Gå til innhold

Cottage Cheese.


KariKanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det gjør det:D el hvis du stikker ned på nærmeste tine meieri, får du kjøpt 2kg spann:) Jobbber på tine, så har hatt med meg noen slike spann hjem noen ganger ;)

Hvor på meieriet henvender man seg for dette? Jeg bor rett ved meieriet på Hellemyr, men kjenner at jeg ikke har lyst til å gå til feil skranke og spørre om dette :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på meieriet henvender man seg for dette? Jeg bor rett ved meieriet på Hellemyr, men kjenner at jeg ikke har lyst til å gå til feil skranke og spørre om dette :p

bare å gå til den første døra etter porten, resepsjon der:) SÅ prater du med de bak disken der :) man må betale meg kort, cash går ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, er det bare jeg som synes at CC er helt forferdelig? Tok en skje rett fra boksen og syntes det var ekkelt, så prøvde med funlightsaft som mange anbefaler og etter to skjeer til ble jeg venn med doskåla! Etter et par timer gikk det over og jeg dro på trening. I en liten pause tittet jeg tilfeldigvis ut av vinduet og så rett på en diger reklameplakat for Cottage Cheese, og da var økta over for min del! :sick:

Niiice, typisk at vi sikkert ikke har noe i Tromsø. Så vi har en terminal, men det er sikkert bare noe jallagreier :p

---

Ellers prøvde jeg cottage cheese i smoothien min, og det var fantastisk! Eller.. kjente kanskje ikke smaken, men da er det i hvert fall et hett tips til dere som ikke liker cottage cheese :D

Kanskje jeg skulle prøvd dette, men hva annet hadde du i smoothien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

husker ikke helt...dt ekke så billig liksom...å man bør jo spise den opp på noen dager....dt pleier sjelden å være noe problem her i gården dog :p

Hehe.. ikke her heller. Går ofte 2 bokser om dagen her, så tror ikke en 2 kilos bøtte varer så innmari lenge :p Men 5 bokser CC på butikken koster vel ca. en hundrings, så må jo være billigere enn det om det skal være verdt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, er det bare jeg som synes at CC er helt forferdelig? Tok en skje rett fra boksen og syntes det var ekkelt, så prøvde med funlightsaft som mange anbefaler og etter to skjeer til ble jeg venn med doskåla! Etter et par timer gikk det over og jeg dro på trening. I en liten pause tittet jeg tilfeldigvis ut av vinduet og så rett på en diger reklameplakat for Cottage Cheese, og da var økta over for min del! :sick:

Kanskje jeg skulle prøvd dette, men hva annet hadde du i smoothien? :)

Jeg hadde 200 g jordbær, 150 g cottage cheese og en scoop whey-tech med skogsbærsmak i littegranne melk. Brukte stavmikser til å blende alt sammen, så konsistensen og smaken av CC ble helt borte. Kan variere i det uendelige med type bær og frukt, banan er alltid en slager i smoothies. Og proteinpulver kan sløyfes om man ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI smakt dette før.

Og jeg har aldri luktet på det heller...

Men ser mange skryter/lovpriser/lever for det, såå...

Hvordan kan jeg få en best mulig førsteopplevelse av dette produktet?

Jeg innbiller meg at det ikke er godt, så overbevis meg ;)

(alt man lurer på når man kejder seg på jobben)

Gå inn på hjemmesiden til Tine, der fant jeg ut at Cottage Cheese kan brukes til alt!:D;) Masse oppskrifter og inspirasjon!

Sjekk denne linken:

http://www.tine.no/oppskrifter/matnytt/ingredienser-i-fokus/261525.cms?raskt-sunt-og-enkelt

Kjempe bra side hvor du også kan lage din egen kokebok og printe ut! :) Mye inspirasjon til frokost, middag, lunsj og alt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft :) Veit du om det er noen i Telemark? Hvor mye må du gi for et spann?

er desverre ingen meierier i nærheten av deg....da må du isåfall kjøpe av noen grossister innen matbransjen, hvis de er litt greie.....tror man må gi ca 100-120 kr for et sånn spann....:)

FIkk med meg 8cc hjem fra jobb idag:whistling:+ 5 stk av lillebroren mageer kesam:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest SlettetBruker3

Jeg pleier noen ganger å blande cottage cheese med balsamicoeddik! Og så putter jeg diverse grønnsaker oppi, som avokado, agurk, løk, tomat osv! Hvis jeg heller vil ha noe søtt, så blander jeg det med kanel, mandler og eple. Begge deler er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, er det bare jeg som synes at CC er helt forferdelig? Tok en skje rett fra boksen og syntes det var ekkelt, så prøvde med funlightsaft som mange anbefaler og etter to skjeer til ble jeg venn med doskåla! Etter et par timer gikk det over og jeg dro på trening. I en liten pause tittet jeg tilfeldigvis ut av vinduet og så rett på en diger reklameplakat for Cottage Cheese, og da var økta over for min del! :sick:

Kanskje jeg skulle prøvd dette, men hva annet hadde du i smoothien? :)

Har du prøvd med bær eller frukt på CC? Jeg liker CC med epler, valnøtter, litt sukrin og kanel, nam nam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, er det bare jeg som synes at CC er helt forferdelig? Tok en skje rett fra boksen og syntes det var ekkelt, så prøvde med funlightsaft som mange anbefaler og etter to skjeer til ble jeg venn med doskåla! Etter et par timer gikk det over og jeg dro på trening. I en liten pause tittet jeg tilfeldigvis ut av vinduet og så rett på en diger reklameplakat for Cottage Cheese, og da var økta over for min del! :sick:

Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg (bortsett fra at jeg ikke kastet opp da, men jeg syntes det var grusomt). Og som med alle andre matvarer jeg ikke liker, lot jeg bare være å spise det. Men jeg gir meg ikke så lett, så jeg prøvde det igjen en stund senere. Da valgte jeg å prøve en med smak i Sverige da jeg var veldig sulten (alt smaker mye bedre når man er sulten), og jeg fikk meg en liten ah-ha-opplevelse - det var jo ikke så ille.

Etterhvert har jeg eksperimentert meg frem, og jeg foretrekker Chakalaka (obs er gul på farge, men den skal være sånn) med ketchup og gjerne ekstra krydder (hvitløk, salt, paprika, oregano eller timian)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FannyLor

Hvor mye CC er for mye cc spør jeg?! Da jeg begynner å spise det så trigger det alle spisereaktorene i hele kroppen min, kan lett (og fort) spise 3 bokser, like every day.. ;o

A little to much maybe ? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye CC er for mye cc spør jeg?! Da jeg begynner å spise det så trigger det alle spisereaktorene i hele kroppen min, kan lett (og fort) spise 3 bokser, like every day.. ;o

A little to much maybe ? :p

For mye for hva da?

For mye kalorier? Da er det vel bare å ta frem supersimple mattekunnskaper og regne litt på det.

94 kcal per 100 gram

1 boks = 300 gram

94 x 3 = 282 kcal per boks

282 x 3 = 846 kcal for 3 bokser

For mye for magen din? Vel, det er det vel bare du som kan vite ;)

For mye for lommeboka? Det er billigere i Sverige, er det ikke?

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med bær eller frukt på CC? Jeg liker CC med epler, valnøtter, litt sukrin og kanel, nam nam:)

Vet ikke om det hjelper så mye, da CC smaken og konsistensen fortsatt vil merkes, eller? Kan jo være verdt et forsøk det også.. :)

Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg (bortsett fra at jeg ikke kastet opp da, men jeg syntes det var grusomt). Og som med alle andre matvarer jeg ikke liker, lot jeg bare være å spise det. Men jeg gir meg ikke så lett, så jeg prøvde det igjen en stund senere. Da valgte jeg å prøve en med smak i Sverige da jeg var veldig sulten (alt smaker mye bedre når man er sulten), og jeg fikk meg en liten ah-ha-opplevelse - det var jo ikke så ille.

Etterhvert har jeg eksperimentert meg frem, og jeg foretrekker Chakalaka (obs er gul på farge, men den skal være sånn) med ketchup og gjerne ekstra krydder (hvitløk, salt, paprika, oregano eller timian)...

Skal til Sverige i morgen, så kan jo prøve å kjøpe med en boks! Hva slags smak er det du tenker på? Og hva i alle dager er Chakalaka?!?! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...