Jump to content

auk89

Members
  • Content Count

    661
  • Joined

  • Last visited

About auk89

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Smolov jr funker som bare det om målet er å øke i bøy, men skal sies at man bør ha god kontroll på teknikken før man starter på noe sånt. Det blir såpass mye at man ikke får fokusert noe spesielt på markløft i den 3 ukers perioden. Har man et treningsgrunnlag som er langt under der det skal være, så er det kanskje ikke det beste programmet, men man kan evt bare kutte noen sett hver dag. VIktig at man passer på restitusjon og kosthold i denne perioden. Gun på med smolov jr, og ikke hør på alle folka som sier det ikke er et bra program.
  2. Med en 8ende plass på svømmeøvelsen tror jeg Froning blir uslålig iår og. Ser for meg at Scott Panchick går av med andreplassen
  3. Klokov er så jævlig rå! Ilya Ilin er nok hakket sykere, her vinner han senior VM som 17 åring med 216kg i støt
  4. Den som løfter mest er sterkest. Det er fakta
  5. Crossfit er en magisk treningsform. Ja, noen løfter med dårlig teknikk, men det gjør folk overalt. Crossfit gjør interessen for trening høyere, som er utelukkende positivt i en verden hvor alt for mange er feite latsabber. Syns det er sinnsykt mange som hater på crossfit helt uten grunn, og de fleste som gjør det blir jo knust av crossfittere på alt mulig.
  6. auk89

    Hvor lenge...

    1,5time - 3timer sånn ca 5 ganger i uka + restitusjonsøkter de fleste andre dager
  7. Når man selv veit man aldri har brukt noe, er jo det at folk mener man gjør det et kompliment. De sier jo egentlig at de ikke tror du kunne klart det du har oppnåd uten hjelpemidler Hvertfall sånn jeg ser på det, men har også noen kompiser som blir jævlig fornærma. Ser ikke helt grunnen til å bruke energi på å bli irritert, da folk tror det de tror uansett
  8. Okklusjonstrening har visst seg å være en effektiv måte å trener hypertrofi på (altså størrelse), men har lite overføringsverdi til økt styrke. Selv har jeg lite erfaring med det, men har snakket med mange som bruker det/har troa på det. Å avslutte en økt med en okklusjonsøvelse er nok bra, men vil ikke anbefale å bare bruke denne metoden. Er noen studier på dette på pubmed hvis du har peiling på det.
  9. Shit, skjer med at jeg ikke har sett det gymmet der før?! Så latterlig bra ut! Er det generelt gratis prøvetime der, eller må man ha PT/være medlem?
  10. Sjansen for å ryke biceps under markløft når man er naturlig er minimal, og vil være høyere men også veldig lav hvis man ikke er naturlig. Så ikke vits å være redd, bare å huske at armene skal være rette
  11. auk89

    KIPPING

    Sånn som jeg ser det er kipping en måte å få bedre tider på, og være en bedre crossfit utøver. Det er nok ikke en like bra øvelse for å bygge styrke og størrelse, men eksplosiv er den ihvertfall. Er jo en grunn til at de trener både stricte pull ups, og med kipping
  12. auk89

    Lol, Crossfit

    Powerclean er å kaste vekten rett opp uten å gå ned i en dyp frontbøy, mens full clean da er å sette seg "under stanga" i en dyp frontbøy. Blir ikke på noen som helst måte som en kvartbøy De makser i appolons axle, og da bruker man den vendinga man trenger for å få det opp. Vil ikke si det de driver med er så sinnsykt skadelig som alle skal ha det til heller. Det mest optimale hadde nok vært å tatt litt lettere et par økter for å øve inn teknikk før man evt sjekka maksen. Men når det er egen strongman dag så er det jo ganske logisk å gå all out Er for mange som er så sinnsykt opptatt av å løfte akkurat på "riktig" måte i alt mulig, og "treffe" den riktige muskelen uten at de øker betraktlig (sier ikke at de i denne tråden er sånn, da jeg ikke har peilign på hvordan de er)
  13. auk89

    Lol, Crossfit

    En axle clean er bare det å vende en appolons, fins mange måter å vende ting på og alle er sine egne navn (powerclean, full clean, continental clean feks) Det folk ikke skjønner er jo at det i den første videoen er første gangen noen av disse crossfitterne prøver en appolons stang. Er ikke sånn at folka kommer inn å har perfekt teknikk første gang de tester. Irriterer meg bare når folk som aldri har testa noe av det som de ser (sikkert noen her som har gjort det), også flamer de det som de er eksperter ut av denne verden. Grunnen til at man vender mer med en skikkelig sitt vending hvis man er bra vektløfter er at grepet er bedre på de tynne stengene, og det er lettere å få stanga høyt nok til å komme seg under å knebøye opp stanga. En appolons roterer med vektskivene (mens vektskivene roterer uavhengig av stanga i en vanlig olympiastang), som gjør det vanskeligere å legge den opp til en frontbøy i tillegg til at tykkelsen også gjør det værre å legge den i en frontbøy
  14. auk89

    Lol, Crossfit

    Grunnen til dette er at stangen er 50mm tykk (samme som der man setter på vektene på en vanlig olympiastang. Grunnet dette Har du ikke grepet til å slenge den rett opp. Man bruke mixed grip å vende den rett opp, men det er mye lettere å gjøre dette via magen når vektene starter å bli tyngre. Jeg har feks 130kg i styrkvending med vanlig stang, og er god for 160+ i appolons vending. Personen på den filmen der suger ganske hardt på vendinga
  15. auk89

    Lol, Crossfit

    På grunn av at det er en appolons stang, og det er sånn det gjøres De kunne jo hatt bedre teknikk i vendinga, men er første gangen de gjør det. Syns ikke den videoen er så jævla bad jeg ass. Er første gang de tester axle clean and jerks, og da er jo ikke akkurat teknikken helt maks. Men når det er sagt, så er det alt for mange crossfittere som har tatt inn denne sporten som en religion og tror dette er den ene riktige måten å trene på. Sier seg selv at å kjøre en WOD hver dag ikke er den beste måten å trene på, med tanke på at det er så lite indivualisert som mulig. Alle de beste crossfitterne trener jo spesifikt mot the games, og trener som en idrettsutøver. Og seff blir teknikken dårligere innen crossfit da de vektene de løfter så og si alltid er et stykke unna maksen sin. Da løfter man på den måten man løfter raskest for å vinne, men kan jo være de løfter bedre på trening. Blir litt teit når folk sitter på internett å disser ivei om teknikk og alt mulig når de ikke kan nok om de forskjellige tinga de snakker om Når det er sagt så er det som ble linka fra crossfit.com helt retarded da, så er ikke noen crossfit frelst kar selv
×
×
  • Create New...