Gå til innhold

Oppskrift på protein pannekaker?


Sussi90

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd flere av disse og kan komme med en anbefaling?

Vet du om denne fungerer med færre egg? Jeg skal egentlig bare ha 10g fett til middag, men 15 (2 egg) går bra...

Har ikke prøvd det før, men da burde du kanskje kutte litt ned på melet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Min frokostfavoritt:

20 g vaniljeprotein

20 g havremel

1 banan

50 g melk (jeg bruker laktosefri, men her kan du bruke hva du vil)

1 egg

1 ts fiberhusk

1/2 ts bakpulver

vaniljepulver

stevia vanilje

sukrin +

litt salt

Av søtning velger du bare det du bruker :)

Mos bananen, tilsett egg. Rør inn det tørre og spe på med melk og evt. vann. Husk å la røren svelle minimum 20 minutter. Stekes på medium varme. Jeg bruker å lage lapper i stedet for pannekaker fordi de er lettere å vende :)

Noen som gidder å regne ut næringsinnholdet i denne oppskriften? Lagde denne nettop, og de var sinnsykt gode!! Mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som gidder å regne ut næringsinnholdet i denne oppskriften? Lagde denne nettop, og de var sinnsykt gode!! Mmmmm

Hva med å bare legge det inn på myfitnesspal eller tilsvarende? Da får du det selv og slipper å be andre om å gjøre jobben for deg. Sikkert folk som blir glade når du har brukt 5 minutter på å "gjøre det selv" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en oppskrift på proteinvafler men man kan vel bare steke de som pannekaker vil jeg tro også. (Kristine Weber sin oppskrift, litt endret). :)

70 g sammalt rug grovmalt.

40 g proteinpulver (jeg bruker naturell her).

Ca. 1 ss psyllium husk (kan sikkert bruke xantham gum).

1 ts bakepulver.

Litt salt.

5 egg (2 hele og 3 eggehviter).

150 g mager kesam.

3 "dæsher" med melk.

Noen vanilje Stevia dråper og litt smør ekstrakt (iHerb).

Server med hva du vil, jeg elsker personlig vafler med brunost (spesielt innherrad) og bringebærsyltetøy).

Og hvis noen lurer, ja, jeg spiser hele greia selv. Kanskje de fleste vil anse oppskriften til to personer, men min mage er ganske endeløs. :blush::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare legge det inn på myfitnesspal eller tilsvarende? Da får du det selv og slipper å be andre om å gjøre jobben for deg. Sikkert folk som blir glade når du har brukt 5 minutter på å "gjøre det selv" ;)

Ja, hadde jeg visst at det gikk an hadde jeg vel ikke spurt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Det er mange "lette" oppskrifter her, men hvis du ikke er redd for mat kan jeg anbefale denne enkle oppskrifta;

2 egg

80g havregryn

80g kokosmelk (fullfett)

40g vaniljeprotein (strengt talt ikke nødvendig, men tilsett noe søtning hvis du dropper denne)

1 dæsj bakepulver

Krydder etter smak (bruker kardemomme+kanel eller pumpkin pie)

Litt salt

Melk eller vann til passende konsistens

Ca næringsinnhold: 56 karb, 53 prot, 33g fett + evt melk = ca 750 kcal. Måler opp og kjører alle ingrediensene i en bolle med stavmiksern, og oppbevarer i kjøleskapet i opptil flere dager dersom jeg lager stor røre. Røra sveller når den står, men sper den evt. bare ut litt ekstra morgenen etter. Får alt mellom 6 tjukke og 12 tynne pannekaker/lapper av denne, som går ned på høykant med jordbærsytetøy og smør+sukrin (ja jeg liker det faktisk) hver morgen :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

må bare skyte inn at denne oppskriften ikke er glutenfri om man ikke bruker glutenfrie havregryn..

fordi om havre i utgangspunktet er glutenfritt, blir den "forurenset" av andre kornslag både under dyrking og produsering...

ellers så skal jeg helt klart prøve oppskriften, ser digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To egg

to eggehviter

50g gresk yoghurt (kan helt sikkert bruke mager kesam også)

ca 2 ss lyst mandelmel

15g proteinpulver (jeg brukte sjokolade)

1-2 ss sukrinmelis

1 liten ts bakepulver

litt kardemomme og kanel

en klype salt

Hvis røra blir tjukk kan den spes ut med litt vann.

[ATTACH=full]121710[/ATTACH]

Fyllet er rett og slett bare fluff av to eggehviter og sukrinmelis (og eventuelt vaniljeessens/pulver)Toppet med walden farms chocolate syrup, tørka bær og kokoschips.

ca 400 kcal, 52g proteiner, 6g karbohydrater og 20g fett.

Denne var nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30gram proteinpulver (smak av hvit sjokolade.<3)

1.5 ss kokosmel

1/2ts bakepulver

1/2ts fiberfin

1ss sukrin gold

2ss mager kesam

Stevia vaniljedråper etter ønske

Vann til ønsket konsistens.

la stå på benken for å svelle i 10/15min

Sjokoladekrem -

en halv scoop myoprotein, sjokolade

1ts usøtet kakaopulver

2 rør stevia sjokolade

[ATTACH=full]119868[/ATTACH]

Nam, det hørtes godt ut! Hvor har du kjøpt proteinpulver med smak av hvit sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Nam, det hørtes godt ut! Hvor har du kjøpt proteinpulver med smak av hvit sjokolade?

Siden jeg kjøpte på bruke 6mnd på å sende det, og svarte hverken på mail eller telefon (: Anbefaler å finne det et annet sted eller bruke pulver med en annen smak, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger inn min faste oppskrift :)

Har prøvd å feilet mange forskjellige oppskrifter, men denne passer bra for meg vertfall :)

Proteinpannekaker ala Malin

post-2321-144409756079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
To egg

to eggehviter

50g gresk yoghurt (kan helt sikkert bruke mager kesam også)

ca 2 ss lyst mandelmel

15g proteinpulver (jeg brukte sjokolade)

1-2 ss sukrinmelis

1 liten ts bakepulver

litt kardemomme og kanel

en klype salt

Hvis røra blir tjukk kan den spes ut med litt vann.

[ATTACH=full]121710[/ATTACH]

Fyllet er rett og slett bare fluff av to eggehviter og sukrinmelis (og eventuelt vaniljeessens/pulver)Toppet med walden farms chocolate syrup, tørka bær og kokoschips.

ca 400 kcal, 52g proteiner, 6g karbohydrater og 20g fett.

Hvordan lager man sånn fluff? Hva er forholdet mellom eggehviter og melis? :)

Må også bare si at røra ble helt perfekt for min del med vanilje-steviadråper. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager man sånn fluff? Hva er forholdet mellom eggehviter og melis? :)

Må også bare si at røra ble helt perfekt for min del med vanilje-steviadråper. :love:

Så bra at røra ble perfekt! :D

Forholdet mellom eggehvite og melis må du nesten bare smake deg frem til. Stivpisk eggehvitene først, og pisk deretter inn melisen til du syns det er søtt nok. Et par stoore spiseskjeer burde være greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at røra ble perfekt! :D

Forholdet mellom eggehvite og melis må du nesten bare smake deg frem til. Stivpisk eggehvitene først, og pisk deretter inn melisen til du syns det er søtt nok. Et par stoore spiseskjeer burde være greit :)

Tusen takk for svar! Lager denne røra i hvert fall en gang i uken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Nydelig!! Blei dagens middag, på heile familien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...