Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Hørtes ikke feil ut det nei! Har bare brukt vann jeg da, men kan tenke meg at det blir enda bedre med melk:D Har prøvd mye forskjellig, men har aldri gledet meg til en shake før :rofl: Har du prøvd noen av de andre smakene forresten? Har vurdert flere ganger, men ender alltid opp med å safe'n.. Har dog hørt at sjokolade skal være ganske god også..

Jeg klarer ikke proteinshakene med vann jeg, men nå skal jeg prøve 100% whey protein i bringebær smak som er egnet til å blande i vann. hadde vært så mye enklere å greiere å bare bruke vann. bare ta med meg på treninga å ta den rett etter treninga på studioet :) Jeg har ikke prøvd noen av de andre smakene, er ikke så glad i det søte og slikt, men kunne tenkt meg å prøvd den milk chocolate smaken. Bøtta mi er snart tom så da er det ned på gymgrossisten å velge pulver igjen.hehe. Det er så greit å safen sparer penger osv. Men alltid spennende å smake nytt. Mener det skal finnes smaksprøver på noen merker, det studioet der jeg egentlig kommer fra hadde smaksprøver på proteinpulver vet jeg og ga det ut til kundene først så de skulle finne ut hva de likte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men her er det snakk om innhold av laktose i proteinpulver. Dersom man da pryler på med wheykonsentrat, så vil man ofte få i seg meir laktose enn det som er ønskelig. Spør gjerne eit menneske med laktoseintoleranse om det. Du vil trolig høre kjekke historier om dårlige mager osv.

Til info: http://www.leehayward.com/whey_protein_isolate.htm (jeg har ikke sjekket kvaliteten på artikkelen, men det *så ut* som om den kunne dekke det skikkelig)

Sjekk innholdsfortegnelsen og tenkt på at denne altid står i fallende orden, ser du isolatet først og så konsentratet og er det i tillegg fordøyelsesenzymer mer i blandingen da vil det ofte være få laktoseproblemer.

Tusen takk for mange innspill, det gjorde meg mye klokere :D (det siste var en løgn). Det at jeg blir SKIKKELIG dårlig av laktose var kanskje å ta litt hard i. Jeg tåler f.eks. cottage cheese, og det er det jo litt laktose i (mener det er 3-4%?). Har bestemt meg for å prøve en blanding (da denne var billig og brukerne skrøt av smaken), og det er jo ikke farlig hvis jeg ikke tåler den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke proteinshakene med vann jeg, men nå skal jeg prøve 100% whey protein i bringebær smak som er egnet til å blande i vann. hadde vært så mye enklere å greiere å bare bruke vann. bare ta med meg på treninga å ta den rett etter treninga på studioet :) Jeg har ikke prøvd noen av de andre smakene, er ikke så glad i det søte og slikt, men kunne tenkt meg å prøvd den milk chocolate smaken. Bøtta mi er snart tom så da er det ned på gymgrossisten å velge pulver igjen.hehe. Det er så greit å safen sparer penger osv. Men alltid spennende å smake nytt. Mener det skal finnes smaksprøver på noen merker, det studioet der jeg egentlig kommer fra hadde smaksprøver på proteinpulver vet jeg og ga det ut til kundene først så de skulle finne ut hva de likte :)

Har nok sikkert noe med at jeg alltid har drukket protein med vann, så lærte meg å like det sånn. Må vel nesten innrømme at jeg ikke syns det var så godt i begynnelsen, nå har jeg faktisk blitt vant til det :) Milk chocolate har jeg vurdert ett par ganger selv, så om du tester før meg - skrik ut;) Vet whey tech har smaksprøver i hvert fall, fikk en av hver av coachen sist, usikker på hvordan det er med de andre. Men ja, hadde aboslutt vært en fordel! Har gått på en bommert eller to når det gjelder protein før... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok sikkert noe med at jeg alltid har drukket protein med vann, så lærte meg å like det sånn. Må vel nesten innrømme at jeg ikke syns det var så godt i begynnelsen, nå har jeg faktisk blitt vant til det :) Milk chocolate jeg har vurdert ett par ganger selv, så om du tester før meg - skrik ut;) Vet whey tech har smaksprøver i hvert fall, fikk en av hver av coachen sist, usikker på hvordan det er med de andre. Men ja, hadde aboslutt vært en fordel! Har gått på en bommert eller to når det gjelder protein før... :meh:

Det er *mye*, og spesielt myse, som smaker verre enn rompe når det blandes i vann. Nå må det legges til at jeg aldri faktisk har smakt rompe, men jeg er helt sikker på at min mening er verre enn det faktisk smaker, så det sier litt om de fleste proteinpulvere. ;)

Det jeg har lært er to ting:

1. Proteinpulver i vann smaker mye bedre om man bruker maks halvparten mengde vann som man ville brukt melk. I mitt mysepulver bruker jeg litt under en cl der det står minst 1,5dl "vann, melk eller juice (!!! seriøst??? :confused:)". Da er det tålelig. Det er enda mer tålelig om jeg går enda nærmere en halv dl. Det samme gjør jeg med kasein, men der bruker jeg ikke fullt så lite. Ca 1dl i stedet for 1,5.

2. Kasein smaker mye bedre i vann enn myse. Litt av grunnen er at kasein er mye fyldigere, og med passe vann smaker det nesten som mye+skummetmelk, men ikke like søtt.

Selv om jeg har vært misfornøyd med kundeservice'n til Optimum og jeg *IKKE* anbefaler proteinbutikken siden pulveret jeg fikk derfra sist var eksponert for luft og dermed FUKTIG, så anbefaler jeg sjokolade-kaseinet deres. Min 75g-shake er:

* 1 scoop med mysepuler (sjokolade)

* 1,5 scoop med kasein (sjokolade)

* 0,5 scoop med kasein (vanilje)

5dl vann. Totalt 75g protein :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er *mye*, og spesielt myse, som smaker verre enn rompe når det blandes i vann. Nå må det legges til at jeg aldri faktisk har smakt rompe, men jeg er helt sikker på at min mening er verre enn det faktisk smaker, så det sier litt om de fleste proteinpulvere. ;)

Det jeg har lært er to ting:

1. Proteinpulver i vann smaker mye bedre om man bruker maks halvparten mengde vann som man ville brukt melk. I mitt mysepulver bruker jeg litt under en cl der det står minst 1,5dl "vann, melk eller juice (!!! seriøst??? :confused:)". Da er det tålelig. Det er enda mer tålelig om jeg går enda nærmere en halv dl. Det samme gjør jeg med kasein, men der bruker jeg ikke fullt så lite. Ca 1dl i stedet for 1,5.

2. Kasein smaker mye bedre i vann enn myse. Litt av grunnen er at kasein er mye fyldigere, og med passe vann smaker det nesten som mye+skummetmelk, men ikke like søtt.

Selv om jeg har vært misfornøyd med kundeservice'n til Optimum og jeg *IKKE* anbefaler proteinbutikken siden pulveret jeg fikk derfra sist var eksponert for luft og dermed FUKTIG, så anbefaler jeg sjokolade-kaseinet deres. Min 75g-shake er:

* 1 scoop med mysepuler (sjokolade)

* 1,5 scoop med kasein (sjokolade)

* 0,5 scoop med kasein (vanilje)

5dl vann. Totalt 75g protein :D

Takk for tips :) Juice?! Den var ny ja:p

Den største bommerten jeg har gjort må være isolate proteinet fra ultimate nutrition. DET klarte jeg faktisk ikke å få i meg en gang når jeg blandet det ut med vann. Og smart som jeg var kjøpte jeg ikke bare en dunk, men TO - sjokolade og vanilje. Står pent i hylla enda for å si det sånn...:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nok sikkert noe med at jeg alltid har drukket protein med vann, så lærte meg å like det sånn. Må vel nesten innrømme at jeg ikke syns det var så godt i begynnelsen, nå har jeg faktisk blitt vant til det :) Milk chocolate jeg har vurdert ett par ganger selv, så om du tester før meg - skrik ut;) Vet whey tech har smaksprøver i hvert fall, fikk en av hver av coachen sist, usikker på hvordan det er med de andre. Men ja, hadde aboslutt vært en fordel! Har gått på en bommert eller to når det gjelder protein før... :meh:

Jeg drakk protein med vann før litt men klarte ikke, bare brakk meg. Men er vell som sagt en vanesak. Kommer til å kjøpe den i januar en gang :) Har gått med noen tusen til protein pulver jeg ikke liker ja :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat mottatt Prozyme, men jeg klarer ikke bli klok på hvordan det skal brukes/hvor mye jeg skal ha/antall ganger i løpet av dagen ? ? Jeg trener styrke 2-3 ganger i uken (frivekter) og veier 65 kg . Har forstått det sånn at jeg skal ha 2 gram Prozyme .pr kg kroppsvekt. Men skal det taes til hvert måltid, to ganger om dagen , etter trening ? Hjeeeeelp :0)))))

Det kommer jo an på om du får i deg tilstrekkelig med kjøtt/meieri (protein) fra før av?=) om du ønsker kun å bruke det som en rask tilgang på protein etter trening kan du ta 30-40 gram prozyme (ca 3 eller 4 måleskjeer som følger med) dette tilsvarer 25-35 gram med protein som du kan ta med i dagsbehovet ditt:) Det er ingen fasit hvor mange ganger i løpet av dagen du skal ha det, om du spiser lite protein til kvelden kan du jo ta en liten shake da også da prozyme har en bra fordeling mellom myse/kasein som vil være gunstig for natta:) Men kort og greit: Ta 4 måleskjeer som tilsvarer 40 gram (35 gram protein) 150 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal holde kaloriene nede ved å droppe melk, så er det beste jeg har funnet Optimum Nutrition med sjokolade. Bruk ca 2/3 av væskemengden om du bruker vann, så smaker det helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle begynne med proteinpulver. Noen anbefalinger til en gutt på 17 år, med 78 kilo på 183 cm? Trent med vekter i 4 måneder nå, så jeg er fortsatt på nybegynnerstadiet når det gjelder ren styrketrening.

Når det gjelder smak kan jeg anbefale deg 100% whey fra stacker 2 i smaken chocolate royal :) du får kjøpt den på gymgrossisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...