Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

etter bruk av masse forskjellige protein pulver har jeg kommet fram til at jeg skjeldent vil kjøpe noe annet enn Whey 80 fra gymgrossisten.. Den er så mye billigere enn de andre, og smaker greit!

Har liten tru på at "whey isolate" er noe spes bedre enn vanlig whey. Er minimal forskjell av fett og carbs uansett. Og leste ett sted at vanlig whey var bedre for kroppen enn isolat, pga når de lager isolat så fjerner de noen av de sunne antistoffene som er naturlig i whey proteinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en boks med prottispulver og det var whey tech sjokolade. Valgte den av samme grunn som deg, fordi jeg fikk kjøpt den på butikken :p senere har jeg ikke giddet å supplementert med protein, men for meg gikk det helt greit ned. Smakte hverken godt eller dårlig, bare helt greit. Hvis jeg var sulten og hadde lyst til å lage mat så lagde jeg en shake og hadde havregryn oppi, likte smaken og konsistensen på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en boks med prottispulver og det var whey tech sjokolade. Valgte den av samme grunn som deg, fordi jeg fikk kjøpt den på butikken :p senere har jeg ikke giddet å supplementert med protein, men for meg gikk det helt greit ned. Smakte hverken godt eller dårlig, bare helt greit. Hvis jeg var sulten og hadde lyst til å lage mat så lagde jeg en shake og hadde havregryn oppi, likte smaken og konsistensen på det :)

Koster vel 350 kroner eller noe, så du har ikke kastet bort all verden om du ikke liker det. Definitivt best med melk, men det er vel de fleste.

I see. Kanskje jeg kan bruke det i havregrøten hvis ikke jeg liker det, så er det ikke ståendes i hvert fall :) Og nei, prisen er ikke helt gal, så gjør ikke så mye :) Evt er det kanskje noen andre som vil ha det hvis jeg ikke vil ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått og smakt på dette pulveret som jeg bestilte fra iherb. Jeg synes det smakte godt, jeg :)

Nå blander jeg jo aldri pulver i shake, så kan være derfor min erfaring er annerledes enn andres. Fikk litt hetta av det, etter jeg prøvde et som virkelig smakte ille. Blander det heller til sørpe (type pålegg).

Men tommel opp for pulveret! 140kr for 810g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått og smakt på dette pulveret som jeg bestilte fra iherb. Jeg synes det smakte godt, jeg :)

Nå blander jeg jo aldri pulver i shake, så kan være derfor min erfaring er annerledes enn andres. Fikk litt hetta av det, etter jeg prøvde et som virkelig smakte ille. Blander det heller til sørpe (type pålegg).

Men tommel opp for pulveret! 140kr for 810g.

Prisen var jo overkommelig da, uansett hva det smaker. Men det som irriterer meg fra amerikanske nettsider er at de oppgir proteininnhold i "grams per serving", men aldri hva det er pr 100gram. (altså prosent, jeg bruker jo ikke nødvendigvis samme "serving" som dem). Hva står det på selve boksen pr 100 gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisen var jo overkommelig da, uansett hva det smaker. Men det som irriterer meg fra amerikanske nettsider er at de oppgir proteininnhold i "grams per serving", men aldri hva det er pr 100gram. (altså prosent, jeg bruker jo ikke nødvendigvis samme "serving" som dem). Hva står det på selve boksen pr 100 gram?

Jeg irriterer meg over det jeg også.. Skjønner ikke poenget, de kunne jo skrevet begge deler!

Men det er ikke så vanskelig å regne ut, da. Det står alltid hvor stor en porsjon er, og på denne er det 30g. Med 23g per 30g blir det 76g protein per 100g pulver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som irriterer meg fra amerikanske nettsider er at de oppgir proteininnhold i "grams per serving", men aldri hva det er pr 100gram.

I Norge er det ikke lov å selge mat uten å oppgi pr 100gram eller pr 100ml om det er flytende, dette slipper de i de fleste andre land og de er ikke vant til det, det er da også lett å kunne kamuflere dårlige specs for de som ikke kan bruke en kalkulator. Men mange av de setter en % oppgivelse ved siden av pr serving så det er jo mulig å finne ut av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...