Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er veldig godt inni treningen for tiden, og alt går skikkelig bra. Men på fredag reiser jeg til Dublin for å feire jul å drikke øl... :whistle: Skal være her rundt 2 uker. Jeg bare lurer på hvor mye vil dette ødelegge for styrken jeg har bygget opp i det siste? :)

Jeg har kjent at jeg begynner å bli ganske fysisk sliten etter 3 uker med treningsprogrammet PHAT. Derfor kunne det gjerne være godt med to deload uker, men problemet er at jeg null sjans til å trene i det hele tatt. Har heller ikke så veldig lyst å ta pushups på pubs i Dublin. :dry:

Tenker meg at det blir et par av disse daglig også

[ATTACH]78268[/ATTACH]

post-21037-1444091100104_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15590-hvor-mye-%C3%B8delegger-en-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis,drikk og lev livet Mr! Du har bare godt av 2 uker med fri, hvis det blir for ille får du stikke innom et gym i ny og ne:) Ikke bekymre deg over det du kan miste, tenk heller at du ikke kan miste denne muligheten til og kose deg med venner,mat og livet!

Som du sier føler du deg sliten, så da er det jo helt optimalt med 2 uker i DUblin:D Kos deg!Gjør som jeg ville gjort!

Du kan begrense inntaket av øl (hadde noen sagt det til meg, hadde jeg ledd høyt), passe på å få i deg proteiner og grønnsaker og nok søvn, så er det begrenset hvor stor skade du tar. Eller så kan du slappe litt mer av, og tenke at det tross alt bare er to uker. Med mindre du skal stille i en viktig konkurranse på nyåret eller slutte å trene for alltid over nyttår, så er to uker i det lange løp igrunn ganske lite. Kos deg på ferie, du.

Var en studie som viste bedre framgang ved å ha to uker deload mellom to blokker på 4 uker kontra å trene 10 uker i strekk. Fant ikke referansen akkurat nå da. Men uansett så skader det ingenting å ta to uker fri fra trening en eller to ganger i året.

I forhold til PHAT er man gjerne ganske sliten etter de tre første ukene og så blir det bedre i uke 4 og 5, men det er heller noe du kan ha i bakhodet til du begynner på igjen med PHAT.

Annonse

200 kcal i 0,5 l øl

986 kcal i 3 dl whiskey

599kcal i 3 dl vodka

jeg har tilfeldigvis en sixpack Tuborg Lite-øl (som i "lett" på kalorier, ikke alkohol) stående her, den er 28 cals per 100 ml. Hele sekspakningen med flasker vil altså komme på 560 kalorier. Hvis jeg bare hadde klart å stoppe der, så hadde det jo ikke vært så ille..

Hørt at hvis du drikker whiskey ødelegger du "mindre" kroppen enn å drikke øl....

Ferien din kommer å sette deg mange måneder tilbake, ikke gjør det!

Neida, personlig har jeg merka lite de gangene jeg har vært på både 1 og 2 ukers megegrisefullretardfylla når jeg kommer tilbake i gymmet. Dra på ferie med god samvittighet, ikke tell kcalorier, karbs,fett eller prots. Spis og drikk det du vill, men husk at guiness er flytende brød så drikker du nok av de, ikke regn med å spis spesielt mye ;)

Om du har lyst er det trossalt ikke noe problem å droppe innom et gym to ganger i løpet av de to ukene heller om du føler alt går til helvete uten trening og jeg tviler på en drop-in time koster all verden. Tren hele kroppen tungt med baseøvelser og vedlikehold styrken din til du kommer hjem. Det burde ikke ta deg mer enn 45 min per økt, totalt 1,5t på hele ferien noe du helt sikkert har tid til : )

Sist gang jeg var 2 uker på ferie var styrken ca lik når jeg kom tilbake, formen også.

Selv om man drikker så går det jo an å tenke litt over hva man trøkker i trynet og få i seg greit med proteiner hver dag, så er det veldig begrensa hva du klarer å ødelegge på 2 uker.

Det har seg slik at jeg er veldig godt inni treningen for tiden, og alt går skikkelig bra. Men på fredag reiser jeg til Dublin for å feire jul å drikke øl... :whistle: Skal være her rundt 2 uker. Jeg bare lurer på hvor mye vil dette ødelegge for styrken jeg har bygget opp i det siste? :)

Jeg har kjent at jeg begynner å bli ganske fysisk sliten etter 3 uker med treningsprogrammet PHAT. Derfor kunne det gjerne være godt med to deload uker, men problemet er at jeg null sjans til å trene i det hele tatt. Har heller ikke så veldig lyst å ta pushups på pubs i Dublin. :dry:

Tenker meg at det blir et par av disse daglig også

[ATTACH]78268[/ATTACH]

Med mindre du er en konkurrerende idrettsutøver, ser jeg ikke helt poenget med å freake ut rundt dette.

Men, på 2 uker kan du forvente et lite tap i styrke - som du raskt vil hente inn igjen. Får du inn en økt eller to i løpet av ferien, kan du fint opprettholde styrken.

Annonse

Ingen ulemper med en ferie i blandt!

Mange gode fordeler med en ferie:

- Du får en pause fra trening og matfokus, som innimellom kan være godt.

- Du får ha kvalitetstid sammen med reisefølget.

- Du får oppleve nye steder og kulturer.

- Du får fri fra jobb (regner jeg med :p).

- Du får fri fra Fitnessbloggen, og kanskje sakte men sikkert, få sjela di tilbake.

- Du får prøve ut ny og god mat.

Fear not! Vacation is here to save the day!

Tror det var Børge fagerli som sa det.

"Det er ikke hva du gjør mellom jul og nyttår som har noe å si, men hva du gjør mellom nyttår og jula"

Ser " problemet" derom du skal i konkurranse. Men ellers så må noen lære å tenke på at alt ikke trenger å være optimalt hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...