Gå til innhold

Tine E+


Myr

Anbefalte innlegg

Jeg var på seminar idag, der Tine reklamerte en del om sin nye lansering, E+. "Melka" som er energiberiket hadde over 1700 kcal per liter, noe som er ganske spinnvilt. 1 liter koster 37,- men kommer kun i første omgang for sykehus og institusjonsmarkedet.

Næringsinnhold per 100g:

-175 kcal

- Protein 7,5 g

- Karbohydrat 16 g (sukkerarter 10 g)

- Fett 9,1 g (mettede fettsyrer 4,3 g, enumettede fettsyrer 3,3 g, flerumettede fettsyrer 1,2 g)

Ganske heftige greier med andre ord. Mye sukker, men fungerer vel fint som post workout på bulk feks. Hadde dere hatt interesse av E+ i butikken?

Sjokoladesmaken var ekstremt søt, men det er jo akkurat etter min smak. Sjokomelk på steroider ;) Jordbærsmaken var mer syrlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et marked som etterspør stadig magrere produkter og der kalorier er det som teller, så tror jeg virkelig ikke at denne ville blitt en suksess i butikkene. Det er en grunn til at den kommer til å brukes i helseinstitusjoner, der både behovene for ernæring er annerledes og evnen til å få i seg nok mat er redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg syns det var et godt tiltak om egner seg i institusjonene, men kanskje ikke i butikkhyllene for mannen i gata som ofte får i seg mer enn nok energi allerede!

La mannen i gata få velge selv! Jeg hadde glatt drukket en halv liter av denne i stedet for 2 liter helmelk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. tror du salget hadde slått an da?

Nei, men det hindrer meg ikke i å ønske meg denne til jul :) Det er jo bare ferdigblanda billig gainer med masse magisk melkefett! (noe de skylder oss etter de kutta fettprosenten i helmelka!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det hindrer meg ikke i å ønske meg denne til jul :) Det er jo bare ferdigblanda billig gainer med masse magisk melkefett! (noe de skylder oss etter de kutta fettprosenten i helmelka!)

Hehe=) det går an å sende inn ønske/forslag til tine ja! og hvis de ikke skal selge det i butikken kan du jo kanskje få bestilt gjennom en institusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det hindrer meg ikke i å ønske meg denne til jul :) Det er jo bare ferdigblanda billig gainer med masse magisk melkefett! (noe de skylder oss etter de kutta fettprosenten i helmelka!)

En del melkefett er det, men om jeg husker rett er den, og de andre produktene forøvrig, beriket med rapsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del melkefett er det, men om jeg husker rett er den, og de andre produktene forøvrig, beriket med rapsolje.

Rapsolje!?

RIPOFF! Jeg er nå ikke lengere tent på Tine e+ om det er margarin-melk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...