Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale min nye favoritt: Miracle Noodles!! Billig, null kcal, null karbo, og perfekt nuddel-konsistens. Smaker ikke noe i seg selv, men suger til smak hvis du rører det inn i f.eks kjøttsaus eller fiskewok! :D

Kjøpes her, og det er flere varianter:

http://www.iherb.com/Search?kw=miracle noodle

Jeg likte den i begynnelsen, og bestilte derfor en del. Plutselig fikk jeg avsky, og nå sitter jeg igjen med en hel haug :blush:

Men jeg er rar, i neste uke kan jeg digge de igjen :confused:

Fortsetter under...

Har og kjøpt noen persimmon i det siste, veldig godt, men litt i søsteste laget.

Har blitt veldig glad i knutekål den siste tiden da! Lite kcal, halvparten av karbohydratene i forhold til Kålrabi/kålrot, og dobbelt så mye vitamin C! (Og kålrot er "nordens appelsin")

God å spise rå, og kjempe god å putte f.eks i Wok!

Jeg likte den i begynnelsen, og bestilte derfor en del. Plutselig fikk jeg avsky, og nå sitter jeg igjen med en hel haug :blush:

Men jeg er rar, i neste uke kan jeg digge de igjen :confused:

Feel free til å sende dem i posten til meg:D

Jeg har nå kjøpt søtpotet! (tror jeg, litt usikker, men.. ) Vil noen fortelle meg hvordan man tilbereder disse fantastiske greiene, og hva som er godt å ha til? :D

På akkurat samme måte som potet(koke, steke, bake, mose..)! Men som du sikkert har lagt merke til er den større en vanlig potet og tar derfor lengre tid å tilberede (evt dele opp om en er utålmodig).

Noen liker den med salt og pepper, andre med kanel - passer like godt til fisk som kylling og kjøtt, og stekte og kokte grønnsaker!

Det letteste er å prøve :)

weetabix! jeg er totalhooked! Man kan tilogmed varme den i mikroen så blir det en heeerlig grøt. ah

jeg pleier å smuldre dem opp og blande inn i kesam eller skyr. dilisjess!

om man vil kan man nok røre inn prottispulver også! (kom på det i dette øyeblikk. nå vet jeg hva jeg skal ha til frukost imorgen!)

Annonse

weetabix! jeg er totalhooked! Man kan tilogmed varme den i mikroen så blir det en heeerlig grøt. ah

jeg pleier å smuldre dem opp og blande inn i kesam eller skyr. dilisjess!

om man vil kan man nok røre inn prottispulver også! (kom på det i dette øyeblikk. nå vet jeg hva jeg skal ha til frukost imorgen!)

Spiser du da kun 2 sånn der weetabix-biter?

Det er vel rett under 40 gram...

• 2 uker senere...

Blomkålstappe! Kjempe godt. Kok blomkålen til den er mør, miks med stavmikser sammen med salt og pepper og litt melk, for at den ikke skal bli for tørr. Blir ekstra god med litt smør i :) Kan brukes som tilbehør til det meste.

Annonse

Neineineinei :D Innvandrersjappene selger det. Jeg pleier å bruke det som tortilla, er kun 20kcal per "lefse". Tynn, smaker nesten ingenting. Ufattelig digg med eksotisk grønt, litt peanøttsaus, bønnespirer, kylling. Er du i karbohjørnet kan du smelle inn litt nudler også :)

Kan også stekes for hjemmelaget vårrull etc.

Litt off-topic kanskje, men etter å ha sett Hellstrøm rydde opp hjemme, har jeg holdt meg laaangt unna MUK- kjøtt!!

Har aldri tenkt over det før, men nå er det farvel til prior-pølser, boksemat og firstprice produkter :sick:

Litt off-topic kanskje, men etter å ha sett Hellstrøm rydde opp hjemme, har jeg holdt meg laaangt unna MUK- kjøtt!!

Har aldri tenkt over det før, men nå er det farvel til prior-pølser, boksemat og firstprice produkter :sick:

MUK-kjøtt?! :confused: Hva er det? :p

:sick:

Seriøst, er det lov? Tror jeg får vurdere å dra frem kjøttkverna og lage maten mer fra bunnen av! Da blir det andre (kjøtt)boller!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...