Gå til innhold

Tror du på healing?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare vært vitne til en healing.

Vi hadde besøk på ungdomsskolen av noen troende. De ville gjerne demonstrere hva de kunne og spurte om det var noen frivillige i klassen som ville bli healet i friminuttet. En av guttene tok opp hånden. Han hadde slitt veldig med kneet siden han var håndballspiller. Da alle var gått ut satte de i gang med håndspåleggelse og hele pakka.

To uker senere brøt kneet sammen og han måtte operere.

Jeg tror ikke på slike ting. Jeg tror det er like tilfeldig at du ble bedre som at du plutselig ble verre igjen.. Men det er min mening.

Annonse

Slike førstehåndsberetninger er umulig for andre i ettertid å bedømme, men det er ikke noe som tyder på at en annen passasjer har lukket øynene skulle føre til helbredelse for deg. Tilfeldigheter skjer, og kausjon/korrelasjon er viktig. Det øyeblikket man setter sin lit til helbredelse først, så har man avfeid alle andre mer sannsynlige muligheter automatisk.

Jepp, jeg tror både på healing og på alternative måter å behandle pasienter på. Jeg tror også på det overnaturlige, spår i tarot og driver automatskrift. Erkeengelen Raphael har "sagt" til ett medium at jeg har sterke healingevner. Vi er alle medfødte med evner til å heale, men ikke alle er like sterke til healing eller greier å bringe fram kraften.

Jeg kan ikke heale, men jeg kan frembringe kraften som sliter meg ut, noe som ikke er korrekt bruk av evnen ;) Enkelte har også sagt til meg at det prikker når jeg tar i dem, eller at de blir veldig varme når jeg er i nærheten.

Men for å svare på tråden.

Nei jeg tror ikke på healing, men jeg tror på placebo og menneskets fantastiske evne til å se det de vill se og huske det de vill huske.

Min gamle foreleser fra statsvitenskap liker å sjokkere ca en gang i året med bastante uttalelser. En gang var det hans forskningsartikkel om at akupunktur kun var placeboeffekt og bortkastet tid. Såfremt at man ikke lever med en eller annen form for alvorlig sykdom som vil kreve livet ditt uten behandling ser jeg ikke problemet med litt placebo. Om noen blir bedre av healing eller akupunktur, urter eller hva som helst er dette tross alt bedre enn å ikke bli bedre, selv om det er placebo. Tror forresten på akupunktur også :D

OG paracet altså. Vi er ikke helt hippie her i gården.

Annonse

Så fint at du er blitt bra etter så mange år!

Som svar på spm;

Nei jeg tror ikke på healing.

Det sagt så tror jeg at man kan lure seg selv til å tro på hva som helst.. Mye sitter i hodet! Jeg har et par( p)syke venninner som selvfølgelig aldri klarer noen ting eller aldri kommer til å bli friske fordi de er så negativt innstilte i utgangspunktet, virker ikke som de vil bli bedre engang~da har jeg bare lyst å tuppe dem i ræva og be dem skjerpe seg.

Jeg tror man kommer langt med positivitet, to pulsslag i året og evne til ikke å nødvendigvis krisemaksimere alt.

ser jeg ikke problemet med litt placebo.

hm. Er du av samme mening når det kommer til hardgainers og overvektige som kjøper ubrukelige kostilskudd som ikke har noe større effekt enn placebo ?

For meg er det i begge tilfeller svindling av mennesker som er desperate på å endre livet/helsen sin.

Hvorfor er det ingen med amputasjoner som blir healet? Fordi det er målbart.

Overtro er menneskehetens største fiende. Ikke bare står den i veien for faktisk kunnskap, den kan også drepe oss.

Vi lever i en farlig verden når også mennesker som har alle muligheter til å erverve seg kunnskap likevel gjør seg selv til fornuftens fiende.

Nei, det er juks og fanteri med naive personer. Men hvis man psykisk tror det virker og man blir "frisk" så er det vel ok, selv om jeg synes det er helt komplett idiotisk.

Samme med ting som spøker osv ... hører x antall overbevisende historier om ting som blir sett og hørt -ofte-, men finnes det reell evidens for det? Nei. Må være vanskelig å filme slikt når det skjer så ofte.

Jeg ville skilt mellom det å ønske at noe virker med det at man tror det virker. Når man ønsker noe så sier man egentlig at man vil at noe skal skje, men at det er stor sjanse for at det ikke gjør det. Når man begynner å tro, så sier man at ting skal skje, selv om alle andre vet at det er stor sjanse for at det ikke gjør det.

Når noen sier de tror noe, så blir det ikke mer "sant" uansett hvor mye de ønsker det. See? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...