Gå til innhold

Oppskrift på protein pannekaker?


Sussi90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest noen123

den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Tusen takk for oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Hvordan går det med mager kesam i røren når den ikke kan kokes? Jeg bruker mager kesam som rømmedipp, men er litt redd for å bruke den i sauser som vanlig rømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med mager kesam i røren når den ikke kan kokes? Jeg bruker mager kesam som rømmedipp, men er litt redd for å bruke den i sauser som vanlig rømme...

Å bruke mager kesam i rører som skal stekes eller bakes går helt fint :) Jeg bruker det, og det fungerer fint. Eneste som er litt vanskelig med slike rører, er hvis det er lite mel og slikt. Da er det fint med fiberhusk, egg og bakepro og noen få spiseskjeer av valgfri type mel feks speltmel, mandelmel osv :)

Det er også kjekt å lage røra tykk og steke mellomstore lapper, for da henger det sammen og man får en fin runding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frokostfavoritt:

20 g vaniljeprotein

20 g havremel

1 banan

50 g melk (jeg bruker laktosefri, men her kan du bruke hva du vil)

1 egg

1 ts fiberhusk

1/2 ts bakpulver

vaniljepulver

stevia vanilje

sukrin +

litt salt

Av søtning velger du bare det du bruker :)

Mos bananen, tilsett egg. Rør inn det tørre og spe på med melk og evt. vann. Husk å la røren svelle minimum 20 minutter. Stekes på medium varme. Jeg bruker å lage lapper i stedet for pannekaker fordi de er lettere å vende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 g moste kikerter

1 egg (eller flere etter preferanse/diett-ikke diett)

50 g Kesam/mager Kesam

Litt Maldon-salt

Kardemomme

Kanel

10 g Bakepro

Vann og Fiberhusk til ønsket konsistens

Stekes best på middels varme i panne med slippbelegg, og gjerne littegrann meierismør for ekstra skorpe og god smak. Kjempegode med sukkerfritt jordbærsyltetøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frokostfavoritt:

20 g vaniljeprotein

20 g havremel

1 banan

50 g melk (jeg bruker laktosefri, men her kan du bruke hva du vil)

1 egg

1 ts fiberhusk

1/2 ts bakpulver

vaniljepulver

stevia vanilje

sukrin +

litt salt

Av søtning velger du bare det du bruker :)

Mos bananen, tilsett egg. Rør inn det tørre og spe på med melk og evt. vann. Husk å la røren svelle minimum 20 minutter. Stekes på medium varme. Jeg bruker å lage lapper i stedet for pannekaker fordi de er lettere å vende :)

75 g moste kikerter

1 egg (eller flere etter preferanse/diett-ikke diett)

50 g Kesam/mager Kesam

Litt Maldon-salt

Kardemomme

Kanel

10 g Bakepro

Vann og Fiberhusk til ønsket konsistens

Stekes best på middels varme i panne med slippbelegg, og gjerne littegrann meierismør for ekstra skorpe og god smak. Kjempegode med sukkerfritt jordbærsyltetøy :D

Tusen takk :) Nå ser det ut som jeg blir stående på kjøkkenet for å teste ut hvilken pannekaker som er best (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

75 g moste kikerter

1 egg (eller flere etter preferanse/diett-ikke diett)

50 g Kesam/mager Kesam

Litt Maldon-salt

Kardemomme

Kanel

10 g Bakepro

Vann og Fiberhusk til ønsket konsistens

Stekes best på middels varme i panne med slippbelegg, og gjerne littegrann meierismør for ekstra skorpe og god smak. Kjempegode med sukkerfritt jordbærsyltetøy :D

Hvor mange får du ut av denne Mette? :) Elsker kikerter i bakst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange får du ut av denne Mette? :) Elsker kikerter i bakst!

Ca 3 halvstore :) De dekker vel omtrent halve panna om du legger dem midt i. Jeg bruker ofte vann og fiberhusk for å få flere, uten å måtte ha i så mye mer kalorier når jeg har vært på diett :p Så helt avhengig av hvor mye mat du vil ha i måltidet er det jo bare å bruke mer egg og eventuelt øke innholdet av alt det andre også :) (jeg er litt i mot å bruke hvitter og kaste plommene, så blir heller vann)

PS: Most banan fungerer ypperlig i denne oppskrifta også, og er generelt veldig godt som søtning i pannekaker og vafler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Næringsinnhold?

664 kcal-

Prot - 63 Karb - 65 Fett - 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge's Pannekaker - MyRevolution

Disse er helt vanvittig gode! Ble faktisk litt sjokkert da jeg smakte de første gang (og nå er jeg på sjette uken med å spise de til kvelds omtrent hver dag:P). Jeg bruker toro glutenfri bakemiks istedet for havregryn. Det er viktig med myoprotein her, da whey smaker alt for lite og gjør røren veldig tynn. Du kan gjerne bytte ut et egg med 50g mager kesam for en magrere variant, og jeg bruker ofte 40-50g mel istedet for 100 og 30g proteinpulver. Det er de beste pannekakene jeg har smakt, sunne så vel som usunne! Jeg lover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Næringsinnhold?

664 kcal-

Prot - 63 Karb - 65 Fett - 15

så og si :p jeg fikk 646 kcal, 68g karb, 61g protein og 14g fett når jeg logga det på diett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 oppskrifter, en enkel og kjapp og en som er litt mere komplisert!

Enkel oppskrift:

2 egg

30gram protein (jeg bruker nøytral og vanilje)

Litt bakepulver

Fry light (til steking) Steker på middels varme

"komplisert" oppskrift

1egg og 2 hvitter

4 ss mandelmel elr. Havegryn

1/2 fiberhusk

Bakepulver

2 ss cottage cheese (så blir litt klumper i pannekakene)

Litt søtningsmiddel

Og litt melk elr. Vann

La svelle 10 min

Og stek i Fry light

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...