Gå til innhold

Utgifter.


Chiara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, utgiftene kommer og går, mat må man jo ha uansett, men ting som er treningsrelatert blir vel noe som det her

Klær: random billige t-skjorter fra dressmann, shorts som er elastiske, og det blir sko etterhvert, er vel ikke på noe særlig mer en 100kr i mnd (1200 i året)

mat/kosttilskudd: Proteinpulver, 400 for 3kg, varer i 2-3mnd, bruker det kun på treningsdager for å gi ekstra overskudd.

Så er det selolje/tran, ca 100 i mnd, og Kreatin, 300 kroner og varer i 3mnd ish (100 doser)

Trener på jobb, så det er gratis

Totalt ca: 500 i mnd tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

prisen på maten ser jeg ikke noe på, så der går det nok litt penger, men så jobber jeg på sjøen og er vekke halve året, når jeg er på jobb bruker jeg ikke noe penger på mat eller slike ting :)

kosttilskudd bruker jeg ikke så hinsides på, bruker zma, proteinpulver, opti-men og kreatin monohydrat regelmessig.

treningssenter er 300 kr/mnd, men her betaler jobben halvparten.

dyr hobby..? ikke i det hele tatt! hadde sikkert brukt mer penger på mat om jeg ikke hadde trent, for da hadde det nok blitt mer mat ute. kosttilskuddene koster meg vel sikkert 500kr/mnd. å bruke under 1000kr/mnd på en hobby man brenner for, det ser jeg ikke som store problemet.

går endel mer penger på de andre hobbyene mine, bil og båt, der forsvinner tusenlappene fort.. veldig fort:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening er en svært billig hobby i forhold til andre idretter

Satset på langrenn tidligere å når du trenger 6-8 par ski til 5000, 2 par staver til 2500, 3 par sko til 2000-3000 og alt for mye annet av utstyrt.

På styrketrening bruker jeg 200,- treningssenter pr mnd, 200-400,- i kosttilskudd pr mnd og mat får jeg av mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000,- i mnd på mat.

199,- treningsavgift.

Sikkert rundt 800,- på proteinpulver + shakes + vitaminer + omega 3, hvis ikke mer. Usj.

500,- på treningsklær, i gjennomsnitt. Minst. Jeg elsker treningsklær. Halve klesskapet mitt består av det.

Ergo er det dyrt nok. Men, jeg trøster meg med at jeg er sjeldent ute for å spise, sjeldent på byen, røyker ikke, snuser ikke, osv. Noen laster må man ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går mellom 1500 og 2000 i uka på mat ++ hos oss... men så er vi en 3 barns familie, så det er kanskje ikke helt sammenlignbart.

Artig ting jeg merket meg når vi la om på kosten her for noen år siden, Kuttet drastisk ned på innkjøp av blandingsvarer, brus og snop. Ukes budsjettet sank da med noe sånt som 6-700 uka.

I tillegg så har senteret her i bygda monopol på trening, så jeg må ut med 500+ for nøkkelkort.

Periodevis så brenner jeg en 1000 lapp på kreatin og protein.. men det blir ikke hver måned.

Utstyr? Har omsider kjøpt meg litt kalk... kosta 35,- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi bruker ganske mye på mat i mnd her i huset, men så er vi 4 stk også..

det som er litt morsomt, er at vi nok ikke bruker mer penger på matbutikken nå enn da vi var mest nedkjørt og usunne (merkelig hvordan de to tingene henger sammen!?):whistle:

på det værste gikk det gjennomsnittelig 3000 i mnd på snop!!!:oops:

nå er sjokolade og potetgull stort sett byttet ut med mer kjøttpålegg, større posjoner proteiner til middag, nøtter, skyr, frukt og grønt!

eller så blir det jo en snau tusenlapp på treningssenteret for to, proteinpulver til meg , et økt forbruk av magnesiumtilskudd og kanskje 500 totalt i treningsklær...

så ca 10000 totalt??

vi kunne jo hvertfall halvert matbudsjettet, men da hadde livskvaliteten til oss alle fire vært dårligere, så det er vi ikke interessert i...

pluss noen startavgifter for oss begge, da vi liker å delta i et eller 2 trurenn i året..

ser ikke på dette som en hobby heller, men en livsstil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...