Gå til innhold

Oppskrift på protein pannekaker?


Sussi90

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd mange egne oppskrifter som jeg har funnet på nett.

En del er nydelige :)

Favoritten er:

1/2 banan

1 egg

3 eggehviter

1 ss mandelmel

1/2 ts vaniljepulver

1 scop proteinpulver (har brukt Self vanilje)

Litt Stevia

200g mager kesam

Det er grunnen (y)

Kakao, kardemomme, blåbær, bringebær er andre ting jeg har i denne basen når jeg ønsker være wild and crazy :woot:

Hvis jeg ønsker noe raskt så har jeg alltid Self proteinpannekake hjemme. Det er den eneste som jeg har testet som jeg ikke syns smaker papp..

http://fitnesslife.no/kosttilskudd/proteinpulver/protein-pancake.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med banan i (protein)pannekakene.....jæiks, smaker jo søppel :( mikset sammen en oppskrift idag som funka vanvittig bra! 150 gr mager kesam, 150 gr mager cottage cheese, 1 egg, 2 eggehviter, 1 ts bakepulver, 50 gr havregryn/mel, 20 gr vaniljeprotein, 1-2 dl vann tilpass etter eget ønske med sukrin, salt, evt kardemomme. La røra svelle i 10 min og stek i teflonstekepanne. Ble 6 stk, ca 100 kcal i hver. NYT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
den boksen med pannekaker fra proteinfabrikken er helt ok, litt merkelig konsistens om man er vandt med skikkelige amerikanske pannekaker fra før av, men de er forferdelig avhengighetsskapende så fort man blir vandt med de :p

skal du ha skikkelige pannekaker anbefaler jeg deg derimot å prøve ut denne oppskriften her:

3 eggehviter

1 helt egg

250g mager kesam

80g havregryn

1 dl melk (jeg bruker ekstra lett)

1 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver

1/2 ts kardemomme

1/2 ts kanel

alt blandes sammen i en blender og blendes en liten stund, la den så stå å svelle 10-15 min. de er veldig lette å steke, mange proteinpannekaker går fort i oppløsning, det gjør ikke disse, i tillegg til dette blir de fine og myke i konsistensen. jeg steker de i teflonpanne uten noen form for smøring. denne er i tillegg glutenfri, det er ikke PF sin ferdigmiks :)

serveres med nora naturlig lett/ uten tilsatt sukker jordbærsyltetøy, cottage cheese og sukrin (y)

Da har jeg også prøvd disse her, men kødda til med doblinga - skulle lage 6 porsjoner og seks dobla også mengden med egg :( hehe, men i vaffeljern ble de veldig gode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...