Gå til innhold

Valgår!


Kaiman

Anbefalte innlegg

Jepp, vi er styrt av KGB og gamle sovjet, nå under navnet Russland! (Når vi ikke er styrt av USA da som også er litt sånn av og på alt ettersom hva som diskuteres) Arbeiderpartiet har så stor makt via fagforeninger, gammelkommunister og væpnede revolusjonsceller at de overstyrer politiets sikkerhetstjeneste og bruker Jensemann som en marionett for gamle sovjet til å styre dette lille landet vårt med jernhånd, under jernteppet... (ja når vi ikke er er styrt av frimurerne, bankvesenet og sionistene og er israel-vennlig og krigshissere i midtøsten da, i lomma til Obama)

Stakkars Norge, hvordan skal det gå :(

images?q=tbn:ANd9GcThAeEMTEplQRH4zBYH7QuakSC_t2ePzqlpljWkH3KCV50-B0fC

(Beklager om dette virker useriøst, men hvordan mener du jeg skal forholde meg til en 13 år gammel sak fra vg.no uten dine egne kommentarer engang?)

Bra mann! Jeg har ingen meninger eller kommentarer om dette(kritisk og objektiv). Jeg kastet ballen i lufta for å se hvor den landet.

DU stod frem, Eirich! Det er pluss i margen til deg, samme hva som stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Sist vart det SP (nei, eg er ikkje for utrydding av rovdyr). Denne gongen anar eg ikkje kva eg endar opp med, då Sp er blitt til såpass oljekåte, vegfokuserte, rovdyrfiendtlege og Ap-etterdiltande at det ikkje freistar å stemme på dei.

Ap har eg aldri likt. Frp og høgre er totalt uaktuelle, sjølv om dei kanskje har ei og anna fornuftig sak, så er mesteparten veldig skremande greier.

Kunne vore arti å hatt ei regjering med KrF, mdg(miljøpartiet de grønne) og Sp, men tvilar på at dei vil kome til å samarbeide, eller få nok stemmer nokon gong.

Så kva eg endar opp med i år, tja, sei det? Vurderar å gi blaffen i heile valet, då det vert same skiten uansett kva det blir til.

(Same politikken, forskjellege namn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvilke parti som skulle ende opp i regjering tror jeg neppe det blir de store omveltningene folk frykter:

  • Høyre og FRP vil ikke privatisere alt og alle for å skape amerikanske tilstander.
  • AP har så langt ikke prestert å ødelegge landet med sosialismen sin.

Samtidig er vel de aller fleste enige i at eldreomsorgen og infrastrukturen i Norge trenger et ganske respektabelt løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilke parti som skulle ende opp i regjering tror jeg neppe det blir de store omveltningene folk frykter:

  • Høyre og FRP vil ikke privatisere alt og alle for å skape amerikanske tilstander.
  • AP har så langt ikke prestert å ødelegge landet med sosialismen sin.

Samtidig er vel de aller fleste enige i at eldreomsorgen og infrastrukturen i Norge trenger et ganske respektabelt løft.

De har ikke ødelagt landet nei, i allefall ikke for friske, arbeidende skatteytere som tar vare på oss selv. De har kanskje ikke gjort aktive grep for å gjøre utdanningsvesenet, eldreomsorgen, infrastrukturen, politiet og kollektivtilbudet så dårlige at vi er en skamplett i Europa, men etter 8 år i regering kan jeg jaggu ikke se at de har gjort de helt store grepene for å bedre ting heller.

Spør folk på bygda, som må betale samme åndssvake nybilavgift som alle andre i Norge, har dyrere bensin enn oss i "storbyene", og gjerne må kjøre milevis til jobb, barnehager og butikker om hvor godt Norge fungerer. Finn eldre på kommunale eldrehjem som ikke har den "Norge er fantastisk samme pokker hva, det er tarvelig å klage!"-holdingen og spør dem hva de synes om omsorgen de får og hva de betaler av egen lomme for dette etter et langt liv som hardtarbeidende, lovlydig skattebetaler. Spør en fulltids student hvordan livet er, med deres generøse stipend, om ting ikke kunne vært bedre tilrettelagt.

Norge er ikke ødelagt, og de av oss som jobber og klarer oss selv bort i verdens beste land. Ting kunne alikevek vært langt bedre for de mindre heldige av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg noen storstilte endringer åkke som. Det hadde vært positivt med et innvandringstiltak à la Sveits' nyligste (maks 0.x% av befolkningen/år netto). For Norges del kunne sågar negativ innvandring vært positivt. Den uunngåelige oljeprisveksten vil ikke kunne ta unna for oljeproduksjonsnedgangen slik at sosiale ytelser vil gå ned og arbeidsledighet opp på kort og lang sikt, hvilket ikke akkurat er positivt i et stadig mer heterogent samfunn. Siden gjeld ikke kan nedbetales uten vekst vil vi slå følge med Spania og den andre elendigheten sør på kontinentet. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som er medlem i Høyre, og hvem er det som donerer penger til partiet? Det er folk som Rimi-Hagen, Øystein Stray Spetalen og Hermann Friele. Dette er et parti som vil ivareta de økonomiske interessene til de med mye penger, og hvordan dere arbeidere tror at det skal tjene deres interesser sliter jeg med å forstå. Hvordan er det i de landene hvor høyresida står sterkt? De rike har mye penger, og mannen i gata sliter. La de styrtrike betale mindre i skatt og forvente å få det bedre selv, lol. inb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke ødelagt landet nei, i allefall ikke for friske, arbeidende skatteytere som tar vare på oss selv. De har kanskje ikke gjort aktive grep for å gjøre utdanningsvesenet, eldreomsorgen, infrastrukturen, politiet og kollektivtilbudet så dårlige at vi er en skamplett i Europa, men etter 8 år i regering kan jeg jaggu ikke se at de har gjort de helt store grepene for å bedre ting heller.

Spør folk på bygda, som må betale samme åndssvake nybilavgift som alle andre i Norge, har dyrere bensin enn oss i "storbyene", og gjerne må kjøre milevis til jobb, barnehager og butikker om hvor godt Norge fungerer. Finn eldre på kommunale eldrehjem som ikke har den "Norge er fantastisk samme pokker hva, det er tarvelig å klage!"-holdingen og spør dem hva de synes om omsorgen de får og hva de betaler av egen lomme for dette etter et langt liv som hardtarbeidende, lovlydig skattebetaler. Spør en fulltids student hvordan livet er, med deres generøse stipend, om ting ikke kunne vært bedre tilrettelagt.

Norge er ikke ødelagt, og de av oss som jobber og klarer oss selv bort i verdens beste land. Ting kunne alikevek vært langt bedre for de mindre heldige av oss.

Jeg er absolutt enig med deg.

Slik jeg ser det er problemet med dagens regjering heller inaktivitet:

  • Det kommer ikke til å bli mindre behov for veier med tiden, og det er trist at veistandarden er slik den er. Nåværende 'Europaveier' nord for Trondheim er en vits. Årsavgift skulle vært øremerket veier og vedlikehold, og den skulle vært mer lik modellen i Sverige der en betaler for tiden skiltene har stått på bilen.

  • Stipend i Lånekassen skulle vært justert etter konsumprisindeksen.

  • Eldreomsorgen er sørgelig med tanke på hvor rikt land vi bor i.

  • Tannhelse burde vært en del av det normale helsetilbudet, og det skulle vært åpnet for at sykehus og klinikker skulle vært driftet av private, på vegne av staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad. bilutgifter: Tendensen i Europa og USA er at bilhold er på vei tilbake. Dette har med nettoenergien man får fra oljeproduksjonen daglig går ned i takt med at oljefelt modnes og produksjonen fra disse faller (mesteparten av råoljen som raffineres til bensin, diesel, flybensin kommer fra gamle felt) slik at prisene på både råolje og raffinerte produkter stiger. Siden disse er i kontakt med alle aspekter av samtidens samfunnskonfigurasjon (all person- og varetransport- og distribusjon, alle produkter, all mat; økonomien som helhet) må nasjoner som er nettoimportører av oljeprodukter (nesten alle vestlige land utenom Canada, Norge og Russland). Disse landene opplever ingen vekst når energi koster for mye og uten vekst får man ikke betalt renter på lån slik at man får såkalte "finanskriser", massearbeidsledighet, sosial uro, etc.

Etter alt å dømme har ikke bilen noen fremtid og det er positivt at det koster så mye som det gjør. Selv om Norge fremdeles er nettoeksportør (ca. 250,000 fat/dag i forbruk mot 1.5 millioner fat/dag produsert) finnes det bare noe slik som 4 milliarder fat tilbake på oppdagede og produserende felt. Produksjonen vil gå ned og det er ikke gitt at alt av disse 4 blir produsert (kostnadene ved produksjon synker ikke selv om det er mindre å hente i hullene i Nordsjøen).

Uansett, høy beskatning av bilhold sørger for at befolkningen i mindre grad enn ved Saudi Arabia-tilstander (en mislykket stat, forresten: enorm befolkningsvekst, 4 ganger norsk daglig oljeforbruk brukt på elektrisitetsproduksjon hver dag, svært høy grad av matimport, hyperreligiøs befolkning..) får et altfor intimt forhold til bilen. De som faktisk har tenkt over disse problemstillingene vet at bilen er en enormt destruktivt konstruksjon, kanskje den mest destruktive etter landbruket.

Spådom: Norges befolkning vil tenke etter om ett tiår og savne tiden hvor bensin kostet 15 kroner literen.

Kuriosa: Det tok kanskje 100 tonn plante- og biologisk materiale for å etter 150 millioner år eller så skape 5 liter olje. Det tar ca. 5 liter olje for å raffinere en amerikansk gallon (3.79l) med bensin. Den gjennomsnittlige amerikaner og nordmann bruker omtrent 2000 liter bensin i året. Tar man med verdikjeden for matproduksjon og konsumpsjon ellers er tallet 3-4000.

Jeg ønsker meg politikere som skjønner hvorfor innvandring gitt slike realiteter er fåfengt og som kan ha en kunnskapsfattet diskurs rundt virkeligheten om norsk oljeproduksjon. Det finner jeg ikke i Høyre, FRP eller nåværende regjeringspartier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/nnfa50051313/13-05-2013

Godt sagt av Per Fugelli etter 30 minutter.

Noe å tenke på for dere grådige FrP-jævler som sitter med hus og bil i verdens rikeste land og klager på at Romfolket skal få tilgang på det mest nødvendige for et verdig liv.

FrP-jævler? Virkelig?

Jeg stemmer ikke engang FrP, men synes usaklige angrep like greit kan holdes utenfor politiske diskusjoner.

Edit: etter å ha sett det 'fantastiske' klippet ditt ser jeg ikke annet enn massevis av kritikk, og null konstruktive løsningsforslag på et voksende problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/nnfa50051313/13-05-2013

Godt sagt av Per Fugelli etter 30 minutter.

Noe å tenke på for dere grådige FrP-jævler som sitter med hus og bil i verdens rikeste land og klager på at Romfolket skal få tilgang på det mest nødvendige for et verdig liv.

Jeg tror det de fleste reagerer på er at romfolka skal FÅ de tingene av oss.Personlig gir jeg faen i dem, og bryr meg lite om tiggerne og roseselgerne, men at de krever at vi skal gi dem dass, dusj og husly, det er det som jeg er imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det de fleste reagerer på er at romfolka skal FÅ de tingene av oss.Personlig gir jeg faen i dem, og bryr meg lite om tiggerne og roseselgerne, men at de krever at vi skal gi dem dass, dusj og husly, det er det som jeg er imot.

Jeg husker noen sure nordmenn på NRK-nyhetene som skrek "DERE DRITER I SKOGEN VÅR!! :mad:" til dem. Ja selvfølgelig, det er jo fordi de ikke har noen plass å bo. Hva hadde vi gjort i deres situasjon? Akkurat det samme. Så vidt jeg har registrert ønsker de en billig plass å bo hvor de kan betale husleie. Det får de ikke, politiet kommer og kaster dem ut, og så er de tilbake under Sinsen-krysset igjen. De har ingenting, vi har mye mer enn vi trenger, men vi vil ikke gi dem en brøkdel av bløtkaka fordi de lukter litt rart og virker sjenerende for Frognerfruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker noen sure nordmenn på NRK-nyhetene som skrek "DERE DRITER I SKOGEN VÅR!! :mad:" til dem. Ja selvfølgelig, det er jo fordi de ikke har noen plass å bo. Hva hadde vi gjort i deres situasjon? Akkurat det samme. Så vidt jeg har registrert ønsker de en billig plass å bo hvor de kan betale husleie. Det får de ikke, politiet kommer og kaster dem ut, og så er de tilbake under Sinsen-krysset igjen. De har ingenting, vi har mye mer enn vi trenger, men vi vil ikke gi dem en brøkdel av bløtkaka fordi de lukter litt rart og virker sjenerende for Frognerfruene.

Lite gjennomtenkt og bare dra et sted uten noen plan for hvordan du skal klare deg der. Hvis du ønsker et sted og bo er det ikke en lur idee og okkupere byggninger ulovelig så fortelle etterpå du kan betale for deg. Altså dette er lover som gjeller for alle uansett. Da jeg var russ ble vi jaget fra parker osv, og vi ble kastet ut da vi lekte med softguns i gamle ubenyttede bygg. Å hisse seg opp fordi Rom folket må følge regler som alle andre må, det er strengt talt unødvendig.

Skal rumenerte bli behandla som folk må de oppføre seg som det. Feks skal man være en legitim person som gatemusiker, må man skatte av inntektene sine og betale TONO for å bruke rettighetene til sangene man skal spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite gjennomtenkt og bare dra et sted uten noen plan for hvordan du skal klare deg der. Hvis du ønsker et sted og bo er det ikke en lur idee og okkupere byggninger ulovelig så fortelle etterpå du kan betale for deg. Altså dette er lover som gjeller for alle uansett. Da jeg var russ ble vi jaget fra parker osv, og vi ble kastet ut da vi lekte med softguns i gamle ubenyttede bygg. Å hisse seg opp fordi Rom folket må følge regler som alle andre må, det er strengt talt unødvendig.

Skal rumenerte bli behandla som folk må de oppføre seg som det. Feks skal man være en legitim person som gatemusiker, må man skatte av inntektene sine og betale TONO for å bruke rettighetene til sangene man skal spille.

Hva kommer først, høna eller egget? Romfolket er i en fortvilet situasjon, og det er ikke så enkelt å bare "begynne å oppføre seg som folk" som det er for deg i din priviligerte posisjon. De kommer til Norge fordi de søker et bedre liv for seg og sine enn de kan få i hjemlandet. Tigging er en menneskerett fattige folk må få ha, og de kan jo ikke betale skatt hvis det ikke er noen som vil gi dem jobb.

"Kvaliteten på et samfunn kan måles ut fra hvordan det behandler sine svakeste" er det noe som heter. Noe ganske annet enn det FrP vil. Mer til de som trenger det minst (rike nordmenn), og mindre til de som trenger det mest som det fremgår av partiprogrammet deres:

Fremskrittspartiet vil:

  • begrense statlig bistand

Som avslutning skulle jeg postet bilder av radmagre afrikanske barn med AIDS for å illustrere poenget, men da blir bare eirich sur og modererer og får 10 likes fra fanklubben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bistand vil du gi til Romfolket da, som tjener både dem og oss i lengden?

De krever ikke stort. De ble vel nylig kastet ut av et bygg hvor boforholdene ble betegnet som "uverdige" hvis jeg husker riktig. De ville gjerne bli der og betale litt i husleie, men de ble altså kastet ut på gata i stedet. Kan ikke se at vi taper så mye på å gi de mulighet til å sove innendørs, vaske seg og gå på do i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...