Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

For de som ikke gidder lese er oppsummeringen til at ren myse kun anbefales rett før treningsøkta, mens kasein eller en blanding av kasein og myse anbefales resten av dagen.

Jeg kjører 50/50 myse/kasein etter trening, men ren kasein ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker PVL Iso-Gold med Sjokoladesmak, smaker som milkshake med skummetmelk - Forøvrig aldri prøvd med vann, men det er nå så! :)

Har en pose med 4,5kg ON 100% Whey Gold Standard med Rocky Road smak, skal visstnok smake som marshmallows, virker spennende! Noen som har prøvd den før? Tenkte jeg skulle spare den til jeg har brukt opp det andre... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.gmax.no/produkt/127631(BC_1)/tech-nutrition-prozyme-3-kg-mryp-sjokolade/?orderRef=6886772e20a74a4f90823564050b80a1

Hva er erfaringene med denne da? Håper de er bra, for bestile nettopp 3 kg. Hehe... Mitt første proteinpulver, så nå kan jeg endelig begynne å lage pannekaker :-D

Skulle likt å se dem bevise at det var et av verdens mest komplette proteiner, jeg. Og 90% er vel ikke et isolat, men et konsentrat...?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TN prozyme har vel noe under 85% protein og det er jo bra og det er et isolat, det står jeg at det er et isolat, hvorfor skulle det ikke være det ?

Det var det spørsmålstegnet var til for...å vise at det ikke var en fast påstand. Sjekket litt tilbake, og det er så langt jeg kan se delte meninger på om konsentrat er 80% eller 90%. Så da sier vi like gjerne at det er et isolat både på grunn av at jeg ikke gidder å diskutere det, og fordi det sikkert er det.

Hvilke tester viser at det er bra, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en vare er konsentrat eller isolat har med renseprosessen å gjøre, ikke hvor mange % protein det er i varen, det finnes isolater med under 70% protein på det Norske markedet. TN oppgir at varen er en blanding av myseprotein isolat og melkeprotein isolat (tmp) og da får man vel bare stole på det når de sier det. Dette skulle normalt gi noe slikt som 82-85% proteininnhold og det stemmer nok sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hva er forskjellen i praksis? :b

Det smaker forresten ikke særlig godt.

Et isolat er mer konsentrert enn et konsentrat. Med andre ord mer go-saker (les: protein). I tillegg har du kvaliteten på det som er der, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et isolat er mer konsentrert enn et konsentrat. Med andre ord mer go-saker (les: protein). I tillegg har du kvaliteten på det som er der, da...

Ok. Så du ville altså ikke gått for det selv om du var en lutfattig student som jeg uheldigvis er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere proteinpulver jeg synes smaker godt utblandet i melk/bakverk, men ikke fult så mange jeg synes smaker godt utblandet i bare vann (som blir brukt etter trening og i havregryna). Så favorittene akkurat nå er Iso-Gold sjokolade og Prozyme i både sjokolade, jordbær og vanilje. Smaker nam utblandet i vann :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så du ville altså ikke gått for det selv om du var en lutfattig student som jeg uheldigvis er?

Hvis den har alle de essensielle aminosyrene er det sikkert et greit kjøp. Nå får du bra proteinpulver til ca dobbel pris, så jeg hadde vel kanskje gått for noe som ikke smaker rompe når jeg først skulle kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozyme med banan-smak. Godis! :p

Jeg blander med melk. Jeg har ikke prøvd så mye forskjellig, men har til dags dato ikke funnet noe pulver som smaker godt med vann.

Stort sett alt kasein smaker bra med vann. Det er jo hovedsakelig melk der fuktigheten er trukket ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...