Gå til innhold

Utgifter.


Chiara

Anbefalte innlegg

(Usikker på om dette blir rett forum, mods får bare flytte)

Hvor mye penger bruker du i mnden på trening eller treningsrelaterte saker og ting(pt, fysio, mat, medlemsavgifter, klær osv)? Kosthold/tilskudd inkludert.

Synes du at du bruker FOR mye?

Om du hadde hatt muligheten, ville du brukt mer?evt på hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et noe høyere matbudsjett nå enn før jeg begynte å trene, men det er vel noe vanskelig å måle. Ellers går det vel ca 400/mnd for medlemsavgift. Jeg har ikke forsøkt noen form for kosttilskudd, og har kanskje en noe.. puristisk innstilling? Jeg er redd for å bruke mer penger på relaterte ting fordi det kan trekke fokuset bort fra selve treningen (som f.eks de som bestemmer seg for å begynne å trene, kjøper klær og utstyr for flere tusen kroner, og så går lei etter en måned eller to). Det er vel min emosjonelle bagasje :p

Skulle jeg brukt mer ville det fortsatt vært på mat. Entrecote til middag hver dag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400kr/mnd for treningsabonnement. Vi bruker ganske mye penger på mat hjemme, men vi er opptatt av å lage mat fra bunn. Av tilskudd er det Omega 3, Grønn Te og Proteinpulver. Pulveret vi kjøper er ganske billig, 399 for 3 kg. Også er vi jo to som spleiser på det. Jeg tror ikke jeg hadde brukt mer penger enn jeg gjør nå på noe, vet liksom ikke hva det skulle vært. Kanskje kjøpt litt mer treningstøy? Har atm bare èn treningsbukse som jeg bruker f.eks.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Går vel 400kr treningssenter og ca 2000kr i mat i mnd... Per pers. Muligens litt mer på mat. Avhengig av hva man gjør det til og om man er på diett(hvilke type diett) osv...

Men kan egentlig anslå at jeg på et "vanlig" liv ville brukt: 400kr, 3000-4000kr i mat(ink.tilskudd):) Og gjennomsnittlig 100kr mnd på treningsrelatert tøy osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På mat bruker jeg vel omtrent det samme. Ca 2K /mnd.

Går jo litt eksta på tilskudd nå da. Ca 750 kr/mnd

Klær tok jo helt av men det har roa seg så trur det er det samme.

Skulle gjerne kjøpt mer biff, fin fisk og kyllingfilet.

Forslag til deg, kjøp 7kg ekstra kyllingfilet for det du bruker på tilskudd.. (Utenom vitaminer/fettsyrer, basic ting)

Har du ikkje råd til optimalt med begge så går mat først! :) Mere utbytte av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til deg, kjøp 7kg ekstra kyllingfilet for det du bruker på tilskudd.. (Utenom vitaminer/fettsyrer, basic ting)

Har du ikkje råd til optimalt med begge så går mat først! :) Mere utbytte av det...

Tja, 500 kr av dette er proteinpulver 3kg som varer ca en mnd og gir 2400 gram protein. Mens 7 kg kylling gir jo bare 1500 gram protein så da sliter jeg med å dekke dagsbehovet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til deg, kjøp 7kg ekstra kyllingfilet for det du bruker på tilskudd.. (Utenom vitaminer/fettsyrer, basic ting)

Har du ikkje råd til optimalt med begge så går mat først! :) Mere utbytte av det...

Presiser gjerne hvorfor :) Whey er jo faktisk det proteinet som gir mest for pengene.

Whey er jo fullverdig protein, ser ingen grunn til å ikke bruke det som en proteinkilde som alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye! Sikkert for mye! Forhandlet meg frem til billig medlemskap på treningssenter, men bruker mye penger på mat, personlig trener, klær og tilskudd. Glad i shopping og glad i å eksperimentere med diverse kosttilskudd. Er en sånn typisk all or nothing person:oops: Men jeg prioriterer å bruke penger på dette og er heldig som kan gjøre det. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker 200,- på treningssenter pr mnd, + mat da, men det måtte jeg ha spist uansett. Setter av 3000,- til mat hver mnd, men det blir aldri så mye.

Kostilskudd, nå har jeg ikke vært så flink i det siste, men bruker vel 150,- på lakseolje (omega 3) annenhver mnd ca.

Treningsklær.. kjøper litt i hist og pist og helst på salg, men det blir jo noen kroner det også. Isje så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri forstått hvorfor noen påstår at det er en dyr hobby og livsstil? Er ikke i nærheten av kostnadene til de andre hobbyene mine en gang. Greit nok du har avgiften til treningssenteret men ellers? Mat må man ha uansett. Kosttilskudd og annet tilskudd går på kontoen for eksentrikere og er ikke nødvendig for de fleste.

Eneste er vel faren for at man lever noen år lengre, det kan jo være dyrt siden de ofte ikke er særlig inntektsbringende.:dead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye utgifter ifm trening. Ca 170,- mnd for treningssenter (studentsenter, knallbillig!).

Matbudsjettet varierer, men spiser ikke mer/dyrere enn hva jeg ville gjort om jeg ikke trente. Spiser ganske billig tror jeg.

Proteinpulver, kanskje et par hundre mnd.

Tar diverse kosttilskudd, men det har jeg alltid gjort. Eneste jeg tar mer av og mer konsekvent nå er Omega 3.

Klær til trening kjøper jeg vanligvis rimelig på sportsbutikker i utlandet, eller på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemskapet koster 200 i mnd

mat i mnd ca 2-3000 ( vi er to)

3-400 på proteinpulver (fremdeles 2)

På tilskudd som vitaminer og selolje vil jeg tru rundt en 200 i mnd.

Treningsklær kjøper jeg ikke hver mnd ( liker jeg å tru i ihvertfall ), men det kan fort bli 4-500 der...Pleier å være flink å handle på tilbud.

Jeg jobber mindre nå enn hva jeg gjorde før jeg jeg begynte å trene og tenke på kostholdet og har MYE bedre rå nå enn hva jeg hadde da, så det kan ikke være en veldig dyr livsstil det her...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye, så jeg tør ikke regne på det en gang!

Treningssenter og mat er jo ikke all verden! 3000,- i måned ca?!

Men konkurranser er svindyrt!

-Norseman 2500,- i startavgift. Så kommer reise, overnatting i tillegg.

-Bergen-Voss 1000,-

-Marathon 600,-

-Halvmarathon 300,- (Løpt fem i år)

-Og på diverse andre løp hittil i år har jeg betalt over 1500,-

Så kommer sykkel + våtdrakt, joggesko og alt mulig annet i tillegg! (Er jo mer enn investering egentlig )

Jepp, en dyr hobby. Men det er verdt alle pengene i verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...