Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Tollgrensen økes med den nye regjeringen!! Oh happy day ❤️

Tror det når jeg får se det! :p Ser at eieren av blivakker.no osv er litt grinete over dette i vg.

Som jeg skrev på DinSide-artikkelen:

Det norske butikker klager over er at de vil tape kunder. Det er forsåvidt tull, og det er det minst to grunner til:

1. Norske butikker har alt for høy avanse. Det er som regel null problem å prute seg ned minst 10% og gjerne 20% ved kjøp i butikker. Dette gjelder selvsagt ikke alle varer, og spesielt ikke varer det er stor rift om, men i de store linjene ser man generelle trekk. Jeg liker å bruke eggene jeg kjøper i Asker som eksempel: Norsk butikk 180,- per brett. Tyrkisk butikk 200m lengre unna, 59,90 per brett.

2. Selv om norske butikker kanskje ikke kan konkurrere på pris, så kan de konkurrere på service og garanti. Vi har bedre garanti her i Norge enn de fleste andre land, og det er også langt lettere å forholde seg til en norsk leverandør og norske forbrukerregler. Om jeg skal kjøpe meg en bluray-spiller, f.eks., vil jeg heller betale 300,- ekstra for den i Norge og vite at jeg har 3 års garanti enn å kjøpe den litt billigere fra EU.

Uansett synes jeg ikke tollfrigrensen skal alt for høyt opp, men den bør reflektere et nivå som tilsvarer Sverige. Dersom jeg skal bestille fra EU får jeg det levert poste restante til Sverige. Ved å kjøre over å hente det kan jeg da ta med varer for opptil 3000,- momsfritt inn i landet (ja, jeg har jo da betalt EU-moms allerede, men det gjør man som regel på all netthandel selv om det sendes ut av EU slik det gjøres til Norge - i de tilfellene man slipper EU-moms ved å sende til Norge lønner det seg ikke å kjøpe det til Sverige). Om jeg bestiller fra USA kan jeg kjøpe for SEK1300 når det går poste restante til Sverige, så da får jeg heller bare kjøpe 2,5x svensk kvote og ta med lovlig på neste harry-handel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

må si de questbarene var litt skuffende, jeg. Forventet meg mer yum-faktor enn som så. Bestilte "white chocoloate and raspberry" og "apple pie". De funker som etter treningsnack, men proteinbarer smaker proteinbarer.

Takk! Endelig noen som deler min smak! Jeg har funnet langt bedre barer om man skal ha noe å kose seg med, så føler jo nesten at det er meg det er noe galt med slik andre lovpriser de greiene. Jeg synes de var seige og smakte litt salt (?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
iHerb har allerede fått inn den nye questbaren, double chocolate chunk!!! :D :D :D

oooog der var de bestilt for andre gang, samt kveldens andre pakke fra iHerb bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Endelig noen som deler min smak! Jeg har funnet langt bedre barer om man skal ha noe å kose seg med, så føler jo nesten at det er meg det er noe galt med slik andre lovpriser de greiene. Jeg synes de var seige og smakte litt salt (?)...

Hvilken smak prøvde du da?:)

Det er jobikle snop liksom... men funker fiint som mellommåltid før trening nfor meg da det ofte blir gjort på vei hjem fra jobb og det dermed er lenge siden lunsj :) velger da ofte en slik bar da den ikke gjør at jeg føler at jeg trener med smekkfull mage men likevel med energi i kroppen :-p

Der er i tillegg enkle å ha med, og næringsinnholdet er mye bedre enn andre barer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke anbefaler du, da?

Labrada Cookie Roll Iced Brownie

Larry and Lenny's bar med Cookies and Cream

Clif Bar - Builder bar

Det er mine favoritter for øyeblikket i hvert fall. Har kjøpt mange i det siste for å teste. De fleste har enten alt for lite protein og for mye karbo, ellers smaker de #¤%&. De tre over liker jeg godt. De er søte og relativt høye i protein. Spesielt Labrada-baren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Endelig noen som deler min smak! Jeg har funnet langt bedre barer om man skal ha noe å kose seg med, så føler jo nesten at det er meg det er noe galt med slik andre lovpriser de greiene. Jeg synes de var seige og smakte litt salt (?)...

Enig med deg og psychgeek! (y) Folk skryter disse barene opp i skyene, og jeg bestiller igjen og igjen. Når skal jeg lære? Tror jeg har vært innom 4 typer til nå (og 2 til er på vei i posten. herregud, hvorfor gidder jeg?). Men hallo. Nei, de smaker ikke så fantastisk godt som alle skal ha det til. Men de hadde sikkert smakt bedre hvis ikke hovedingrediensen var lim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...