Jump to content

missmk

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About missmk

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 05/01/1991

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Når man naturlig har ganske store pupper (70E) vil vel dette utgjøre litt av fettprosenten? Haha, jeg har hatt et lite håp om at det er litt av grunnen til at jeg har så høy fettprosent.
  2. Okei, takk! Det hjelper mye. Prøver å spise mye grønnsaker, fisk, egg, kylling, frukt osv. Men det er ikke alltid like lett å få i seg hver dag.
  3. Hehe, oi. Jeg har visst lest feil. 16,3 er kroppsfett i kg. Fettprosenten min er 28,8.
  4. Okei. Her kommer enda et dumt spørsmål: Hvor mye proteiner trenger jeg om dagen? Er så redd for å drikke for mye. De dagene jeg trener har jeg spist havregrøt med 2 ss vaniljeprotein før trening og 1 shake sjokoladeprotein (35 gram + 2 dl ekstra lett melk) etter trening. 30 gram av proteinpulveret jeg bruker tilsvarer 105 kcal, 0,72 gram fett, 1,8 gram karbohydrat og 23 gram protein. Jeg vil ned i fettprosent og få litt mer markerte muslker. Nå veier jeg 56,5 kg og er 162 cm. Fettprosenten min er på 16,3 OG muskelmassen på 21,8. Idealvekten min er på 55,7 kg. Setter veldig stor pris på hjelp!!
  5. Ja, hadde jeg visst at det gikk an hadde jeg vel ikke spurt :-)
  6. Noen som gidder å regne ut næringsinnholdet i denne oppskriften? Lagde denne nettop, og de var sinnsykt gode!! Mmmmm
  7. Jeg kjøpte den bare fordi det var en rimelig pakke med alt jeg trengte! At den var rosa var jo bare en bonus :-) Har fått hentet den på posten nå, og drakk mine første shakes igår før og etter trening. Sjokoladesmaken var veldig god.Nå har jeg nettopp spist havregrøt med litt vaniljeproteinpulver, noe som også falt veldig i smak. Sjokoladebarene var også veldig gode, så jeg er superfornøyd! Så over til inntak. Har lest litt rundt på nett nå, angående når man burde drikke proteinshake. Sånn jeg forstår det er det riktig å drikke ca 30 min før og 30 min etter trening. Pluss at man skal drikke de dagene man ikke trener også. Er dette riktig? Noen som har innspill?
  8. Hei! Jeg er en jente på 22 år som har begynt å trene målbevisst. Tok en inbody-test for et par uker siden og selv om jeg ligger rundt normalen, ønsker jeg å redusere fettprosenten og øke muskelmassen. Har ikke vært spesielt flink til å spise etter trening, men har skjønt viktigheten av dette nå. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/charlottes-perrellis-stora-fitnesspaket Så denne pakken, og lurte på om det var ok å starte med en sånn? Jeg er ikke særlig flink på dette med proteinpulver, men anbefales det å ta før/etter trening? Hadde blitt glad for gode råd :-)
  9. Okei. Men hvis jeg trener så mye styrke og lite cardio, vil jeg forbrenne noe fett da? Forbrenner man mye fett av å trene styrke? Jeg stiller sikkert veldig dumme spørsmål, men jeg er litt noob.
  10. ^Jeg har alltid hatet jogging, men trodd at det var det som skulle til for å bli mer fit, så nå når jeg endelig har begynt å like det forteller du meg at det ikke er vits? Haha.. Huff. Jeg er generelt ikke så opptatt av vekt, veier meg aldri. Det siste året har jeg veid meg kanskje tre ganger, og uavhengig om jeg har vært treningsfreak eller usunn så har den sagt 60 kg, og det har bare irritert meg litt. Jeg ser jo såklart endringer i speilet, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Så løsningen er mer styrketrening??
  11. Ellers så har jeg den siste måneden svømt 1500 meter en gang i uka, noe jeg tenkte å fortsette med. Også er jeg noen ganger på gruppetimer, mest timer med vektstang og noen ganger yoga.
  12. Igår spiste jeg tre brødskiver og et glass juice til frokost, cherrytomater som snacks gjennom hele dagen, nudler til lunch, og et pizzastykke(hjemmelaget) til middag og 3 konfektbiter på kvelden. Jeg spiser generelt ikke så mye når jeg ikke trener aktivt som du kanskje ser. Men det er de små tingene på kvelden som irriterer meg. Har tidligere lest at det er fordi jeg spiser for lite iløpet av dagen at dette skjer. Så her må det bare en endring til. Treningsprogrammet som jeg har laget selv ser slik ut: (Jeg er ikke så god på begreper, så har laget mine egne navn på noen øvelser) Styrketrening (ca 2 dager i uka): Jogger 10 min som oppvarming Benpress 20 kg 3x10 på hvert ben Knebøy med vektstang 10 kg 3x10 Markløft med vektstang 15 kg 3x10 Utfall med vekter 8kg 3x10 på hvert ben Planken 3x1min med 1 min pause mellom "Sideplanke" 3x10 løfter hvert ben "Bicycle crunch" 3x15 "Sidetwist" med vektskive/ball 7kg 3x20 "Stående roing" med vektstang 15kg 3x10 Biceps curl 3x10 (husker ikke hvor mye jeg hadde her) Cardio (ca 2 ganger i uka, noen ganger kombinert med styrketrening): Jogger 5 km på 30 min Bruker lang tid på å tøye ut Som du ser har jeg egentlig bare valgt ut de treningsøvelsene jeg liker best, sikkert noen muskelgrupper jeg burde trent mer. Tips mottas med takk!
  13. Ok Jeg hører på dere som har peiling! Hva vil du anbefale da? Hvor mye styrketrening? Og hvor mye cardio?
  14. Haha, det har jeg alltid trodd.. Hva skjer med de om du slutter å trene da? De bare forsvinner?? Men ok, det var gode nyheter
×
×
  • Create New...