Gå til innhold

Tine E+


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

H-melk+Fløte+Proteinpulver, blir det noe av samme sorten?

Hvis du legger til en karbokilde blir det ganske likt ja.

Her er den nye Supermelk E+™ som jeg nettopp lanserte for å jevne ut konkurransen:

Helmelk Q-meieriene: 1L

Whey proteinpulver: 30g

Kremfløte: 1dl

Havremel: 180g

Næringsinnhold pr 100g vare: Supermelk E+™ vs. Tine E+

Protein: 8,1g vs. 7,5g

Karbohydrater: 16,1g vs. 16g

Fett: 9,2g vs. 9,1g

Energiinnhold: 180kcal vs 175kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger til en karbokilde blir det ganske likt ja.

Her er den nye Supermelk E+™ som jeg nettopp lanserte for å jevne ut konkurransen:

Helmelk Q-meieriene: 1L

Whey proteinpulver: 30g

Kremfløte: 1dl

Havremel: 180g

Næringsinnhold pr 100g vare: Supermelk E+™ vs. Tine E+

Protein: 8,1g vs. 7,5g

Karbohydrater: 16,1g vs. 16g

Fett: 9,2g vs. 9,1g

Energiinnhold: 180kcal vs 175kcal

Helmelk 660kcal .. whey cirka 100 kcal .. fløte 360 kcal .. mel 670 = 1790kcal på 1,5 liter. Det blir altså cirka 1200 kcal per liter og 120kcal pr 100g. Må huske på at volumet øker ;)

Tine E+ wins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1750kcal/L er 1,75kcal/mL, og altså nesten like energitett som de mest næringstette næringsdrikkene som brukes i institusjon i dag, som er rundt 2kcal/mL. (y)

Hvis den også smaker godt, ønsker jeg den hjertelig velkommen til sykehus og andre institusjoner! (y) Ser mange pasienter som kunne trengt noen ekstra kalorier, og det er gjerne lettere for dem å få i seg drikke enn fast føde.

Det finnes jo energitette produkter i flere former, men de få melkebaserte ernæringsdrikkene jeg har smakt på der jeg jobber smaker kvalmsøtt og direkte høgg! :wtf:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den også smaker godt, ønsker jeg den hjertelig velkommen til sykehus og andre institusjoner! (y) Ser mange pasienter som kunne trengt noen ekstra kalorier, og det er gjerne lettere for dem å få i seg drikke enn fast føde.

Det finnes jo energitette produkter i flere former, men de få melkebaserte ernæringsdrikkene jeg har smakt på der jeg jobber smaker kvalmsøtt og direkte høgg! :wtf:

Hehe, smakte på vel 30 ulike næringsdrikker på tirsdag. Syns det var flere av dem som var ganske gode på smak, men det var stor uenighet om hva som var godt og ikke innad i klassen, så det er en fordel å prøve flere. Av de melkebaserte så syns jeg de proteinrike var best på smak, og da først og fremst med sjokoladesmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, smakte på vel 30 ulike næringsdrikker på tirsdag. Syns det var flere av dem som var ganske gode på smak, men det var stor uenighet om hva som var godt og ikke innad i klassen, så det er en fordel å prøve flere. Av de melkebaserte så syns jeg de proteinrike var best på smak, og da først og fremst med sjokoladesmak.

Ja, da har du litt bredere vurderingsgrunnlag enn meg! Skulle gjerne ha smakt meg gjennom flere, men blir litt dumt å slurpe i seg lageret på jobb:oops: Inntrykket mitt så langt at de juicebaserte(melkefrie) ikke er så verst smaksmessig, men at melkebasert med fruktsmak fort kan bli kvalmende - men så foretrekker jeg sjokomelk framfor fruktsmakmelk til vanlig også :p Ser det ble nevnt over her at E+ med jordbær smakte litt mer syrlig, det kan jo telle positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noko skumle stoff eller greier ein ikkje bør ha for mykje av i E+?

Om den kjem i butikken så er det eit genialt produkt. Ikkje alltid like greit å nå 3000+ kcal kvar dag. Med nokre sånne i skapet og 350 kcal per glas hadde det vore veldig praktisk.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/spenst-hurtighet-og-styrke-vegards-loggbok.1993/page-28#post-499554

3500 kcal, ikke spesielt mye mat ;)

Det kan være en del uheldige ting med smakstilsatt melk, men det er ikke særlig godt forskningsgrunnlag på det foreløpig, så det er på hypotesestadiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svaret på alt du! :-D

Eg gjer for så vidt det meste du nemner der. Når 3500 kcal skal ned på 6-8 timar er det greit å ha enkelte kaloririke produkt på lager. Valnøtter er supert. Heilmjølk står for den flytande delen, men eg takkar ikkje nei til E+.

Så spre det ut over 14 timer i stedet?

Jeg har faktisk det motsatte problemet. Sikter på 3000-3500 kcal, havner av og til over 4000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...