typisk at de som har det veldig godt gjerne syter mest og blir mer og mer misfornøyd jo bedre en får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner enkeltes forvirring rundt dette, men ingen land i Europa har i nærheten av like mye penger som oss, not even close, og alikevel har bortimot samtlige bedre vei og jernbane, og de fleste slår oss på utdanning.

Dette er vell ekstreme påstander som ikke stemmer? Evt så spørs det alltid hvordan man ser på det. Hvis å slå oss på utdanning er at elite-elevene får gå på flotte dyre privatskuler, og det gir et godt resultat, mens de resterende ikke har råd til å gå på skule, og hverken trekker snittet opp eller ned.

Og hva hjelper det å ha flotte fine veier, når de er fulle av bomstasjoner og store mengder må bo på gaten? Alt er relativt.

Men ja, jeg er også enig i saker som at bedre veier ville være en investering for oss alle, hvertfall når man ser på kostnadene med ulykker og bilslitasje. Men at våre utgifter skal gå ned, mens velferden skal øke er for meg helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell... det er forbannelsen med å ha mye penger. Offentlig nybygging var vell aldri så høy som i etter krigsårene... og da stod det ikke sprekt til. Nå er vi loaded så det holder, da skal det litt til å holde trøkket oppe. Spesielt når vi har problemer med å svelge unna det som skal bygges i tilknyttning til olje industrien.

For min egen del så har jeg egentlig hatt det godt under ap sitt styre ... Har aldri hatt problem med barnehage plass, det har vært rimelig og skattetrykket direkte på lønnsposen har vært tålelig. Mor har hatt mamma perm, og jeg har hatt pappa perm. Veiene i nærområdet er helt ok, det investeres og bygges nytt. Kanskje ikke perfekt men det får meg rundt. Jeg har tatt utdanning på videregående og høyere uten at det har kostet meg stort.

Når en ser på den totale pakken så er norge et unikt land å bo i. Dog er det typisk at de som har det veldig godt gjerne syter mest og blir mer og mer misfornøyd jo bedre en får det.

Jo helt enig med deg at vi har hatt det godt(nei kan ikke svare for alle grupper), men ønsker vi mer magi eller har vi det bra som Fleksnes?

Veit du hvorfor Norge ikke er et fremragende land? Fordi det er er godt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vell ekstreme påstander som ikke stemmer? Evt så spørs det alltid hvordan man ser på det. Hvis å slå oss på utdanning er at elite-elevene får gå på flotte dyre privatskuler, og det gir et godt resultat, mens de resterende ikke har råd til å gå på skule, og hverken trekker snittet opp eller ned.

Og hva hjelper det å ha flotte fine veier, når de er fulle av bomstasjoner og store mengder må bo på gaten? Alt er relativt.

Men ja, jeg er også enig i saker som at bedre veier ville være en investering for oss alle, hvertfall når man ser på kostnadene med ulykker og bilslitasje. Men at våre utgifter skal gå ned, mens velferden skal øke er for meg helt utrolig.

Norsk veistandard - Snittfarten på Europaveien er nesten 40 km/t under anbefalt - Bil

Ifølge World Economic Report er Norge på 84. plass av 134 land når det gjelder veistandard. I The Global Competitiveness Report fra 2011, utarbeidet av World Economic Forum, kommer Norge på 79. plass av 139 land hva gjelder veikvaliteten - bak land som Aserbajdsjan, Etiopia, Jamaica og Kambodia.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10005801

Norge er på 20. plass på listen over landene med raskeste direktetog. Det er dårligst i Vest-Europa, bak land som Russland, Ungarn og Polen. Regner du med bytte av tog underveis, havner vi på 25. plass – med bare Tyrkia og Albania etter oss.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=187221

Der viser det seg at Norge havner helt nede på en 33.plass. OECD står bak Pisa-undersøkelsen, og det er en rankingliste som måler skolekvalitet i 57 land.

Greit, det var en overdrivelse å si vi er dårligst, men vi er godt nedpå nedre halvdel av resultatlistene så det er et ubestridelig faktum at land som har lagt mindre ressursjer enn oss har bedre jernbane, vei, og utdanninssystem. Det slår meg som både merkelig og dypt trist.

Det er heller ikke som du antyder at alle land som er bedre på transport er dårlige på velferd. Blant land som er bedre enn oss på alle slike undersøkelser finner man blant annet Nederland, New Zealand, Finnland, Canada og Japan. Levestandarden der er vel ikke så anderledes enn her at "..store mengder må bo på gaten" for at de skal ha bra vei og utdanningssystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er snaut 4.6 mill innbyggere i landet... Så at man ikke kan ta ekspresstoget fra oslo til harstad .. det gir seg selv. Derimot så er vi himla gode på flyplasser. Vi har flyplasser på de rareste stedene, og vi kan dra dit med "halvstatlige" widerøe.

Hvis vi er så himla dårlige på utdanning, hvordan kan det da ha seg at vi har klare å gjøre de utbyggingenge og den teknologiske utviklingen som vi har hatt i olje industrien? Det finnes flere norske store og mindre bedrifter som innen shipping og olje/gass har tett oppimot 90% av markedsandelen innen sine respektive felt, worldwide. Pisa undersøkelsene stemmer ikke med terrenget for min del. Kan kanskje ha en sammenheng med det som ble skrevet over her at det i Norge ikke er kultur for dyre elite privatskoler, som vil være med på å heve snittet. Da får en et høyt snitt, som ikke er representativt.

Top Gear hadde en kjent britisk politiker inne til et av sine show som hadde en god replikk på det med vei... "Vi bygger vei, hva vi ikke forventet var at dere kjøpte nye biler uten å kaste den gamle." Samme gjelder nok tildels for Norge, politikerene ble tatt på senga av det faktum av mange husstander har 2 eller flere biler. Utover det så er det bare å ta en kikk på kartet, Norge har en helvetes haug med fjell og MYE vei. Å holde totale veinettet i Norge i premium standard... det ville blitt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er snaut 4.6 mill innbyggere i landet... Så at man ikke kan ta ekspresstoget fra oslo til harstad .. det gir seg selv. Derimot så er vi himla gode på flyplasser. Vi har flyplasser på de rareste stedene, og vi kan dra dit med "halvstatlige" widerøe.

Vi har passert 5 millioner. Just FYI. :p

Hvis vi er så himla dårlige på utdanning, hvordan kan det da ha seg at vi har klare å gjøre de utbyggingenge og den teknologiske utviklingen som vi har hatt i olje industrien? Det finnes flere norske store og mindre bedrifter som innen shipping og olje/gass har tett oppimot 90% av markedsandelen innen sine respektive felt, worldwide. Pisa undersøkelsene stemmer ikke med terrenget for min del. Kan kanskje ha en sammenheng med det som ble skrevet over her at det i Norge ikke er kultur for dyre elite privatskoler, som vil være med på å heve snittet. Da får en et høyt snitt, som ikke er representativt.

Logical fallacy. Noen i landet er smarte, godt utdannede og gjør god business av det, ergo må alle være godt utdannede? Det går ikke ann å dra pila den rettningen. Pisa-undersøkelsene tester 15-åringer på matte, naturfag og lesing. Det har ingenting å gjøre med hvor høyt utdannet de beste i landet er, men gjennomsnittsnivået innen grunnleggende ferdigheter mot slutten av grunnskolen. Her kommer vi meget dårlig ut.

Top Gear hadde en kjent britisk politiker inne til et av sine show som hadde en god replikk på det med vei... "Vi bygger vei, hva vi ikke forventet var at dere kjøpte nye biler uten å kaste den gamle." Samme gjelder nok tildels for Norge, politikerene ble tatt på senga av det faktum av mange husstander har 2 eller flere biler. Utover det så er det bare å ta en kikk på kartet, Norge har en helvetes haug med fjell og MYE vei. Å holde totale veinettet i Norge i premium standard... det ville blitt dyrt.

Morsom anekdote, utslitt argument. Ja, det hadde vært dyrere å bygge vei her enn mange andre steder. Behovet er alikevel tilstede, og i lengden er ikke et godt veinett en utgift men en investering. Hva tror du koster mest i lengden? At selv våre strekker av Europa-veiene er og forblir hullete kjærreveier å regne i forhold til i andre land, eller at vi investerer i å holde et nivå som tillater mest mulig effektiv og miljøvennlig transport av både folk og varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har passert 5 millioner. Just FYI. :p

What?!?! .. stemmer vell det når du sier det, Anyway, liten populasjon iforhold til m2 vi befolker.;)

Logical fallacy. Noen i landet er smarte, godt utdannede og gjør god business av det, ergo må alle være godt utdannede? Det går ikke ann å dra pila den rettningen. Pisa-undersøkelsene tester 15-åringer på matte, naturfag og lesing. Det har ingenting å gjøre med hvor høyt utdannet de beste i landet er, men gjennomsnittsnivået innen grunnleggende ferdigheter mot slutten av grunnskolen. Her kommer vi meget dårlig ut.

Mulig det... men vi må jo uansett hente det inn en eller annen plass igjen? Siden vi hevder oss såpass bra på endel ting.

Morsom anekdote, utslitt argument. Ja, det hadde vært dyrere å bygge vei her enn mange andre steder. Behovet er alikevel tilstede, og i lengden er ikke et godt veinett en utgift men en investering. Hva tror du koster mest i lengden? At selv våre strekker av Europa-veiene er og forblir hullete kjærreveier å regne i forhold til i andre land, eller at vi investerer i å holde et nivå som tillater mest mulig effektiv og miljøvennlig transport av både folk og varer?

Hadde meg en runde i sommer med bilen, norge, sverige, danmark osv. Kjørte over haukeli mot oslo og sverige og tok returen danmark til kr.sand og til stavanger. Synes ikke veiene er så himmla ille. Jo nærmere oslo en kommer jo bedre blir jo veiene:whistle: I Sverige og Danmark så fiser en jo avgårde i 1xx men der er terrenget kraftig annerledes.

Det som var ille var hjemturen fra Kr.sand... 1 km med kanon vei, 2 km med kjerrevei... men det bygges jo stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Først av alt, jeg liker homofile (no homo) og misliker kirken, men jeg forsvarer deres rett til å tro på idiotiske ting så lenge de ikke skader andre.

Krever at kirken skal vie homofile - VG Nett om SV

La oss se hva Bibelen sier om homofile:

"If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives." (Leviticus 20:13 NAB)

Guds ord er altså at homofile skal drepes, og å gi kirken påbud om å vie dem må da være et overgrep mot religionsfriheten. La dem gifte seg borgelig i stedet, problem løst.

SV går samtidig inn for heroinassistert behandling, skjenkestopp kl. 2, hijab i politiet og kvinnelig verneplikt, men vil forby stripping. Noe fornuftig, men mest rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, jeg liker homofile (no homo) og misliker kirken, men jeg forsvarer deres rett til å tro på idiotiske ting så lenge de ikke skader andre.

Krever at kirken skal vie homofile - VG Nett om SV

La oss se hva Bibelen sier om homofile:

"If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives." (Leviticus 20:13 NAB)

Guds ord er altså at homofile skal drepes, og å gi kirken påbud om å vie dem må da være et overgrep mot religionsfriheten. La dem gifte seg borgelig i stedet, problem løst.

SV går samtidig inn for heroinassistert behandling, skjenkestopp kl. 2, hijab i politiet og kvinnelig verneplikt, men vil forby stripping. Noe fornuftig, men mest rart.

Forstår ikke helt hvor du vil med posten din. Du har helt rett i at det står svart-på-hvitt i bibelen at homofile som er intime med et annet menneske skal drepes, og jeg ser ikke hvorfor man som homofil skal ønske å tro på en gud du mener har skapt deg slik at du må velge mellom kjærlighet (som i følge gud selv er det største mennesker har) og evig pine. En så sadistisk gud hadde jeg ikke tilbedt om jeg møtte han ansikt-til-ansikt engang, langt mindre kjempet for å få gifte meg i hans kirke.

Men så mister du meg grådig fort ved "hijab i politiet". En uniform har faktisk en hensikt, vet du, og den eneste måten vi kan få hijab inn i politiet på en måte som ikke bryter med prinsippet bak uniformen er om alle i politiet tvinges til å gå med det.

Her er vi tilbake til denne store tingen som irriterer meg grønn, nemlig at alle som kan skvise seg inn i noen som helst form for "offer"- eller "minoritets"-rolle skal påtvinge hele samfunnet endring for å tilpasse oss dem. Hvorfor skal militæret og politiet bryte med en av sine mest grunnleggende prinsipper, nemlig at en politibetjent er en politibetjent (eller en soldat en soldat), intet mer og intet mindre, for å tilpasse seg en kvinneundertrykkende middelalderkultur? Folks (allerede lave) tiltro til politiet veier tyngre enn enkeltpersoners innbilte rett til å kreve tilpassning. Valget er allerede der: La hijaben ligge hjemme når du skal på jobb, eller velg et annet yrke. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...