Jump to content
KariKanin

Cottage Cheese.

Recommended Posts

Guest Loco

virker som om cotttage cheese rent smaker ekkelt med mindre man tilsetter noe :p Aldri prøvd dt, kommer ikke til å skje heller altså...:wub:

Fortsetter under...

Guest

Jeg prøvde cottage cheese (hytteost) for første gang denne uka, og er allerede frelst. Smaken alene var helt grei, men mer enn 100 g ren hytteost blir litt for mye av det gode. Med skinke, tomater, løk og/eller annet stas blir det imidlertid et knallmåltid.

Det forbauser meg dog at det bare er én person før meg som har nevnt skinke. Er det ingen andre som liker skinke sammen med hytteost? :eek:

Jeg prøvde cottage cheese (hytteost) for første gang denne uka, og er allerede frelst. Smaken alene var helt grei, men mer enn 100 g ren hytteost blir litt for mye av det gode. Med skinke, tomater, løk og/eller annet stas blir det imidlertid et knallmåltid.

Det forbauser meg dog at det bare er én person før meg som har nevnt skinke. Er det ingen andre som liker skinke sammen med hytteost? :eek:

Skinke og CC er nydelig, spiser det ofte jeg! :D Særlig baguetteskinke! :)

Cottage cheese spiser jeg rett fra boksen :) Skjønner ikke hva det er noen av dere her ikke liker med konsistensen? :confused: Konsistensen er jo helt fin den...?

Forøvrig er keso, svenskenes CC, ennå bedre enn den norske :thumbsup: Men de tilsetter så sjukt mye salt! Noen som har lagt merke til det? :eek:

Den svenske er griisesalt!! :p men god :D

CC med kjøttpålegg og rødløk, eller med litt syltetøy (jordbær og blåbær er digg) Eller rett ut av boksen, naturell! DIGG! :D

Flere som elsker Cottage cheese her og som spiser det til alt skjønner jeg. :D På brødskive/knekkebrød med avokado er godt, også fint å bruke i mat som skal settes inn i steikeovnen. (Bare sånn siden alt det andre man også kan bruke den til er nevnt allerede. ;) )

Annonse

Har akkurat spist min første Keso med frukt og nøtter nå - og den ER salt den svenske varianten, men med kanel og "diasukker" så ble det faktisk godt.

Tar med meg alle smarte oppskrifter herifra :)

også fint å bruke i mat som skal settes inn i steikeovnen. (Bare sånn siden alt det andre man også kan bruke den til er nevnt allerede. ;) )

Enig! Karbonadedeig, squash-strimler og cottage cheese er digg alternativ til sunn lasagne :)

CC blandet med müsli og litt bringebær-/sitron-/limeyoghurt for smakens skyld. Namnam.

Også godt med CC og litt bringebærsyltetøy på brødskiva!

Det skulle gått ann å fått kjøpt cottage cheese i større kvanta.. 1-2kg :p

det gjør det:D el hvis du stikker ned på nærmeste tine meieri, får du kjøpt 2kg spann:) Jobbber på tine, så har hatt med meg noen slike spann hjem noen ganger ;)

Annonse

det gjør det:D el hvis du stikker ned på nærmeste tine meieri, får du kjøpt 2kg spann:) Jobbber på tine, så har hatt med meg noen slike spann hjem noen ganger ;)

Tøft :) Veit du om det er noen i Telemark? Hvor mye må du gi for et spann?

Niiice, typisk at vi sikkert ikke har noe i Tromsø. Så vi har en terminal, men det er sikkert bare noe jallagreier :p

---

Ellers prøvde jeg cottage cheese i smoothien min, og det var fantastisk! Eller.. kjente kanskje ikke smaken, men da er det i hvert fall et hett tips til dere som ikke liker cottage cheese :D

skal sjekke det opp imårra, når jeg skal på jobb:)

Takker :)

Cottage cheese er elsk.. SKulle kosta litt mindre bare :p

Kunne levd på det, på det meste (da jeg var større enn jeg er nå, og hadde bedre råd) så åt jeg 4 bokser om dagen :p Eneste negative er at det blir dyrt :(

Noe sted i Oslo det går ann?? :D