Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en smaksprøve på MyoProtein nå, nydelig smak hvis den blandes med skummamelk!, prøvde med vann også men ble ikke overbevist da. Fikk strawberry og mocca, begge var like bra smaksmessig men fikk en anelse om at moccaen ikke akkurat hjelper på odøren når den skal forlate kroppen igjen!?! :eek:

Liker at den består av 50/50 Myse og Kasein, vet dere om noen andre som har lik sammensetning som det er verdt å prøve?? Ellers blir det MyoProtein på meg (strawberry)! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk strawberry og mocca, begge var like bra smaksmessig men fikk en anelse om at moccaen ikke akkurat hjelper på odøren når den skal forlate kroppen igjen!?!

Er det og ein problemstilling?:rofl:

Eg synest at proteinpulver generelt smakar dårleg med vatn. I mine auge er det vinn vinn å få i meg ein halvliter mjølk samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat en smaksprøve på MyoProtein nå, nydelig smak hvis den blandes med skummamelk!, prøvde med vann også men ble ikke overbevist da. Fikk strawberry og mocca, begge var like bra smaksmessig men fikk en anelse om at moccaen ikke akkurat hjelper på odøren når den skal forlate kroppen igjen!?! :eek:

Liker at den består av 50/50 Myse og Kasein, vet dere om noen andre som har lik sammensetning som det er verdt å prøve?? Ellers blir det MyoProtein på meg (strawberry)! :thumbsup:

Tech Nutrition sin Prozyme er også 50/50 kasein/myse. Jeg elska sjokoladesmaken til å begynne med, men kan ikke fordra den nå lenger. Samboeren min elsker den fremdeles, og siden mange andre også anbefaler den er det sikkert ikke dumt å teste den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal velge ETT proteintilskudd, hvilket er best? Trenger man BCAA og kreatin i tillegg? :)

BCAA har du bruk for ved trening i fasteperioden. BCAA finnes ellers i proteinpulver.

Kreatin er ikkje nødvendig på same måte som protein. Det er eit produkt som gjev betre framgang både i styrke og muskelvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Da skal jeg kjøpe proteinpulver og kreatin :) faster ikke, så da kan jeg droppe BCAA?

Stemmer, BCAA finnes i proteinpulver og protein generelt. Får du i deg nok protein så får du samtidig i deg nok BCAA.

Om det er ein prioriteringssak så prioriter protein over kreatin. I artikkelen eg lenka til står det meste om kreatin.

Du kan sjå på protein som drivstoffet (blant anna) til kroppen og kreatin som ein booster. Du kjem ingen vei med kun kreatin, men kun protein går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, BCAA finnes i proteinpulver og protein generelt. Får du i deg nok protein så får du samtidig i deg nok BCAA.

Om det er ein prioriteringssak så prioriter protein over kreatin. I artikkelen eg lenka til står det meste om kreatin.

Du kan sjå på protein som drivstoffet (blant anna) til kroppen og kreatin som ein booster. Du kjem ingen vei med kun kreatin, men kun protein går greit.

Ah, da skjønner jeg! Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

_mellanrum.gif

Protein > Blandet Protein

Whey-80

597-027_1.jpg

Oog denne, i cookies and cream. Uten tvil det beste jeg har smakt. Anbefales veldig

:)

Fikk denne i posten forrige uke. Syns den smakte godt, men ON Gold Standard Whey sin Cookies and Cream var nok et hakk bedre. Denne her var dog veldig billig og ellers helt fin hvis man er ute etter er billig pulver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom alle kroppens ulike bestanddeler er satt sammen av ulike typer protein, er det ikke helt tilfeldig hva slags type protein vi bør få i oss. Det viktige er naturlig nok å få i seg protein som har høy biologisk nytteverdi. Denne bestemmes ut i fra innholdet av essensielle aminosyrer. For å oppnå maksimal biologiske verdi på 100%, er det viktig at alle de 8 essensielle aminosyrene er med i riktig forhold. Er dette kriteriet oppfylt vil kroppen kunne nyttegjøre 100% av den tilførte protein- mengdene til oppbygging av kroppsprotein. Cellene vi ønsker å vedlikeholde/bygge opp er animalske. Derfor er det slik at protein med animalske opphav, vil ha høyest biologisk nytteverdi for oss. Eksempler på slike protein- kilder er melkeprodukter, egg, kjøtt og fisk. Med en spesifikk kombinasjon av melke- og eggproteiner kan man oppnå spesielt høye verdier.

Og hvordan finner man ut hva slags type protein man har behov for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag mottat prøvesmak på MyoProtein med mocca. Bare et ord som beskriver smaken; "rimelig fantastisk".. makan til god smak hadde jeg ikke forventa :) Blir ikke vanskelig å velge pulver neste gang :)

Fikk også prøve på den her om dagen. WOW, den er faktisk god! Smaker blanding mellom sjokomelk og smeltet is/milkshake :D Nå må jeg teste ut Norkost sine med sjoko og vanilje, og så er det proteinshopping. Fantastisk!

Og herlighet for en hyggelig og rask service av de karene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...