Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Den står også på benken min, 2 ganger daglig, namm! ;) Bruker 200ml skumma melk og 1 scoop per shake 2 ganger daglig, 3 viss jeg har trent, alltid like god :)

Hørtes ikke feil ut det nei! Har bare brukt vann jeg da, men kan tenke meg at det blir enda bedre med melk:D Har prøvd mye forskjellig, men har aldri gledet meg til en shake før :rofl: Har du prøvd noen av de andre smakene forresten? Har vurdert flere ganger, men ender alltid opp med å safe'n.. Har dog hørt at sjokolade skal være ganske god også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det pulveret der er et mysekonsentrat, det er ikke egnet om man vil styre unna laktose og du sier du blir skikkelig dårlig av laktose, se heller etter et myseisolat eller noe annet med lite laktose

Hva med en blanding av mysekonsentrat og isolat da? Vet du hvordan det er med laktose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: http://www.leehayward.com/whey_protein_isolate.htm (jeg har ikke sjekket kvaliteten på artikkelen, men det *så ut* som om den kunne dekke det skikkelig)

Ja, men her er det snakk om innhold av laktose i proteinpulver. Dersom man da pryler på med wheykonsentrat, så vil man ofte få i seg meir laktose enn det som er ønskelig. Spør gjerne eit menneske med laktoseintoleranse om det. Du vil trolig høre kjekke historier om dårlige mager osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men her er det snakk om innhold av laktose i proteinpulver. Dersom man da pryler på med wheykonsentrat, så vil man ofte få i seg meir laktose enn det som er ønskelig. Spør gjerne eit menneske med laktoseintoleranse om det. Du vil trolig høre kjekke historier om dårlige mager osv.

Joda, men hvor konsentrerte de og hvor mye "annet tjafs" som er fjernet og hvordan er viktig for å forstå hvorfor det kan være mer i det ene enn det andre. Mange aner ikke hva forskjellen på konsentrat og isolat er, så derfor lenken.

Ellers vet jeg om laktoseintollerante som har fungert fint på konsentrat, men som har bodd på toalett etter isolat - og selvsagt motsatt. Det var jeg som opprinnelig lenket til det pulveret som sto at var trygt for laktoseintolerante, og siden jeg har sett begge sider tok jeg det som en sannhet som enkelt kunne avsløres og anmeldes om den var usann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en blanding av mysekonsentrat og isolat da? Vet du hvordan det er med laktose?

Sjekk innholdsfortegnelsen og tenkt på at denne altid står i fallende orden, ser du isolatet først og så konsentratet og er det i tillegg fordøyelsesenzymer mer i blandingen da vil det ofte være få laktoseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...