Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig begrenset hvilke proteinpulver jeg kan bruke siden jeg er laktoseintolerant, men jeg har prøvd whey isolat fra vitaly line. Det smaker død og fordervelse i drikke, men jeg pleier å blande det med litt kakaopulver og litt vann slik at det blir sjokoladepålegg og smører det på en riskake etter trening. Det er godt, det! :)

Noen som kan anbefale meg et bra proteinpulver med lite/ingen laktose som smaker bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig begrenset hvilke proteinpulver jeg kan bruke siden jeg er laktoseintolerant, men jeg har prøvd whey isolat fra vitaly line. Det smaker død og fordervelse i drikke, men jeg pleier å blande det med litt kakaopulver og litt vann slik at det blir sjokoladepålegg og smører det på en riskake etter trening. Det er godt, det! :)

Noen som kan anbefale meg et bra proteinpulver med lite/ingen laktose som smaker bra??

Tåler du rent kasein, da? Jeg er veldig tilhenger av kaseinpulver, men jeg fungerer ikke bra med laktose selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke, har aldri prøvd :huh: Men blir SKIKKELIG dårlig av laktose, så er veldig redd for å prøve ting jeg vet det er melk i :p

Det er sikkert folk her inne som kan svare bedre enn meg, men rent proteinpulver skal jo være...rent. Jeg får ingen laktosefølelse av 200g kasein på en dag, for å se det slik. Og myse (whey) skal jo ikke ha laktose i det hele tatt, med mindre det er et blandingspulver - og da måtte det vel i tillegg ikke vært rent. Slik jeg ser det. Hadde du bodd i nærheten av Asker/Drammen skulle jeg servert deg en kasein-shake for test, og du kunne lånt toalettet om du ble dårlig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert folk her inne som kan svare bedre enn meg, men rent proteinpulver skal jo være...rent. Jeg får ingen laktosefølelse av 200g kasein på en dag, for å se det slik. Og myse (whey) skal jo ikke ha laktose i det hele tatt, med mindre det er et blandingspulver - og da måtte det vel i tillegg ikke vært rent. Slik jeg ser det. Hadde du bodd i nærheten av Asker/Drammen skulle jeg servert deg en kasein-shake for test, og du kunne lånt toalettet om du ble dårlig :p

Hehehe..! Hadde nok blitt litt lang tur for en prøvesmaking :p men jeg skal absolutt vurdere å teste det! Tusen takk for tipset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...du kan sikkert like gjerne bruke myse, for ingen av delene skal inneholde laktose om det er rent. Ellers har du også egg, og der kan jeg i hvert fall ikke forstå at det skulle være noe...Det er litt forskjell på hvor raskt det gir aminosyrer i omløp og hvor lenge de gjør det, men...alt i alt er det viktigste at du finner et proteinpulver du tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig begrenset hvilke proteinpulver jeg kan bruke siden jeg er laktoseintolerant, men jeg har prøvd whey isolat fra vitaly line. Det smaker død og fordervelse i drikke, men jeg pleier å blande det med litt kakaopulver og litt vann slik at det blir sjokoladepålegg og smører det på en riskake etter trening. Det er godt, det! :)

Noen som kan anbefale meg et bra proteinpulver med lite/ingen laktose som smaker bra??

Hvorvidt det er smaker bra eller ei, kan jeg ikke svarer på. Jeg sliter faktisk selv med å finne proteinpulver som smaker bra. Noen liker whey, andre kasein og noen foretrekker noe helt annet. Men, eggehviteprotein er det en del som sverger til. Det inneholder ikke laktose, og har høy biologisk verdi (kroppen kan utnytte proteinet effektivt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, fantastisk! :D masse forskjellige smaker også, gjett hva jeg ønsker meg til jul? :D

Hvorvidt det er smaker bra eller ei, kan jeg ikke svarer på. Jeg sliter faktisk selv med å finne proteinpulver som smaker bra. Noen liker whey, andre kasein og noen foretrekker noe helt annet. Men, eggehviteprotein er det en del som sverger til. Det inneholder ikke laktose, og har høy biologisk verdi (kroppen kan utnytte proteinet effektivt).

Eggehviteprotein har jeg aldri smakt før, men har hørt om en del som synes det smaker dritt.. Men heldigvis er smaken som baken ;) kanskje jeg skal teste det ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggehviteprotein har jeg aldri smakt før, men har hørt om en del som synes det smaker dritt.. Men heldigvis er smaken som baken ;) kanskje jeg skal teste det ut? :)

Skader jo ikke. Det er heldigvis ikke så dyrt på iHerb, så man taper ikke SÅ mye ved å teste ut nye produkter ;)

Mange sier at sokoladeproteinpulver (whey) smaker som sjokolade melk - jeg har fortsatt tilgode å finne et som smaker godt! Vi har forskjellige smaksløker, og det er faktisk en del som liker eggehviteproteinpulver. I hvert fall i følge produktanmeldelsene på iHerb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giret på å teste ut proteinpulver for å se om det har noen som helst hensikt for meg! ;) Men så er det så altfor mye å velge i da, så lurte på om noen der ute hadde noen favoritter? Kan veldig gjerne være laktosefri, men er ikke et must. Målet mitt er å endre kroppssammensetning; mindre fett, mer muskler - dere skjønner tegninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanskelig å skulle tippe hva du vil like. I denne tråden har mange delt sine erfaringer:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/favoritt-proteinpulver.139/unread

Ellers opererer flere nettbutikker med smaksprøver, så du kan teste før du går til innkjøp av kilovis med pulver. Vi har også en tråd med anbefaling av nettbutikker:

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/gode-nettbutikker.359/

Håper du finner noe du blir fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...