Gå til innhold

Cottage Cheese.


KariKanin

Anbefalte innlegg

Jeg har ALDRI smakt dette før.

Og jeg har aldri luktet på det heller...

Men ser mange skryter/lovpriser/lever for det, såå...

Hvordan kan jeg få en best mulig førsteopplevelse av dette produktet?

Jeg innbiller meg at det ikke er godt, så overbevis meg ;)

(alt man lurer på når man kejder seg på jobben)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg skal smake på noe for første gang så smaker jeg på det rett og slett, uten noen som helst krydder/smakstilsetning for å "drepe" smaken - da er det jo liksom ikke noe poeng lenger.

Ikke tenk, bare smak - også kan du tenke på hva som kunne supplert dette til å gjøre det til et måltid -> søtt eller salt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å heller prøve tine mager kesam blandet med funlight bringebær, mye bedre smak enn CC. Jeg personlig får nesten ikke ned CC pga. smak og konsistens. Mager kesam og CC har omtrent samme næringsinnhold, ca. 40 gram protein i en boks på 300 g.

Mager kesam m/fun light bringebær smaker som frisk bringebæryoughurt/smoothie, jeg personlig liker det bedre enn vanlig youghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å heller prøve tine mager kesam blandet med funlight bringebær, mye bedre smak enn CC. Jeg personlig får nesten ikke ned CC pga. smak og konsistens. Mager kesam og CC har omtrent samme næringsinnhold, ca. 40 gram protein i en boks på 300 g.

Mager kesam m/fun light bringebær smaker som frisk bringebæryoughurt/smoothie, jeg personlig liker det bedre enn vanlig youghurt.

Nå var jo spørsmålet ang cottage cheese, og svaret du gav gjør nok trådstarter mye tryggere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gjøre som følgende: Blande 100 g cottage cheese med en halv desliter piske kremfløte, tilsette 3 dråper mandelessens (helst ekte mandeldråper, men whatever) pluss noe søtt, for eksmpel en spiseskje jordbær syltetøy. smaker som den svenske Frødings ostkaka, helt himmelsk :) Hilsen en som synes at cottage cheese uten noe annet smaker rimelig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Therese gir et godt tips, jeg :) Og dersom du ikke liker smaken uten noe tilsatt - er det bare å forske i vei.

Enkelt og greit med sukrin og en ss lettsyltetøy,for eksempel? Det blir fort noe helt annet.

Jeg DIGGER cc, og kunne levd på det. Det går ned uten å tilsette noe også, men det er når det blandes med noe annet at det virkelig blir himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander cottage cheese med tacosaus, og putter gjerne litt soltørkede tomater oppi og.. :) Eller så syns jeg det er godt å blande med litt pesto (jeg foretrekker ICA-pestoen som har litt mer oljete konsistens, enn Barilla sin..). Alternativ nr. 2 er kanskje ikke like sunt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CC trenger jo ikke spises som et eget lite måltid. Selv synes jeg det passer ypperlig som tilbehør i salater, på vafler, over kjøtt, blandet med ris, på grønnsaker, på pasta, på pizza... listen er lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...