Gå til innhold

Siste måltid - tråden!


Sweat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På pannekakene antar jeg?:)

50g havregryn

2 egg og 1 eggehvite

litt salt

en dæsj fun light

litt vann

kanel og kardemomme om man vil

Pleier å la røra stå og svelle i minst en times tid før jeg steiker. Blir en 4-5 mellomstore pannekaker.

Easypeasy, og veldig godt :D

Takk:P

Og sjokosausen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På pannekakene antar jeg?:)

50g havregryn

2 egg og 1 eggehvite

litt salt

en dæsj fun light

litt vann

kanel og kardemomme om man vil

Pleier å la røra stå og svelle i minst en times tid før jeg steiker. Blir en 4-5 mellomstore pannekaker.

Easypeasy, og veldig godt :D

Har du fun light i pannekakene? Den skal garantert prøves - med blåbær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette trenger du til

20 boller:

100 g smør

ca. 9 dl hvetemel

1 dl sukker

1/2 ts bakepulver

1/4 ts salt

3 1/2 dl melk

50 g gjær

1 fast, syrlig eple

rosiner

2 ss demerarasukker, (kan sløyfes)

litt kanel

1 egg til pensling

Deigen forheves i 30–40 minutter og etterheves i 20 minutter.

Stekes på 225 grader i 12–14 minutter.

Smuldre smøret i 3/4 av melet. Bland i resten av det tørre. Varm melken til 37 grader og rør ut gjæren i den. Elt deigen godt sammen. Tilsett nok mel til at deigen akkurat løsner fra bollen. Ha i bare litt mel av gangen slik at deigen ikke blir for fast.

Dekk bollen med et klede og hev deigen til dobbelt størrelse. Deigen skal stå lunt. I mellomtiden skreller du og skjærer opp eplet i småbiter. Dryss over 1 ss demerarasukker og litt kanel og bland det sammen.

Ha litt mel på bakebordet og slå ut deigen. Ha over eplebitene og rosinene og elt dem godt inn i deigen. Del deigen i to, rull hver del ut til en pølse og del den i 10 emner. Rull ut boller og legg dem på bakepapir på stekeplate.

Etterhev bollene under et klede. Pensle dem med sammenpisket egg, strø over resten av demerarasukkeret og litt kanel, og stek dem midt i ovnen. Avkjøles på rist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...