Jump to content

ktpearie

Members
  • Content Count

    58
  • Joined

  • Last visited

  1. Takker for svar folkens. Tar gjerne med en fiskestang, så får vi litt tilskudd med det naturen har å by på.
  2. Jeg skal neste uke på en rundt 10-dagers fjellvandring rundt Lysefjorden. Jeg lurte på om noen har noen tips til hvilke typer mat jeg kan ta med. Med tanke på holdbarhet, vekt, protein og tilbereding. Vi kommer mest sannsynlig til å ha med en kjele og en primus, bortsett i fra dette har vi lite utstyr med. Til nå har jeg tenkt å ha med hjemmelaget beef jerky, nøtteblanding, proteinpulver og ris. Noen som har noen andre forslag?
  3. Skal gå til innkjøp av en kompresjonstrøye til å matche tightsen min Har sett litt rundt om kring, og den mest aktuelle for meg er en av UnderArmour sine. Spørsmålet mitt er bare hvorfor er det så ekstremt stor prisforskjell på de forskjellige kompresjonsproduktene på markedet? 2XU ligger opp mot 1000-lappen, Under Armour rundt 500 mens man kan finne Nike og andre produkter til 2-300 kroner.
  4. Takker for svar. Regner med at en av benkpressene skal byttes ut med militærpress? Edit: Er ikke veldig sterk for øyeblikket. 50kg militærpress, 130kg markløft, 75kg benkpress, 90kg knebøy er det jeg trener med.
  5. Er 20 år, 178 cm og veier rundt 80kg. Jeg spiller rugby og prøver å sette opp et program egnet til det. Har trent styrke i rundt 2 år. Tenker å kjøre: Rygg&Bein + Markløft, roing, knebøy + noen assist Bryst&Skuldre - Benkpress, militærpress + noen assist Eksplosiv trening - power cleans, snatch, push press samt kroppsøvelser. Hvordan ser dette ut? Tenker jeg får kjørt hver muskler to dager i uken. I tillegg til dette har jeg rugbytrening 2 dager i uken.
  6. Jeg spilte på Trollbane hvor AB og WSG queue var oppe på halvannen time. Mye av livet mitt ble fortapt i håp om å få rank 14. Kom kun opp til 12 eller noe... Still.. no regrets!
  7. Hei. Jeg begynte nylig i ny jobb som kassemedarbeider. Under lengre arbeidsdager og kasseopphold får jeg veldig vondt i ryggen, nærmest som følelsen under siste rep på siste sett med nedtrekk. Kjennes ut som muskelen ligger i spenn. Jeg blir nesten avhengig av å knekke ryggen fordi det gir en 5 minutter med mindre smerte, ellers prøver jeg å mindre trykket på ryggen ved å lene meg fremover hver gang det er ingen kunder i kassen. Jeg har hatt dette problemet tidligere i mine andre jobber som besto av mye samme arbeid, samt mye ståendearbeid. Har en teori om at jeg går og sitter så mye med strak rygg for bedre postur i kassen at dette kan slite på musklaturen og bygger opp en bedre ryggholdning. Men burde ikke dette gå over etterhvert, og ikke følge meg over 4 år?
  8. Vi spiser kalkun, det er tradisjon hos oss. Til mitt forsvar serveres den med brun saus og waldorfsalat. Riskrem til dessert(Ikke av cottage cheese og funlight, men den originale versjonen ) I romjula blir det somregel pinnekjøtt og skinkesteik.
  9. Nå er status på sporingssiden at pakken min er sendt tilbake til avsender. Hva i alle dager er det som skjer?
  10. Jeg lurer på hvilken treningsfrekvens som er optimal. Er det helt idiotisk å kjøre kun en dag i uka per muskelgruppe, og jeg bør heller få inn flere dager hvor jeg aktiverer musklene for å oppnå beste resultater? Ønsker å kjøre 531. Det virker som et program som passer fint til meg, men blir kritisert for treningsfrekvensen per muskelgruppe.
  11. Lurer på om jeg i det hele tatt får pakken min. Ekstremt mye tull med DHL... Får beskjed om at pakken har vært på døren, men ingen tegn til dette. Deretter lover de å levere neste dag, samt ringe i forkant. Ingen levering. Deretter lover de at de skal levere 2 dager senere, men da skulle jeg dra til Stavanger. De endret adressen til Stavanger, og den skulle bli fortløpende. For et par timer siden ble den prøvd levert... i Bergen.. Har bestilt Garlic Nuggets, Freeze-dried jordbær, tørka cranberries og noe walden farms snadder!
  12. Olivenolje er heller ikke særlig bra å steke i, tåler ikke høye temperaturer. Gå for smør eller kokosolje.
  13. De selger 1 cal spray på Meny her jeg bor i hvert fall. Men personlig tror jeg at det ikke spiller virkelig stor rolle på dietten din dersom du steker i en spiseskje kokosolje eller smør, du må huske at det er små mengder av fettet som trekker inn i kjøttet. 1 cal spray er etter det jeg husker kun rapsolje blandet med en lang liste av forskjellige kjemikaljer.
  14. Det beste fettet å steke i kokosolje. Tåler veldig høy temperatur. Smør er også et godt alternativ, spesielt hvis du klarner det først.
  15. Prøv å lage fiskekaker av seiblokk? Tåler veldig mye krydder før det blir "for mye", og fiskesmaken blir godt skjult.
×
×
  • Create New...