Gå til innhold

Ting du vet du burde gjøre, men som du ikke gidder


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

* Ikke utsette all kardiotrening til diettsstart fordi jeg innbiller meg at "jeg må tross alt ha et ekstra gir når hardkjøret begynner".

* Ikke ignorere det som er vondt i håp om at det forsvinner om jeg ikke erkjenner at det er der.

* Slutte å tro at alle gutter er utro duster.

* Ikke tro at jeg aldri kommer til å komme i den formen jeg ønsker.

* Ikke gå på evig diett, slutte å telle kalorier med mindre jeg "må".

* Slutte å stryke sengklær og håndklær - fordi det er litt sært.

* Slutte å være redd for karb.

* Drikke mer Pepsi Max - fordi noen gleder må man da for pokker ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du.. Is med Sjokoladesaus?! Det er jo noe av det beste i verden, hvorfor vil du bli kvitt det? :eek:

Fordi når jeg først tar en dessert bolle med det, så vekker jeg et gedigent monster og da blir det fort både 1 og 2 til..... daglig! :blush: Jeg må bare rett og slett bare kutte det ut helt.

Har du forresten prøvd med vaniljesaus i tillegg? *nam* :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kutte ut snopespising:oops:

Jeg er så avhengig at jeg får abstinenser når jeg ikke får snop

Meg uten snop:

- gretten

- humørsvingninger

- angst

- syntes veldig synd på meg selv

- :mad:

- :eek:

- :cry:

- :confused:

meg med snop:

- vann i kroppen

- kvalm

- dårlig skyldfølelse

- gravidmage

- går ikke ned i vekt

- :rofl:

Hva med å lage bedre "snop" selv? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Marie, hvor lenge har du prøvd uten snop om gangen? For etter 4-5 dager (sikkert individuelt), går det MYE lettere - og til slutt vurderer man ikke engang å kjøpe snop når man er butikken. Hilsen meg som bor ved siden av Statoil og pleide å være innom smågodtrekka deres minst (!) en gang om dagen i fjor høst.. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og ta ett og ett steg om gangen, og ikke jafs (!) over alt med en gang? (Og dertil skuffe deg selv, gang på gang..) Begynne med "okei, jeg kan få ta litt, men jeg skal bare spise halve plata, det holder for meg, jeg trenger ikke hele".. Eller bestemme deg FØR du drar på butikken at "okei, bare den lille stratosen, ikke den store som jeg pleier"? :) Og når du har klart det en stund, så gå over til neste steg i prosjekt "Bli godtefri!"? :cool:

Vet hvor hardt det kan være altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dette minner meg forøvrig om den ene av de hundre gangene jeg prøvde å slutte å røyke.. Jeg hadde klart å være røykfri i to hele dager, og syntes jeg hadde vært så SYKT flink - at jeg fortjente en premie. Hva var premien? En røykpakke. Jeg overså det faktum at det var.. sigaretter. Jeg hadde jo fortjent en premie! (Hører forøvrig med til historien at jeg ble røykfri i fjor høst - og det gikk utrolig lett, jeg tror det har å gjøre med at jeg virkelig VILLE slutte, og at jeg hadde mobilisert meg selv gjennom hele sommeren.)

Prøver ikke å virke belærende altså - men jeg tror virkelig at alle kan få til hva de enn vil, men at man også må finne sin egen strategi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet jeg burde tanne mer! Men det gidder jeg ikke alltid..

også vet jeg at jeg burde skylle tallerkenen med en gang jeg har spist (eller vinglasset når jeg er ferdig) i stedet for å la det stå en dag, så hadde det vært 10x lettere å ta oppvasken, men sjeldent jeg gidder det heller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...